Citat:
Ursprungligen postat av
MrRattisch
USA satsar mer än än de 4 efterkommande länderna på sin militär. Det, samt flera tusen kärnstridsspetsar gör att de flesta länderna drar öronen åt sig. Att länder skulle frivilligt ge sig i konflikt med USA med dem oddsen är inte sannolikt. Biden sa att USA kommer att ge Israel ovillkorligt stöd och att de som står i Israels väg att skipa rättvisa ligger i farozonen. Enbart Qatar i Arabvärlden stödjer Hamas.
Det som skett är något som aldrig tidigare skett, så många judar som dog 7-8 oktober har inte dött under två dygn sen förintelsen. Israel har inga alternativ än att låta helvetet släppa loss.
Jag har sagt det förut, men för Sverige är problemet att dessa hunner uppskattas och hyllas på våra gator, deras kusiner bor i vårt land. För mig spelar det ingen roll om de attackerat judar eller afrikaner eller kineser. De har med stor glädje styckat,våldtagit och mördat minst 1000 civila barn,kvinnor och män.
Precis som ett djur som leker med sitt byte.
Även fast USA spenderar så mycket pengar så har det under 2000-talet slutat med två svidande nederlag, i Irak och Afghanistan.
Ja USA militärmakt är stor och inget annat land kan idag mäta sig med USA i en direktkonfrontation. Däremot så är USA inte rustade att föra ett långvarigt krig med stora marktrupper. Detta har lett till nederlag i Vietnam, Irak och Afghanistan.
På vilket sätt skulle Israel vara berättigat att begå Folkmord för ett förhållandevis litet antal egna dödsoffer? Att Israel tar krafttag mot Hamas är det nog få regeringar som motsätter sig. Däremot finns det gränser för vad som får begås mot civila. Jag förstår att du anser att judar har ett större värde än andra. Det får du anse. Men jag delar inte din syn på detta.
Är det ens till gagn för Israel att orsaka massakrer som kan leda till politisk turbulens och regimskifte i tex Egypten? För Israels del skulle jag bedöma att några tusen dödsoffer är att föredra än att Egypten får en fientlig regim.
I byarna runt Srebrenica härjade muslimska förband, brände och styckade ihjäl över 1000 civila serber. Serberna svarade sedan med att döda ca 7000 tillfångatagna bosniska soldater och civila män. Det är serberna som blev anklagade för folkmord.
Du blir upprörd när palestinier och andra muslimer firar. Men en fråga som du bör ställa dig, vilken etniskt grupp i Sverige, som är väldigt väletablerade här, har haft väldigt många förespråkare på att förändra Sveriges demografiska sammansättning och släppa in alla dessa i svenskarnas land. Ja, det var 10.000 kronors frågan till dig.