2023-10-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Jo du får fortsätta skriva hur du vill men jag tillskriver dig lägre trovärdighet när du inte använder en skriftspråk som är allmänt vedertaget. På de grunderna, samt hur du formulerar dig, bedömer jag att du inte var i Jönköping idag.

Då blir det också lite löjeväckande när du tillskriver dig en högre kunskap och insikt än andra. För jag upplever att du bara tycker utifrån en övertro på dig själv men bygger inte dina resonemang på faktabaserad grund och resonemang. Jag är absolut inte ute efter att bråka utan istället kritiskt granska informationen du lägger fram.

Du äger din fulla rätt att bedöma mig precis hur du vill och behagar, jag bryr mig inte.

Jag är en vanlig och enkel människa precis som de allra flesta. Att jag använder ett skriftspråk som inte är allmänt vedertaget beror på att jag är en individ, det vill säga, ingen individ är den andra lik.

Fortsättningsvis skall vi hålla oss till mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies och de tvenne fröknarna Janss*n och Hellm*n. Åsikter om mig som trådmedlem tar vi via PM-kontakt.

Mvh/
@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-10-10 kl. 23:07.
Citera
2023-10-10, 23:08
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
M påhittade sovhistoria bygger på att J gömt undan liket. Det är helt osannolikt

Javisst är det osannolikt. Sanningen är nog att M såg Toves döda kropp även första gången. M har ljugit så mycket och ändrat historien gång på gång att hon inte är trovärdig för fem öre.
Citera
2023-10-10, 23:08
Medlem
Har någonting ändrats i gärningskvinnornas berättelser i hovrätten eller är det samma historier som i tingsrätten?
Citera
2023-10-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du äger din fulla rätt att bedöma mig precis hur du vill och behagar, jag bryr mig inte.

Jag är en vanlig och enkel människa precis som de allra flesta. Att jag använder ett skriftspråk som inte är allmänt vedertaget beror på att jag är en individ, det vill säga, ingen individ är den andra lik.

Fortsättningsvis skall vi hålla oss till mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies och de tvenne fröknarna Janss*n och Hellm*n. Åsikter om mig som trådmedlem tar vi via PM-kontakt.

Mvh/
@JokerMannen

Det handlar om du var på plats eller inte under dagens förhandlingar. Detta för att värdera det du skriver. Så det är absolut relevant för tråden.
Citera
2023-10-10, 23:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ärlighet inkluderar att svara även på besvärliga frågor. Tänker du svara på frågan eller inte?

Om Majas historia stämmer så MÅSTE Johanna ha släpat Tove in i garderoben eller förrådet (eller valfritt annat gömställe). Så varför berättar INTE Johanna nån historia för Polisen om detta som inkluderar Maja? Det hade inte på något sätt gjort hennes egen situation värre att de tillfälligt gömt Tove nånstans. Så hon har NOLL anledning att inte hitta på något där. Inte sant? Det är t o m tvärtom: hennes tillförlitlighet skulle ÖKA om hennes historia stämde överens med ytterligare forensiska fynd.
"Så varför berättar INTE Johanna nån historia för Polisen om detta som inkluderar Maja?"
"Så hon har NOLL anledning att inte hitta på något där. Inte sant?"

Av den självklara anledningen att det inte ingår i HENNES story att M ska vara ovetande. I Js story är M med, hela tiden och överallt.
Citera
2023-10-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det handlar inte om någon ko-vändning för min del. Jag är fortfarande övertygad om att Fröken Hellm*n höll fast den 21-åriga flickan T*ve T*nnieś båda armar under tiden som hennes kamrat Fröken Janss*n ströp deras gemensamma offer till döds, och jag kommer inte, att låta ändra mig på den punkten.

Detta handlar om vilken enorm osäkerhet som i dag fick sitt fäste inom Göta HovRätt samt där till emanerat tvivel och, det är utifrån just detta som jag anar ugglor i mossen, det vill säga, att Fröken Janss*n kan bli friad från mord.

Mvh/
@JokerMannen

Kan du sammanfatta vilka tvivel som skapats i hovrätten? Har ej hängt med idag.
Citera
2023-10-10, 23:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I Majas första historia är hon vaken och kräks på toaletten och kommer därför överens med Johanna om att hon behöver mat. Johanna lämnar lägenheten för att ta sin bil till Donken, träffar grannen i trappen och blir erbjuden skjuts. Hon går upp till Maja i lägenheten, lämnar sina bilnycklar och lämnar lägenheten igen. Det är Majas första historia.

Sen sover hon ju mer och mer för varje förhör, och hur Donkenresan går till blir blurrigare och blurrigare. Eftersom hon ändrar sin historia hela tiden så är det omöjligt att slå fast något säkert.
Tack! Jag får läsa själv vid tillfälle.
Citera
2023-10-10, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Enig här också!
Är det inte en jäkla skillnad på Aftonbladets och Expressens liverapportering? Tycker Expressen tar med påhopp på Johanna men däremot bad reportern om ursäkt för att skrivit att Maja trummade med benen när någon påpekade för honom att det berodde på hennes ADHD.

Redan när FUP kom tog de lösryckta citat från Maja och återgav det i tidningen som om det vore sanning.
Har sent om sider läst live expressen och såg att de tillät en läsares upprepat vinkla det till att J är psykopat.
Den samma vill diskutera att J suttit på armarna.

En annan läsare reagerar varav reporten försvarar det med att det är mest Johanna som är aktuell idag.
Som om det blev mer legalt.
Hon är inte ens skattad via pcl-r ang psykopati, även om hon beter sig som rena Kali och det är liksom inte vilket forum som helst el blockat av Google.

Reportern skrev även att Maja "sitter och trummar med benet mot marken, intensivt, stressat" när Berge pratade.

Majas trummande med benet blev sen förklarat att det är kopplat till adhd av en annan läsare:
"Majas "trummande" (skakande) med benet är hennes ADHD, överrepresenterat bland oss tjejer, vårat sätt att få ut hyperaktiviteten. Det görs automatiskt utan att man tänker på det oavsett humör. Kommer ihåg att du kommenterade "trummandet" det förra veckan med : )

En npf:are viftade således bort det hela med hyperaktivitet ang Majas ADD.
Reportern tackade så mycket.

4 okt hade hon suttit uttryckslös och stirrat ner i bordet.

Vidare skrev han snarare om trummande ben och irritation.
Då Sangborn kritiserade henne hårt.

Förutom Majas första reaktion som var att skaka i kraftigt i huvudet och se irriterad ut. Då Hannah bla beskrev Tove som helt hjälplös och visade foto på de två misstänkta.

De flesta vet nog om att hyperaktivitet, stress eller rastlöshet gör att benet trummar.
Likt vilken annan människa som helst vill säga.

Frågan är dock hur hon samtidigt kommer till uttryck (ansiktsuttryck, gester, kroppshållning).

Jag har inget till övers för nån av dem, de är totalt vrickade bägge två IMO, men nog var det tydlig obalans som du skriver och konstiga inlägg.
Senast redigerad av develi 2023-10-10 kl. 23:19.
Citera
2023-10-10, 23:16
Medlem
notknapparens avatar
Liten kort minnesanteckning om vad de olika rättsläkarnas slutsatser är:

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Eriksson: Cleas vittne
P4 Jönköping:

""Den underliggande dödsorsaken är vi alla överens om och det är ett grepp om halsen på Tove", säger Anders Eriksson. Sedan svimmar Tove och det kan ha orsakats av tryck på halsen eller av att hon ramlade och slog i huvudet, säger han. "Den terminala dödsorsaken skulle då vara inandning av magsäcksinnehåll till luftvägarna och som bidragande dödsorsak där kan man tänka sig att alkoholberusning bidragit och möjligen trycket mot buken eller bålen när den tilltalade satt på Toves bål."
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --
Berge: Åklagarens vittne

P4 Jönköping:

"Så varför tror ni att Tove dog av ett långvarigt strypgrepp, undrar åklagaren. "Om man inte tror på reflektorisk hjärthämning (tryck mot karotissinus), då är det det som återstår i det här fallet, att det är ett grepp som är så pass allvarligt att Tove dör till följderna av det", säger Berge

Greppet om halsen har varat i minuter, inte sekunder, enligt Berge."
//
"Johan Berge säger att det inte råder någon tvekan där. Tove kan inte ha dött av kräkningarna.
."

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
Zilg: Åklagarens vittne
P4 Jönköping:

"Åklagaren: "Vad är orsaken till att hon avled?"
Zilg: "Att de tagit strypgrepp på henne. Först så länge att hon blev medvetslös och sedan dog.
""
//
"Zilg: "Visst kan det ändå finnas en liten möjlighet att hon andats in en liten mängd magsäcksinnehåll och att det kan ha påskyndat förloppet. Är det så att hon aspirerat så är det för att hon varit medvetslös. För mig är det en händelsekedja som hänger ihop. Den terminala dödsorsaken är i många fall irrelevant, i många av våra dödsfall.""
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Thiblin: Cleas vittne

"SR:
"Den underliggande dödsorsaken är vi alla överens om och det är ett grepp om halsen på Tove", säger Anders Eriksson. Sedan svimmar Tove och det kan ha orsakats av tryck på halsen eller av att hon ramlade och slog i huvudet, säger han. "Den terminala dödsorsaken skulle då vara inandning av magsäcksinnehåll till luftvägarna och som bidragande dödsorsak där kan man tänka sig att alkoholberusning bidragit och möjligen trycket mot buken eller bålen när den tilltalade satt på Toves bål.""

Expressen:
Vad gäller kraften i Johannas grepp eller längden av det säger Thiblin att man inte kan avgöra det utifrån materialet.

"– Alltså det finns magsäcksinnehål där. Det är inte så stora mängder att man kan hävda att det skulle vara ensam dödsorsak i sig. Men det kan ju ha bidragit eller varje fall påskyndat förloppet. Det är en möjlighet vi inte kan bortse från."
Citera
2023-10-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

➡M påhittade sovhistoria

bygger på att J gömt undan liket. Det är helt osannolikt

Jag har aldrig och överhuvudtaget trott på Fröken Hellm*n:s snark-historia 💤💤💤💤
och kommet aldrig, att göra det.

Jag har i så många tidigare inlägg skrivit, att Fröken Hellm*n är en inpiskad och inbiten liten lögnerska som tidigare ljugit sig grön i ansiktet likt en Mars-varelse 👽👽👽👽👽 och jag kommer inte att ändra mig på den punkten.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-10, 23:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
"Så varför berättar INTE Johanna nån historia för Polisen om detta som inkluderar Maja?"
"Så hon har NOLL anledning att inte hitta på något där. Inte sant?"

Av den självklara anledningen att det inte ingår i HENNES story att M ska vara ovetande. I Js story är M med, hela tiden och överallt.

Men snälla. Läs frågan igen. Du har missförstått den helt.

OM det är sant Johanna har gömt Tove tillfälligt nånstans, så borde Johanna ha en berättat en historia för polisen om att hon OCH Maja gömt Tove tillfälligt nånstans av nån annan anledning. Detta eftersom 1) det inte skulle skada Johanna på något sätt och 2) hennes tillförlitlighet skulle ÖKA om hennes historia stämde överens med ytterligare forensiska fynd vilken den nya historien mycket väl kunnat göra OM det var sant att Johanna gömt Tove tillfälligt nånstans.

Hängde du med nu?
Citera
2023-10-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Kan du sammanfatta vilka tvivel som skapats i hovrätten? Har ej hängt med idag.

Var god läs mina två tidigare skrivna och postade inlägg från i dag 10/10 2023 så får du en bra bild över den osäkerheten som i dag spridde ut sig inom Göta HovRätt och där till sagt också, emaneranden av stora tvivelaktigheter.

Mvh/
@JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in