2023-10-10, 19:35
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-senaste-valdsvagen-lagt-fortroende-for-polisens-formaga-att-minska-gangkriminaliteten

Frågeställningen är bred. Men utgår från att det finns lågt förtroende till polismyndigheten/att de går att lösa men samtidigt inte röstat för förändring.
Vad kommer de ha för effekt på nästa val
Och den konstiga saken att man inte tror på något. Har vi gett upp?

Varför denna skillnad/Låga förtroende?
Vad kommer folk rösta på om de inte tror gängvåldet kommer lösas
VILL folk acceptera gängvåldet?
Kommer fler rösta sd eller är sd fortfarande så "fula" att Det bara inte går? Hellre barnsoldater än sd?
Tror folk fortfarande att våldet inte beror på invandring?

Vad är resonemanget.

SD lika handlingsförlamade som S, MP, V, C, M, L, KD.
Inget kommer hända så länge TV4 och SVT sändeer trevliga fredagsmysprogram på bästa Tacotid
Citera
2023-10-10, 19:35
Medlem
Därför att alla som är någorlunda insatta vet att gängvåldet endast kan lösas med hjälp av förebyggande insatser.
Citera
2023-10-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Nä men SD har inte hållt ett skit de lovat genom åren. Att lova att något ska sänkas med 10 kr och sen att det höjs ...? Vill du då rösta på de igen?

Jag tycker att alla partier är skitsnackare. Inte minst SD, men faktum är att vinnande parti brukar sällan fullfölja deras vallöften.
Citera
2023-10-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melker9889
Gängvåldet är bara en liten bieffekt av invandringen i helhet. Det är det stora problemet. Även idag är det kontroversiellt att vilja låsa in/utvisa gängkriminella. Hur ska man då kunna ta tag på det huvudsakliga problemet?

Ta det svarta pillret och njut av sjuklöverns drömsamhälle. Det är inte så illa när man accepterar läget. Skottsäker väst på min postadress, brap brap

Du är riktigt tragisk i ditt invandrarhat, stackare
Citera
2023-10-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Jag tycker att alla partier är skitsnackare. Inte minst SD, men faktum är att vinnande parti brukar sällan fullfölja deras vallöften.
Vilket löfte infrör valdet har SD fått igenom? Det ser mycket tomt ut när jag tittar, men du kanske vet något?
Citera
2023-10-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
SD lika handlingsförlamade som S, MP, V, C, M, L, KD.
Inget kommer hända så länge TV4 och SVT sändeer trevliga fredagsmysprogram på bästa Tacotid

Å vad vill du ska hända då, gaskamrar eller?
Citera
2023-10-10, 19:43
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Svaret är att de flesta är oroade över att att ge SD så mycket makt.
Det är otryggt att lämna över makten över Sverige till folk som tror att Ändå stavas Endå.

Om SD hade varit lite smidigare och tänkt framåt hade det gått bättre.
Björn Söder är ett praktexempel - Att hålla på och utpeka Bögrörelsen som pedofiler är ju inte så smart eller relevant.
Jag kan inte ta ansvar för SD:s tillkortakommanden dom är ju uppenbarligen inte kompetenta, men de har någon som andra inte har. En dialog som är närmre verkligheten och lösningar för de svenska folket.
Björn söder är på många sätt en mupp och de svarar lite på frågan varför folk inte vill rösta SD trotts deras uppenbara överlägsenhet i att förutse framtiden och sätta problemformuleringar bättre än andra partier.

Jag har dyslexi men de va bra att du enda förtog vad jag menade. Jag tror själv SD med rätt bakning kommer föra dom absolut ENDA realistiska förändringarna. Åtgärderna är många med de krävs en uns av hets mot invandrare som inte sköter sig för att lösa detta. Och polisen måste också skolas i den agendan. Svåra problem kräver svåra lösningar, vi har hamnat här och har inte pengarna att ordna detta på ett trevligt sett.
Citera
2023-10-10, 19:46
Medlem
Citat:
Jag kan inte ta ansvar för SD:s tillkortakommanden dom är ju uppenbarligen inte kompetenta, men de har någon som andra inte har. En dialog som är närmre verkligheten och lösningar för de svenska folket.
Björn söder är på många sätt en mupp och de svarar lite på frågan varför folk inte vill rösta SD trotts deras uppenbara överlägsenhet i att förutse framtiden och sätta problemformuleringar bättre än andra partier.

Jag har dyslexi men de va bra att du enda förtog vad jag menade. Jag tror själv SD med rätt bakning kommer föra dom absolut ENDA realistiska förändringarna. Åtgärderna är många med de krävs en uns av hets mot invandrare som inte sköter sig för att lösa detta. Och polisen måste också skolas i den agendan. Svåra problem kräver svåra lösningar, vi har hamnat här och har inte pengarna att ordna detta på ett trevligt sett.

Och svenskar som inte sköter sig hur hetsar vi dem?
Citera
2023-10-10, 19:58
Medlem
Melker9889s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radetzky
Du är riktigt tragisk i ditt invandrarhat, stackare

Japp, jag är inte nöjd med Sveriges utveckling. Det borde du vara dock. Ut och njut av ditt drömsamhälle, vad gör du ens här?
Citera
2023-10-10, 20:17
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:

Alla partier menar att de har lösningar för det svenska folket.
Problemet är att SD inte är nog attraktiva för att få förtroendet från det svenska folket.

Easy Peasy
Citera
2023-10-10, 20:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Det är för sent. Hade SD haft makten för 20år sen hade vi inte sett detta invandrarvåld vi ser idag. Idag här och nu krävs det att vi skickar ut en jävla massa folk, alltså en miljon nästan och det kommer inte hända.

Så ser inte logiken i vad att enbart 25% har tro på polisen har med SDs siffror att göra?

SD är det enda partiet som vågar säga sanningen dock och det kan ju vara till deras fördel inför nästa val. Men samtidigt får ju SD skit för det som händer nu trots att SD varit det enda stora parti som varnat för just detta under flera år och de sitter inte ens i regeringen så det är ju helt ologiskt men de flesta svenskar är helt otroligt naiva och dumma i huvudet. Att situationen är som den är nu kan inte SD klandras för och oavsett vilka som styr kommer det troligtvis bli värre. Snöbollen har redan börjat rulla och blir större och större. Att naiva idioter tror att det skulle bli bättre med sossar som styr är som att du skulle vara på ett sjunkande skepp för folk gjort hål i skeppet och sen ha tro på att de som gjort hålen kommer laga hålen så skeppet inte sjunker. Alltså helt ologiskt.
Citera
2023-10-10, 20:40
Medlem
”Ikväll klockan 21 kommer rikspolischef Anders Thornberg till Aktuellts studio för att svara på frågor om undersökningen.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-senaste-valdsvagen-lagt-fortroende-for-polisens-formaga-att-minska-gangkriminaliteten

Läsvärd artikel:

Hur pratar man med sina barn om den pågående våldsvågen?
Barnpsykologen Reyhaneh Ahangaran ger sina bästa tips och råd till dig som är förälder.”

https://www.expressen.se/mama/barn-baby/fraga-barnpsykologen/barnpsykologen-sa-pratar-du-med-dina-barn-om-valdsvagen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in