Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Jag är förundrad över alla lösa trådar som borde rätts ut... jag antar att det kommer läggas fram i slutpläderingarna, men det hade varit på sin plats med frågor.
Clea fick hålla låda
Jag har svårt att se hur Maja ska kunna dömas för mord eller att Johanna kommer undan med dråp, med tanke på allt hat som många vittnat om, från Johanna mot Tove och systern.
Jag undrar om grannen kommer få höras igen, det skulle verkligen vara på sin plats, då han uttryckt obehag över Johannas närvaro inför tingsrättsförhandlingarna..
Mycket märklig denna rättegångsdag, med Cleas försök att få rättsläkarna att uttala att aspiration visst kan vara dödsorsak...
Clownen Clea🤡
Nu snurrar det runt i huvudet efter en hektisk dag, men jag är rätt säker på att det rapporterades om att grannen skulle vittna igen.
Man ska nog akta sig för att kalla Clea för clown.
Se bara vilken show hon dragit igång!
Och undrar om det inte finns ett taktiskt drag där.
Hur mycket tid har hon inte fått och hur mycket samma frågor som hon tjatar in, nöter in, manglar in i rätten... det enda de kommer att komma ihåg!
Jämför åklagarens föreställning mot Cleas teaterföreställning!
Hon har repeterat tillsammans med sin vapendragare, de har lagt upp det hela från början till slut: Hon har tenterat hos honom med högsta betyg för att kunna hantera ev motdrag från andra rättsläkare.
Jag vet att du är lite konspiratorisk och jag brukar inte vara det. Men nu!
Jag gillar inte AE svar från Hannah (var det väl) att han inte vet när han kom in i bilden, om det var före eller efter tingsrätten!
Naturligtvis var det före!
Det vet han med säkerhet.
Cleas försvar då är exakt hans invändningar nu. HUR i hela friden skulle hon kunna sätta sig in i det rättsmedicinska protokollet och undra över; ja apiration, att det kan vara ett kortvarigt tryck, trots vad rättsläkarna säger, om petekier och gud vet allt...
Jag ogillar lögnare, särskilt när han ska vara ett vittne i rätten.
Det ger minuspoäng på trovärdighetskontot i övrigt för min del!