2023-10-10, 23:07
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det har gått upp och ner.
Och araber har ju bott i Gaza och jobbat i Israel osv.
Men nu är det definitivt slut på sånt.
Humanoiderna som premierade halshuggningar, massakrer och gruppvåldtäkter framför allt annat, har ändrat allt.
Det kommer aldrig att gå att backa bandet.
Vi får väl se om denna gången är annorlunda än alla andra gånger. Min gissning är att det blir same old same old. När jag såg bilderna kablas ut från Gaza nyss, en pappa som håller om sin döda dotter, så fick jag bara deja vu. Jag har sett exakt samma bilder från Gaza flertalet gånger ända sedan 90-talet. Samma jävla visa då som nu. Absolut ingenting annorlunda. Någon med en ambulanströja som springer till ambulansen med ett förmodat dött barn. En förtvivlad förälder som håller sitt döda barn i famnen. Sett det förr flera gånger från samma ställe. Och attackerna har alltid föregåtts av muslimska terrordåd mot Israel. Och vänstern har alltid ställt till med ett jävla liv om att befria palestina. Inget nytt under solen.

Nu har vi dock sociala medier och kan sprida saker snabbare. Och denna attack kanske var lite större i omfattning än normalt. Annars vet jag inte vad som är annorlunda. Same old same old.
Citera
2023-10-10, 23:08
Medlem
Avskyvärda glädjeyttringar i Malmö av anhängare till terrorsektens handlingar! Tyvärr har vårt lands brist på agerande låtit främmande primitiva kulturer slå rot, där just nämnda stad, är ett skräckexempel. Byt namn på viss stadsdel till M**l**ö!
Citera
Medlem
Nu har jag helt maniskt följt BBC, Al Jazerra och DW sedan lördags. Har inte sett en enda arab fördöma Hamas terrorism, däremot förklarar man att det råder ”förtryck från ockupationsmakten” och liknande.

Väldigt många Gazabor ser väldigt välgödda ut trots allt, finns många kalorier att ta av nu när maten tryter. Väldigt högt BMI.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Terroristerna i Stockholm. Var är motdemonstranterna? Bara P4 Stockholm som rapporterar.

Demonstration för Palestina – Judiska församlingen: Undvik området
På Medborgarplatsen i Stockholm hålls en demonstration på tisdagseftermiddagen, som anordnas av gruppen Hizb ut-Tahrir.
På sin hemsida beskriver gruppen sig som ett politiskt parti som vill upprätta ett islamskt kalifat.
Samtidigt uppmanar judiska församlingen i Stockholm sina medlemmar att vara försiktiga och undvika området, med anledning av demonstrationen som stödjer Palestina efter den senaste tidens attacker och oroligheter i Israel.
https://sverigesradio.se/artikel/demonstration-for-palestina-judiska-forsamlingen-undvik-omradet

Ja terroristerna borde fått sina tänder utsparkade.
Apjävlar som vill göra sverige till ett kalifat och inte en enda stockholmare som gör något, suck.
Sätter vi inte stopp för muslimerna nu så har vi snart samma problem som israel har med dessa djur!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Haha. Ja sjukt mycke araber o ökenfolk lever på...vad??? Spannmål köpt gem bistånd från Ryssland o ukrauna typ??

De är ju muslimer.
De lever på bistånd och bidrag precis som de allra flesta andra muslimer.
Vad är det som är så svårt att förstå?
Bara EU ensamma ger ju normalt ut mångmiljarder i rent bidrag till det palestinska packet.
Hur kan detta undgå någon?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Då blir det förmodligen en uppföljare på filmen Black Hawk Down.
Om man skall gå in på Gazaremsan så kommer man systematiskt få riva hus för hus, det är vad jag tror.

Det är nog ett ganska omfattande nätverk av tunnlar och bunkarar osv.

Lösningen kanske blir att pumpa allt fullt med vatten, vem vet. Men jag tror inte man kan skicka in en specialstyrka av någon sort i dessa områden som de gör på västbanken.

Det sägs finnas 40000 Hamas soldater där, och om man räknar med Islamiska Jihad och andra grupper så blir det ännu sämre odds. Detta är dessutom sand-negrer, inte vanliga svarta negrer, så dessa är iallafall marginellt bättre på att kriga.

Kan utgå ifrån att israeliska specialstyrkorna är minst lika bra som de amerikanska, och att de hade gjort det själva om det var möjligt.
Ja man måste ju ha jäkligt bra uppgifter om var gisslan hålls, villket inte är på ett ställe heller. Siffran som Israel fortfarande idag går ut med är att det finns 100-150 fångar i Gaza nu. Men Delta Force/Navy Seals kan kanske prova med Blackhawk ja även om det såklart är riskfyllt. Man får se vad som händer? Hittills framkommer ju inget om att man ens förhandlar om gisslan.
Citera
2023-10-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Om du kan läsa germanska bokstäver så står det halshuggna barn i Daily Mail länken. Du behöver inte ens öppna länken.

Men du måste hålla med om att det är konstigt att det inte kommit officiella uttalanden från Israel angående detta samt MSM. NYT, Reuters, CNN, BBC, svensk media etc. Eller är det jag som inte förstår hur nyhetsflödet fungerar?
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Nej, inte riktigt. Gaza-operationens inledande skede kommar att vara avslutad inom max två veckor, så att Israel kan inleda invasionen av Libanon utan att riskera att behöva slåss på två fronter samtidigt. Hamas kapitulation i Gaza och Fatahs övertagande av administrationen i Gaza kommer att ta längre tid.

Men huruvida jag har rätt i mina förutsägelser om att a) det inte blir någon markoffensiv i Gaza och att b) det blir en israelisk invasion av Libanon kommer att stå klart om tre veckor från idag. Låt oss höras vid här i tråden kl 22.45 den 31 oktober. Har jag fel så kommer jag att ge upp karriären som militäranalytiker, men om jag har rätt så kommer jag att då ge en ny förutsägelse om vad Mellanöstern har att vänta sig under november. God afton!

Med tanke på den massiva mobilisering som Israel genomför, 300.000 militär personal talas det om så skulle man kunna tänka sig att det vill försöka skapa en skyddszon i södra Libanon och slå ut så stora delar av Hizbollah som möjligt.

Det är också fullt möjligt att USA kommer att stödja Israel med detta genom flygunderstöd och robotbeskjutning från sina marina enheter.

Dock så kan det blir ett debacle för Israel om de går inte med marktrupp som 2006. Förvissa har Hizbollah lidit förluster i kriget i Syrien, men de har också fått många med stridsvana, något som Israel saknar.

Går Israel in för en invasion mot Libanon, hur kommer då Iran och dess allierade Syrien, och Iraks shiitiska befolkning att reagera. Kommer vi få se ett storkrig i MÖ? Ja det är teoretiskt möjligt. Är Iran förberedd på detta, alltså har de redan idag tillgång till kärnvapen. Det är full möjligt att de har eller är mycket nära att ha det, eller att Ryssland har hjälpt Iran i utbyte mot andra varor och tjänster.

Jag utesluter heller inte att IDF kan sättas in i Gaza. För att tillfoga Hamas så stor skada som möjligt krävs förmodligen en markinvasion som kan bli kostsam för IDF beroende på hur mycket vapen och ammunition som Hamas har att tillgå.
Citera
Medlem
Alla i denna tråd som tror att Israel kommer atombomba Gaza eller Västbanken eller Libanon måste lugna ner sig. Israel kommer att försöka förinta Hamas totalt. Bidens tal konfirmerade att USA kommer stötta Israel till fullo med denna operation.

Qatar och andra länder som hyser Hamas och andra mördare/islamister kommer få det hett. Viker de sig inte kommer Qatars utlandstillgångar såsom fotbollsklubben PSG komma i blickfång. Inget Arabland eller Västbankens PLO är glada nu. Jag vet att många hatar judar och Israel i denna tråd, men faktum är att Israel tillsammans med USA är Mellanösterns överlägset mäktigaste land och ingen "gud" kan förändra det.

Detta är en mardröm som bara Iran vinner på. Israel och arabvärlden hamnar i konflikt och meningsskiljaktigheter. Inget avtal med Saudi, UAE eller andra arabiska länder. Därmed kan man dra slutsatsen att Iran ligger bakom operationen.

Tyvärr för ayatollorna kommer alla bilder iom social media på avrättade Israeliska barn, kvinnor och män innebära att de kommer bli helt avskurna framöver i väst. GAME OVER! för islamiska republiken.
Senast redigerad av MrRattisch 2023-10-10 kl. 23:13.
Citera
2023-10-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Såklart, Israel är nära sitt mål nu att rensa ut palestinier. Det har varit deras syfte under årtionden och sedan förfäras man över att israeler blir mördade av Hamas?

Hamas är en terrororganisation likt IS och Al-Qaida men ni inom vänstern gillar såna.
Citera
2023-10-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Såklart, Israel är nära sitt mål nu att rensa ut palestinier. Det har varit deras syfte under årtionden och sedan förfäras man över att israeler blir mördade av Hamas?

Det är inte bara Israels mål att likvidera islamister.
Det är hela den civiliserade världens mål.
Tror du att det finns någon skillnad på Hamas eller Daesh?
Islamist som islamist.
Gris som gris.
Skott i pannan oavsett beteckning.
Citera
2023-10-10, 23:12
Medlem
Jänkarna försöker få china att kritisera Hamas

Chuck Schumer, ledaren för den amerikanska senaten, i samtal med Kinas Wang Yi: "Jag var besviken över Kinas uttalande som inte visade någon sympati eller stöd för Israel under dessa svåra tider."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in