2023-10-10, 20:44
Medlem
WhereIsRussias avatar
En tant på CNN sa att Biden kom med krigsförklaring mot Palestina och ansluter till Netanyahu. Var det verklligen vad han sa?
Citera
2023-10-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Försök inte lura folk nu: Zara stänger ned butikerna temporärt eftersom man inte kan få fram varor till butikerna. De öppnas igen när leveranser återigen blir möjliga. Samma sak med flygbolagen: de slutar flyga eftersom passagerarunderlaget har minskat. Du försöker få det att se ut som om detta handlar om något slags protest. Så är det inte. Det är affärsmässiga överväganden och stängningarna är tillfälliga.

Kriget kommer drabba Israel ekonomiskt.
Citera
2023-10-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Nej, såklart inte på grund av några incidenter, utan för att få ett vänligt sinnat grannland i norr helt styrt av kristna och druser i stället för av shiamuslimer som vill förgöra Israel.

Israel kommer inte att invadera Libanon.
Citera
Avslutad
Sägs att bebisar ska ha hittats döda, halshuggna av hamas. Ska tydligen finnas bilder, är detta bekräftat eller vad fan handlar det om?
Citera
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
En tant på CNN sa att Biden kom med krigsförklaring mot Palestina och ansluter till Netanyahu. Var det verklligen vad han sa?
Typ. Det var typ villkorslöst stöd till Israel.
Citera
2023-10-10, 20:47
Medlem
Oavsett vem som är skyldig till dessa motsättningar därnere och till den nya upptrappningen så tycker jag oerhört synd om alla de oskyldiga, i synnerhet barn, som mördas brutalt av dessa hjärndöda terrorister. Hur kan man ställa sig och avrätta små barn? Då förtjänar man ingen plats här på jorden, utan kan lika gärna grävas ner och glömmas bort. Avskum!
Dock kan jag inte undvika att bli upprörd när jag hör alla de "svenskar" som sitter där nere och vill ha hjälp med att komma hem och med det ena och det andra. För det första undrar jag vad ni gör där? Att åka till ett sådant ställe som sedan urminnes tider bubblat av motsättningar och diverse attacker hit och dit är ju minst sagt riskabelt. Vad ska ni dit och göra? Har lite svårt att tycka synd om er faktiskt. Och svenskar.... njae, det är ni ju inte i mina ögon. Ni har fått svenskt medborgarskap tack vare våra ynkliga rödvinskolkande politiker på vänsterkanten, men svenskar är ni inte! Och sluta säga svenskar hela tiden. Dom här människorna har säkert dubbla medborgarskap, så kalla dom för israeler eller palestinier boende i Sverige i stället.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Frågan var seriöst menad. Om någon påstår att Ryssland levererat vapen till Gaza så skulle jag vilja veta hur? Såvitt jag vet gör blockaden av Gaza att det inte går att leverara någonting dit med fartyg. Israel patrullerar en zon några kilometer ut från stranden och ingenting släpps förbi. Det finns gränskorsningar mot både Israel och Egypten, men med omfattande restriktioner för vad som får transporteras över gränserna. Så, hur skulle det gå till, rent praktiskt? Teleportering?

Israel har inte sedan 2005 bevakat gränsstationen mellan Egyptien och Gaza vid Rafah. Hamas kontrollerar på Gazasidan. Vad vet vi att egyptiska poliser inte varit korrupta? Släppt igenom vapen. För gränspolisen på den egyptiska sidan har sett mellan fingrarna i 18 år. Gränsen mellan Egyptien och Gaza är bara 12 km.

Denne egyptisk gränspolis dödade 3 israeliska soldater så sent som i juni 2023.

https://omni.se/egyptisk-polis-skot-ihjal-de-israeliska-soldaterna/a/gEKPeq
Citera
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hur Hamas spektakulära operation "Stormflod Al Quds" blev ett fiasko på grund av den arabiska mentaliteten:
Hamas skrev ju i sitt inledande uttalande att operationen var uppdelat i olika steg

När inleds steg 2 tror du? borde den inte kommit utifrån ett vedergällningsperspektiv
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Nej inte var det så utan han står bakom Israel inget annat!
Citera
2023-10-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney

Det är nog det sista israelerna bekymrar sig för i dagsläget.
Citera
2023-10-10, 20:49
Medlem
Nekro.s avatar
Jaha och Sverige har tidigare erkänt Palestina som en stat, kan det få några konsekvenser för oss nu tro?

Kommer vi kunna stötta Israel efter detta?
Citera
2023-10-10, 20:50
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney

Jaha. Så konstigt då. Vissa utgifter får man ta. Men du, ditt dumma nöt, försökte ju lura i Flashbacks läsare att den temporära stängningen av Zara och vissa flyglinjer handlade om något slags bojkott av Israel, när det handlar om affärsmässiga överväganden. Antingen år du dum i huvudet eller också är du en lögnare. Välj själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in