2023-10-10, 23:51
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Det är inte så naturligtvis att jag ska fatta det med alla dårar i denna tråd som konstant vräker ur sig konstigheter till mig!

Det där är ett genomsnitts tal. Från flera olika sidor.
Men det jag har hört mest är 70 000.
Men vad vet jag och vad vet du?
Ingen av oss vet ett smack vi uppskattar efter det vi har läst och hört.
Enligt douglas macgregor så påstår han av sina källor att 450 000 döda ukrainare totalt under kriget.
Han påstår att amerikanska armen ska ha sett gravar grävas via satellit som motsvarar detta.
Men vad vet jag och vad vet du!!!

Efter som de flesta av er kör på aftonblades, svt och sr linje
Den dyngan blir man matad med varje dag genom bara att beffina sig i moder svea.
Tråden är ju dessutom fullmatad av den skiten.
Så för att få något sådär objektiv bild så kollar ex

douglas macgregor
tucker carlson
PBD Podcast
history legends
scott ritter
military Summary
+ lite telegram kanaler

Säger inte att dessa är mer eller mindre objektiva.
Men de är inte direkt rysk kontrollerade kanaler vad jag vet.

J

Du vet mycket väl att de är rysk kontrollerade kanaler.
Citera
2023-10-11, 00:06
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me163
Men fortfarande inget om att dom hotar med kärnvapen!!

Jo, det gör ryssen! De sitter varje månad i television om att de borde använda kärnvapen, till den grad att det blir fullkomligt normalt för den vanliga ryssen!

Ytterligare än gång frågar jag mig vad det är för dårar som finns i denna tråd!?
Citera
2023-10-11, 00:06
Medlem
Citat:
Sluta fjanta dig med dina fantasier, visa mig vart Kreml hotat med kärnvapen nu.

Men det kommer inte att komma något svar det är jag säker på då det aldrig hänt

Sluta spela dum.Har skrivits i tråden , har postats länkar. Bara för dig att leta. Lite får du göra själv..
Citera
2023-10-11, 00:11
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mm-m.., sen är det frågan om när Ukraina får prylarna. Är djupt skeptisk till Scholtz, och hans löften..

Ja jag med. Det känna även som den tyska delen kan skifta rätt snabbt då det inte är som med många länder där en stor majoritet är för vapenleveranser. Problemet i Tyskland kan ju bli att moståndarsidan försöker förhala leveranserna med politiska medel.
Citera
2023-10-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ingen aning Ukraina sköt ned ett idag i alla fall.

"During the day of October 10, Ukrainian Air Force launched 11x air strikes on the concentrations of troops, weapons and military equipment, 5x strikes on anti-aircraft systems of the adversary. Ukrainian defenders also shot down 1x russian Su-25 fighter jet and 7x operational-tactical reconnaissance UAVs."

Generalstaben Ukraina.

Kanske. Ingen av de ryska TG-kanaler som brukar uppmärksamma nedskjutna ryska flygplan har nämnt det. Om det har skett borde det bekräftas inom en snar framtid. De nämnde dock att ukrainarna hade skickat ett par MiG:29: or mot Avdeevka för att bistå garnisonen där, som utsattes för svåra ryska flyganfall idag, men att dessa tvingades dra sig tillbaka efter att ha blivit upptäckta av rysk radar.
Citera
2023-10-11, 00:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ja jag med. Det känna även som den tyska delen kan skifta rätt snabbt då det inte är som med många länder där en stor majoritet är för vapenleveranser. Problemet i Tyskland kan ju bli att moståndarsidan försöker förhala leveranserna med politiska medel.

Personligen.., så ser det jag det som en "kompensation" ifrån Scholtz. Det bidde inte några "Taurus".., nu får ni detta istället..i Januari..(som betyder i April-Maj).., och förhoppningsvis för Ukraina i det antalet man säger.

Scholtz är Tysklands motsvarighet till Neville Chamberlain.
Citera
2023-10-11, 00:27
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mm-m.., sen är det frågan om när Ukraina får prylarna. Är djupt skeptisk till Scholtz, och hans löften..
Jag har läst om detta innan, IRIS-T & Geopard är på väg söderut mot hamnar runt Odesa, Patriot också neråt i landet.
Don't worry, de är på väg! Ofta när dom börjar snacka om det så är det redan på väg.
Men att sätta upp ett IRIS-T system t.ex är ingen liten grej liksom..
Men visst är dom seega.
Citera
2023-10-11, 00:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Det är inte så naturligtvis att jag ska fatta det med alla dårar i denna tråd som konstant vräker ur sig konstigheter till mig!

Det där är ett genomsnitts tal. Från flera olika sidor. Men det jag har hört mest är 70 000. Men vad vet jag och vad vet du? Ingen av oss vet ett smack vi uppskattar efter det vi har läst och hört.
Enligt douglas macgregor så påstår han av sina källor att 450 000 döda ukrainare totalt under kriget.

De flesta proryssar i denna tråd brukar köra med den påhittade siffran "70.000", men du överraskade mig lite när du körde med "50-60.000" istället. Men ok. Då vet jag.

När det gäller Douglas MacGregor så är han en känd mytoman och Kreml-troll. Det är nog inte många ord som är sanna som kommer från den munnen. Men denne clown har i alla fall förärats en egen tråd på Flashback:

(FB) Överste MacGregor: Ryssland har redan besegrat Ukraina.

Vill man roa sig lite, så ska man ta en titt på hans "analyser" och "framtidsprognoser"...

Citera
2023-10-11, 00:41
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Något nytt om Kadyrov?

Han kan nästan prata.
Mer död än levande.

https://nitter.net/Gerashchenko_en/status/1711641601066389956#m
Citera
2023-10-11, 00:53
Medlem
Citat:
Men fortfarande inget om att dom hotar med kärnvapen!!

Jag förstår att din kognitiva kapablitiet är i det närmaste obefintlig (då detsamma är en förutsättning för din tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml) men t.o.m. du borde väl kunna läsa innantill?

"Russia's Medvedev: We'd have to use a nuclear weapon if Ukrainian offensive was a success"
https://www.reuters.com/world/europe/russias-medvedev-wed-have-use-nuclear-weapon-if-ukrainian-offensive-was-success-2023-07-30/

Vad tror du att "nuclear weapon" avser?

B.t.w. du kan sluta skicka pm till mig där du uppmanar mig att "lämna flashback". Jag kommer att fortsätta delge dig, och andra, sanningen vare sig du vill eller inte, ty jag befinner mig inte i ryssland (där man som bekant riskerar 15 års fängelse för "brottet" att kalla den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig för just "krig").
Citera
2023-10-11, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
När det gäller Douglas MacGregor så är han en känd mytoman och Kreml-troll. Det är nog inte många ord som är sanna som kommer från den munnen. Men denne clown har i alla fall förärats en egen tråd på Flashback:
[/spoiler]

MacGregor är så kass att han bara måste bedriva någon sorts svart propaganda mot Ryssland. Rysstroll som citerar honom gör sig själva till åtlöje, och det är kanske det som är poängen med MacGregor.
Citera
2023-10-11, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Så urskuldar den kriminella diktaturen sina handlingar vid utplånandet av en by med lögnmotivet Nazister.

Nazister är en lika skyddad grupp som alla andra. Att ge sig på folk för deras politiska åsikter är ett brott mot mänskligheten. Så Ryssarna erkänner det rakt ut alltså. bra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in