2023-10-11, 00:44
Medlem
GeneralBurros avatar
Hamas har mer än ni tror dom kämpar tills döden för sitt folk, dom må inte vara vältränade elitsoldater men det går ej att bara utplåna ett folkslag sådär lätt, givetvis gömmer dom sig bland befolkningen när väl Israel är där, toppen är nog utanför Palestina redan i grannländer. Israel måste erkänna Palestina nu för att få slut på allt våld, krig och elände. Detta är lösningen inte kalla in Usa hjälp och annat trams. Ingen vinner i krig.
Citera
2023-10-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBurro
Hamas har mer än ni tror dom kämpar tills döden för sitt folk, dom må inte vara vältränade elitsoldater men det går ej att bara utplåna ett folkslag sådär lätt, givetvis gömmer dom sig bland befolkningen när väl Israel är där, toppen är nog utanför Palestina redan i grannländer. Israel måste erkänna Palestina nu för att få slut på allt våld, krig och elände. Detta är lösningen inte kalla in Usa hjälp och annat trams. Ingen vinner i krig.

Kämpar till döden för sitt folk? De är ynklig ohyra som använder ”sitt folk” som mänskliga sköldar. IS i annan förpackning.
Citera
2023-10-11, 00:47
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Hoppas man vaknar i morgon och får läsa att hela gazaremsan är förintad, hus bilar industrier båtar och även all 2 bent ohyra som just nu befinner sig där
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRattisch
USA satsar mer än än de 4 efterkommande länderna på sin militär. Det, samt flera tusen kärnstridsspetsar gör att de flesta länderna drar öronen åt sig. Att länder skulle frivilligt ge sig i konflikt med USA med dem oddsen är inte sannolikt. Biden sa att USA kommer att ge Israel ovillkorligt stöd och att de som står i Israels väg att skipa rättvisa ligger i farozonen. Enbart Qatar i Arabvärlden stödjer Hamas.

Det som skett är något som aldrig tidigare skett, så många judar som dog 7-8 oktober har inte dött under två dygn sen förintelsen. Israel har inga alternativ än att låta helvetet släppa loss.

Jag har sagt det förut, men för Sverige är problemet att dessa hunner uppskattas och hyllas på våra gator, deras kusiner bor i vårt land. För mig spelar det ingen roll om de attackerat judar eller afrikaner eller kineser. De har med stor glädje styckat,våldtagit och mördat minst 1000 civila barn,kvinnor och män.

Precis som ett djur som leker med sitt byte.

Även fast USA spenderar så mycket pengar så har det under 2000-talet slutat med två svidande nederlag, i Irak och Afghanistan.

Ja USA militärmakt är stor och inget annat land kan idag mäta sig med USA i en direktkonfrontation. Däremot så är USA inte rustade att föra ett långvarigt krig med stora marktrupper. Detta har lett till nederlag i Vietnam, Irak och Afghanistan.

På vilket sätt skulle Israel vara berättigat att begå Folkmord för ett förhållandevis litet antal egna dödsoffer? Att Israel tar krafttag mot Hamas är det nog få regeringar som motsätter sig. Däremot finns det gränser för vad som får begås mot civila. Jag förstår att du anser att judar har ett större värde än andra. Det får du anse. Men jag delar inte din syn på detta.

Är det ens till gagn för Israel att orsaka massakrer som kan leda till politisk turbulens och regimskifte i tex Egypten? För Israels del skulle jag bedöma att några tusen dödsoffer är att föredra än att Egypten får en fientlig regim.

I byarna runt Srebrenica härjade muslimska förband, brände och styckade ihjäl över 1000 civila serber. Serberna svarade sedan med att döda ca 7000 tillfångatagna bosniska soldater och civila män. Det är serberna som blev anklagade för folkmord.

Du blir upprörd när palestinier och andra muslimer firar. Men en fråga som du bör ställa dig, vilken etniskt grupp i Sverige, som är väldigt väletablerade här, har haft väldigt många förespråkare på att förändra Sveriges demografiska sammansättning och släppa in alla dessa i svenskarnas land. Ja, det var 10.000 kronors frågan till dig.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Yes jag älskar Hamas. De kämpar för palestinierna mot judarna som har förtryckt de i över 70 år.

Innan året är slut så existerar inte Hamas.
Citera
2023-10-11, 00:49
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexdux
Dem kommer fördrivas till Sinaiöknen, det är därför Israel bombade Rafah idag, meddelade alla palestinier att lämna norra Gaza och bombade stora områden med fosfor. Målet är att valla fåren söder mot Egypten. Situationen kommer bli ohållbar och Egypten kommer tvingas att ta emot palestinska flyktingar.

Kan då leda till regimskifte i Egypten. Den nuvarande regimen är inte folkvald, islamistiska partier vann med 80% i det senaste fria valet. Vill Israel riskera att få ett regimskifte i Egypten. Ja detta är ur militärstrategisk synvinkel avsevärt värre än de nålstick som Hamas kan åsamka från Gaza-remsan.
Citera
2023-10-11, 00:49
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag ger dig väldigt mycket rätt.., i vad du säger. Samtidigt har jag tagit upp i ett par tidigare inlägg.., ok Hamas blir bortblåsta ifrån planeten.., totalt, fullständigt och välförtjänt..

..men sen då ?

Sedan kommer bara nästa grupp fram, med samma filosofi, brinnande övertygelse om att ta ner Israel till grunden. Dvs samma sk-t i en ny förpackning !

För det kommer att ske. Önskar bara ha det sagt..
Vad som skall hända sedan är ju nästa pilsner.
Nu får man försöka ta hand om nu, och om det går riktigt åt helvete, och mynnar ut i globalt kärnvapenkrig, så behöver ingen egentligen bekymra sig över något sedan över huvud taget.
Jag tror tyvärr detta, vad vi nu ser utspela sig, är inledningen på tredje kriget.
Naturligtvis hoppas jag att jag har fel, men om jag inte har det så vill jag passa på att säga att det var kul att lära känna er allihop, även dem av er som är totalt pantade, ni har skänkt mig många goda skratt. Tack för den här tiden!
Citera
2023-10-11, 00:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Ja många av dem lär dö framöver så hoppas de har bett sin bön och är redo för vilan.
Citera
2023-10-11, 00:50
Medlem
GeneralBurros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Kämpar till döden för sitt folk? De är ynklig ohyra som använder ”sitt folk” som mänskliga sköldar. IS i annan förpackning.

Man försökte fredliga vägen med Israel i årtionden med Arafat men det fungerade ej, Israel har förtryckt Palestinerna - Muslimer - Hamas är en ultra muslimsk rörelse men skulle inte jämföra med Is.
Citera
2023-10-11, 00:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Stor skandal detta och inte förvånande.

Många dog i onödan.
Netanyahu förtjänar att få sparken, det har han gjort länge, risken finns dock att kriget kommer att göra honom till hjälte.
Citera
2023-10-11, 00:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Men gör de det.., kämpar för sitt folk !

För jag iallafall ser det inte. De kämpar för sin egen existens som att vara "betydliga". De var rädda för att en deal mellan Saudiarabien/Israel skulle gjort de "obetydliga".
Citera
2023-10-11, 00:52
Medlem
GeneralBurros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja många av dem lär dö framöver så hoppas de har bett sin bön och är redo för vilan.

Då dör dom med hedern och sin stolthet iallafall, nån måste väl stå upp för sitt förtrykta folk? Mot makt Judar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in