Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Nu syftar jag naturligtvis på det jag fetade. Antal döda ukrainare.
Det står inte vid din kartlänk.
Det är inte så naturligtvis att jag ska fatta det med alla dårar i denna tråd som konstant vräker ur sig konstigheter till mig!
Det där är ett genomsnitts tal. Från flera olika sidor.
Men det jag har hört mest är 70 000.
Men vad vet jag och vad vet du?
Ingen av oss vet ett smack vi uppskattar efter det vi har läst och hört.
Enligt douglas macgregor så påstår han av sina källor att 450 000 döda ukrainare totalt under kriget.
Han påstår att amerikanska armen ska ha sett gravar grävas via satellit som motsvarar detta.
Men vad vet jag och vad vet du!!!
Efter som de flesta av er kör på aftonblades, svt och sr linje
Den dyngan blir man matad med varje dag genom bara att beffina sig i moder svea.
Tråden är ju dessutom fullmatad av den skiten.
Så för att få något sådär objektiv bild så kollar ex
douglas macgregor
tucker carlson
PBD Podcast
history legends
scott ritter
military Summary
+ lite telegram kanaler
Säger inte att dessa är mer eller mindre objektiva.
Men de är inte direkt rysk kontrollerade kanaler vad jag vet.
Nu kommer ju säkerligen någon flöjt i tråden skrika ööööhhhh doglas och scott är juuu spioner åt putler.
Jo säkert då hade nog inte cia gripit dem...
Och dessa kanaler är en motpol mot aftonbladet som är standar källan hos många av flöjterna i tråden.
Men det finns bara en källa som man VET är sann och det är frontlinjen.
Den kan man inte faka bort eller ändra i några större mått.
Och av denna frontlinje så har ukraina lyckats ta tillbaka 1 % av de ytor ryssen har ockuperat under offensiven .
EN PROCENT!!!!
Och efter som detta vansinneskrig är i stil med WW1 med skyttegravar , miner och ett konstant bombande från artilleri, och att man vet att ukrainarna är fruktansvärt hängivna så bordet det rimligtvis ha dött en jävla massa ukrainare. Med tanke att de knappt nuddat ryska försvarslinjerna utan har blivit nerkämpade på vägen fram.
Och dessutom så har zelensky försökt tvingat hem de som flytt från kriget. och man behöver ju knappats vara hjärnkirurg för att fatta varför han försöker tvinga hem dem....
Det är möjligtvis hjärntvättade flashbacks troll som är avlönade av gud vet vem som som reggade sig i samband med kriget och inte sitter i några andra trådar än just kriget i ukraina
Som inte fattar varför zelensky ska ha hem dem.
Säger inte att ryssarna inte förlorat mindre med folk. MEN de har ju ändå lyckats ockuperat och hålla det dem tagit och kommer nu gräva ner sig ännu djupare och ännu värre.
Så det kommer knappast bli lättare in för nästa offensiv
Så då frågar jag dig.
Hur många ukrainare tror du har dött i offensiven och även totalt ?