2023-10-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
I det här kriget försvann all moral när hamas valde att massakrera kvinnor och barn vid musikfestivalen och gå från hus till hus och våldta/mörda och kidnappa kvinnor, barn och äldre. I Israels rätt att hämnas så får tyvärr 4-åriga Nawal stryka med om det gör att hamas upphör med sina terroraktiviteter.

Jag är verkligen benägen att hålla med. Israel har rätten. Men det är inte oproblematiskt.

Jag vet inte hur ni känner det. Men jag känner vrede. Förtvivlan.

Hamas måste förbjudas. Kanske kan vi, som omväxling, sopa framför egen dörr först? Hamas-vänner är ett VERKLIGT HOT MOT SVENSK SÄKERHET. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-10-10, 21:25
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Fortfarande så är dem sända dit för hjälpa till vid evakueringen av medborgare till US och andra länder, Bara din och några andras fantasi att det är för något annat men så är det inte!

Evakuering fixar mad med en färja - hangarfartyg har helt andra uppgifter.Uppgiften är inte att aktivt supporta Israel i Gaza utan se till att andra arabstater inte lägger sig i.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Efter nyheten om att Hamas mördat 40 småbarn, varav vissa var halshuggna, fick jag ta en paus för att samla ihop mig lite. Kan inte släppa följande tanke:

Vad f-n pågår? Detta är så utstuderat och provokativt att Hamas måste ha vetat vilket svaret skulle bli från Israels sida. De måste också ha fattat att hela världen skulle fördöma dem. Samtidigt som detta skett skickar USA hangarfartyg till Israel vilket Erdogan blir arg över och säger att USA kommer "massakrera Gaza-bor". Är han galen? Samarbetar några för att antingen starta storkrig eller framtvinga någon/ några förändringar till fördel för staterna man kan kalla "the Axis of Evil", d v s Ryssland (giftspindeln i nätet), Iran, Syrien, Nordkorea och till viss del Kina + Turkiet?

Det känns inte normalt det som nu händer.
Nu tror jag iof Hamas om vad som helst, men visst luktar detta false flag lång väg.

Att Israel ignorerat varningar från Egypten om förestående attack stärker den tesen.
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Länken fungerar ej. Prova:

https://sverigesradio.se/artikel/demonstration-for-palestina-judiska-forsamlingen-undvik-omradet

Det här är den sortens demonstration som vi får hoppas att man övervakar. Bestialiska muslimer och islamister som vill utplåna oss alla.

En bild från demon på Medborgarplatsen som statsmedia nog inte kommer visa.

https://imgur.com/a/D3Cyjl8

Fina budskap på skyltarna "jihad är lösningen" och "muslimska arméer gör er plikt"
Citera
2023-10-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, att turken är med i NATO är lite tveeggat, men det är tämligen tveklöst dåligt för Ryssland.

Här lär turkarna i var fall definitivt blocka ett inblandade av NATO i palestinakriget. Ingen islamist kan behålla anseende utan att hylla Hamas.
Han kritiserar redan USA:s hangarfartyg utanför Israel.😁

https://www.ekathimerini.com/news/1222163/erdogan-says-us-sending-aircraft-carrier-closer-to-israel-to-commit-massacre-in-gaza/
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Palestina är en sandhög utan något av värde att erbjuda omvärlden. De lever på att vara Israels fiende nr.1 vilket påhejas av islamisterna i mellanöstern. Och vänsterpack i Sverige.

Så kanske det är men varför är det så intressant för Israel att breda ut sig på den värdelösa sandhögen på bekostnad av människor som faktiskt levde där före dem?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Efter nyheten om att Hamas mördat 40 småbarn, varav vissa var halshuggna, fick jag ta en paus för att samla ihop mig lite. Kan inte släppa följande tanke: Vad f-n pågår? Detta är så utstuderat och provokativt att Hamas måste ha vetat vilket svaret skulle bli från Israels sida. De måste också ha fattat att hela världen skulle fördöma dem. Samtidigt som detta skett skickar USA hangarfartyg till Israel vilket Erdogan blir arg över och säger att USA kommer "massakrera Gaza-bor". Är han galen? Samarbetar några för att antingen starta storkrig eller framtvinga någon/ några förändringar till fördel för staterna man kan kalla "the Axis of Evil", d v s Ryssland (giftspindeln i nätet), Iran, Syrien, Nordkorea och till viss del Kina + Turkiet? Det känns inte normalt det som nu händer.

Krig är aldrig normalt eller förutsägbart; alla tappar kontrollen över händelseutvecklingen. En spiral av hat, hämnd och död. Kanske blir det bara ett lokalt krig i Gaza, kanske sprids det i regionen, kanske blir det världskrig?
Citera
2023-10-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Enkelt! Eller hur! Nej, Israel kommer inte ockupera Libanon.

Nej, inte ockupera. Bara gå in och slå ut Hezbollah. Israel invaderade södra Libanon både 1982 och 2006. Vid första tillfället deltog ca 80 000 israelisk soldater (varav ca 650 stupade) och vid det andra tillfället ca 30 000 (varav 150 stupade).

Den här gången har Israel mobiliserat minst 300 000 soldater och har på ett helt annat sätt än 1982 och 2006 både internt stöd och internationell förståelse för sitt behov av säkerhet. Libanon är dessutom nu en failed state där befolkningen (förutom Hezbollah) lever i armod.

Ryssland är försvagat av kriget i Ukraina och ayatollorna i Teheran riskerar att tappa greppet på hemmaplan om de lägger sig i. Assad i Syrien kan inget göra. Egypten, Jordanien och Saudi-Arabien har inget till övers för Hezbollah.

Hökar har makten i Israel och Nethanyahu behöver en riktigt stor militär seger för att hänga kvar när israelerna internt ska utreda hur Hamas kunde döda över tusen israeler. Han har dessutom chansen att gå till historien om han lyckas säkra Israels långsiktiga intressen.
Citera
2023-10-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det blir ingen meningsfull diplomati nu, nu är det krig. Blodigt, kaotiskt, oförutsägbart, okontrollerbart. Allt kommer ta oväntade vändningar men alltid till det sämre med mer död som följd.

Som jag ser det är det nu diplomaterna måste jobba. Hur vidrigt det än är. Hur skakar man hand med vansinniga mördare? Genom alla tider har vi haft personer som lyckats få till stånd otaliga krigsstillestånd, få igång dialog, fredsprocesser, osv. Men just nu går det inte. Det förstår jag. Men jag tror att de jobbar för fullt. Dock är jag ju ytterst tveksam till om Hamas överhuvudtaget är en samtalspartner. Det tror jag inte. De är döda i mina ögon. Över. Förbi.
Citera
2023-10-10, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Sägs att bebisar ska ha hittats döda, halshuggna av hamas. Ska tydligen finnas bilder, är detta bekräftat eller vad fan handlar det om?

Ja, 40+ småbarn mördade, många halshuggna.
Citera
Medlem
Japp... då kanske Gaza borna en ggn för alla talar för sina ledare att inte jävlas med en SUPERMAKT...Får glömma Jerusalem, glömma Al Aqsa mosken

I utbyte bygger Israel upp... lever sida vid sida
Men kan glömma mer religiösa platser...
Gaza borna ska uppföra sig

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du har en rakt igenom omänsklig människosyn. Det är för fan små barn vi snackar om.

Men du erkänner samtidigt att Gazaborna får erfara flyganfall på regelbunden basis.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Palestinierna är ju helt vilda nu i sina självmordsattacker. Kommer med paragliders mitt i natten.

https://x.com/markito0171/status/1711822692549050496
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in