2023-10-10, 20:06
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag har lite i Lynx Dynamic, vilka jag idiotförklarar totalt. Totalt värdelös i min mening jag undrar hur fan de tar positioner egentligen för den går dåligt oavsett hur börsen går.

Bättre Hedge är nog en blandning av uran, olja, guld och lite olika valutor.

Många hedgefonder är hemska. Jag hade Tempelton för ett antal år sedan det var inget som gjorde mig glad. De flesta tar höga avgifter och har dålig avkastning. Så jag blev glad när jag hittade priorNilsson idea. När sedan @truefighter kollade den och tyckte den verkade bra så köpte jag den. Nu vet jag inte om Lancelots fonder kan räknas som hedgefonder (?) de är dock lite specialfonder (tror inte de blankar, men använder hävstång) så funkade de bra för mig. Men samtidigt var det under den tiden börsen gick bra så det var svårt att förlora pengar då.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Allt är relativt men jag skulle säga att jag tar rätt låga risker jämfört med en genomsnittstrader. Jag är inte så känslig egentligen då jag fortfarande har en arbetsinkomst som jag även klarar mig på, även om jag då skulle få skära ned på en del lyx.
From 2018 har jag kvartalsvis utvärderat och jag har hittills bara ett negativt kvartal, Q1 2020 (Covid-kraschen).

Just nu kör jag främst fonder för likviditetsplaceringar och samtidigt kunna åtnjuta en enkel och billig belåning. De första fonderna jag föreslog, Lannebo Räntefond Kort och Storebrand FRN Företagsobligation handlas T+0 vid köp och T+1 vid sälj, så det går fort men det är ju inte intradag.
Men som jag beskrev tidigare, eftersom det är T+1 vid sälj så kan jag köpa massa aktier idag (T+2) och sedan sälja fonderna imorgon och ändå inte betala någon låneränta.

Ja okej! Så du kör aldrig några riskfonder? Det finns ju de som går upp ganska ordentligt och då har man spridit riskerna.. Eller du tar risker i aktierna istället? Förresten har Nordnets lägsta ränta gått upp 3,78% ligger den på nu.
Senast redigerad av why123 2023-10-10 kl. 20:08.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in