2023-10-10, 19:30
Medlem
BernhardDottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja precis, och därför berättade hon även att Maja var med i badrummet…..För att hon trodde att M redan berättat!

Touché!

Enig
Citera
2023-10-10, 19:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om hon går tillbaka till sängen 02:43 för att plocka upp mobilen, så ligger den ju där och inte i hennes byxor, eller hur.

Därför kan 02:33 och ett Face-ID stärka hennes trovärdighet gällande 02:43; mobilen låg i sängen under 02:25-02:43, förmodligen i ansiktshöjd.
Om mobilen ligger i sängen och M behöver gå dit för att hämta den så ligger hon ju inte i sängen. Var är hon då?
Citera
2023-10-10, 19:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J:
...därför valde jag att säga sanningen. Jag tänkte att maja också hade berättat sanningen då.

J gick i fällan. FL fick henne att tro att M berättat ALLT och då blev ju J tvungen att ge sin version av förloppet.

Om hon trodde att Maja berättat ALLT, ligger det då inte närmare till hands att tro att Johanna berättar en historia som är så nära sanningen som möjligt samtidigt som den bibehåller en möjlighet att inte bli dömd för mord? Dvs, historien stämmer till den delen den beskriver var de olika personerna var och vem som gjorde vad, i syfte att passa forensiska fynd, men helt enkelt förminskar allvaret på alla möjliga områden? Dvs ligger det då inte närmare till hands att det är SANT att Maja hjälpte till?
Citera
2023-10-10, 19:33
Medlem
Citat:
Om mobilen ligger i sängen och M behöver gå dit för att hämta den så ligger hon ju inte i sängen. Var är hon då?

Toaletten är en bra gissning.
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ja precis, och därför berättade hon även att Maja var med i badrummet…..För att hon trodde att M redan berättat!
Exakt så, Johanna höll sig så nära ”sanningen” som hon kunde då hon trodde att Maja kvittrat ut och berättat om vad som utspelade sig i badrummet.
Självklart kortar hon ner strypningen men resten går ihop med övriga omständigheter.
Så tolkar jag det
Citera
Medlem
Citat:
Eriksson:
Om man utgår från ett grepp på 10 sekunder. Vad är det som gör att Tove inte återfår medvetandet?

Det vill säga hur jag ser på hur händelsen kan ha tillgått eller dödsprocessen om jag uttrycker mig mer specifikt. Där menar jag då att ett sannolikt scenario ur min synvinkel är att det kopplats ett grepp runt halsen på Tove och det har lett till medvetslöshet, kanske i samverkan med alkoholpåverkan, kanske i samband med att hon slog i huvudet i golvet och till följd av denna medvetslös och andra faktorer, nämligen att Johanna Jansson satt på hennes buk, så har det lett till att Tove har kräkts och sedan har hon avlidit till följd av inandning av magsäcksinnehåll i luftvägarna. Det är min tolkning, säger Eriksson.

– Ja, det kan man fundera på och spekulera. Jag har förstås inte svaret på det. Men det kan vara hennes... Att hon slog i huvudet. Att hon har en hjärnskakning. Det kan vara alkoholpåverkan som varit hyfsat betydande och det kan vara att hon inandas magsäcksinnehåll. Eller en kombination av allt.

Jag tycker att Erikssons uppfattning om hur det hela gått till stämmer mycket väl överens med hur nog de flesta tänkt sig förloppet.
Sedan drar andra slutsatsen att det som händer först är det som orsakar följdverkningarna medan han ser den sista faktorn som orsak.

Dock lämnar han en brasklapp med att det kan ha varit en kombination.
Då är ju samtliga överens, att varje liten del för sig inte är dödande men kombinationen är förödande, OCH strypgreppet är det primära.

Röntgenbilderna, som Eriksson inte studerat och inte satt tilltro till, förefaller dock bekräftat undersökningsfynden (matrester i luftvägarna) eller mer rätt avsaknaden av fynd, som då RL inte funnit anledning att kommentera närmare då de ansett dem så obetydligt små att de är helt ovidkommande.

Jag har svårt att se att HR ens kommer att överväga aspiration som dödsorsak.

TT hade avlidit oavsett strypgreppet.... JJ mördade TT brutalt och mycket målinriktat. MH hjälpte ev till

Har ni haft 70 kg på er bröstkorg som komprimerar och stryper lungor och blodkärl???????

JJ mördade TT på ett äckligt och brutalt sätt.

Vad säger rätten om att TTs gylf varit neddragen och bhn uppdragen.. JJ verkar gå igång på döda kroppar...

Den våldsamma porrfilmen som JJ var besatt av.....

En tjej mycket lik TT blir gruppvåldtagen... och strypt.....

JJ gör sin dröm till verklighet genom att brutalt mörda, och därefter förgripa sig på ärkerivalens/mordoffrets döda kropp...
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-10-10 kl. 19:37.
Citera
2023-10-10, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
I GW:s fall skulle jag gissa på nån form av stolthet och eventuell personlig dispyt med någon av poliserna eller åklagaren.

I Oisins fall skulle jag gissa på att han vill visa hur jävla objektiv han är som kräver att allt ska bevisas in i minsta detalj innan man kan döma någon.

Sjukt. Även journalisten som rapporterade för Aftonbladet verkade ha någon överenskommelse om att rapportera som om dom kommer bli frikända och är oskyldiga. Undrar vad Clea har för hållhake på Aftonbladet.
Citera
2023-10-10, 19:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
J:
...därför valde jag att säga sanningen. Jag tänkte att maja också hade berättat sanningen då.

J gick i fällan. FL fick henne att tro att M berättat ALLT och då blev ju J tvungen att ge sin version av förloppet.

Hade hon brutit mot en överenskommelse då, när hon berättar för polisen?

– Vi pratade om att vi skulle säga att Maja mådde dåligt och att hon hade gått hem. Vi sa inte det vi hade kommit överens om.

J förefaller generellt ha svårigheter att få ordning på pronomina, vi är det som verkar ligga närmast till hands.
Vilken lögnerska. - Hon menade att M hade berättat sanningen om att T fälldes i samband med en lägenhetsvisning runt 01:55.

Men det passade väl alldeles utmärkt att inte ha någon som kunde säga emot, protestera mot en 10 sekunder lång strypning.
Citera
2023-10-10, 19:38
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Tingsrätten ville fälla båda. Till lagens strängaste straff dessutom.

Nu är det hovrätt och upp en nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av bblues
En domstol får inte gissa sig fram till livstid.

Nu finns alternativa yrkanden. Ett sådant väljer man nog. Tror jag.

Johanna ensam GM till längre fängelsestraff medan Majs traskar ut på torsdag.
Jag vet inte riktigt vad din övertygelse att Maja ska bli frikänd kommer ifrån, själv tror jag att hon blir dömd för delaktighet i mordet.
Varför? Jo:
Maja har varit helt införstådd med Johannas hat till Tove. Hon har vetat om planerna att Tove och anhöriga till henne skulle brinna inne. Hon har vetat att Johanna närde ett så starkt hat till Tove att hon blivit helt gränslös - ändå gjorde Maja inga försök att ingripa på något sätt, exempelvis att berätta för sina föräldrar.
Den aktuella kvällen höll Maja utkik på Nöjet och kollade om hon fortfarande var kvar. Hon visste att Johanna hade en lömsk plan, att Tove skulle åka på spö eller faktiskt kanske hon visste att Tove var ämnad att dö den aktuella natten ( det kommer vi aldrig få veta hela sanningen om, dvs om planen var att Tove skulle dö).

Det finns en åtal i Örebro, där en ung gravid kvinna blivit mördad av sin sambo. Nu har ytterligare en person blivit häktad för medhjälp till mord. Den seniora åklagaren Elisabeth Anderson säger att medhjälp till mord kan vara fysiskt eller psykiskt främjande av mordgärningen. Ett fysiskt främjande kan innebära att man följt med till platsen och bara står där. Ett psykiskt främjande kan vara att man gett sitt stöd till något, men inte gått till aktiv handling själv

Jag tycker att Maja åtminstone ( om det inte kan bevisas att hon höll fast Tove) kvalar in på både fysiskt och psykiskt främjande av mordet.

Eller du kanske tror på att Maja vankar omkring som en zombie? Kunde hon hålla sig vaken idag?

https://www.na.se/2023-10-10/nya-misstankarna-i-mordet-pa-gravid
Senast redigerad av mercy 2023-10-10 kl. 19:39. Anledning: glömde bifoga länk
Citera
2023-10-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Clea begick lite väl många osmakliga övertramp.
Att hon inte stoppades är konstigt. Det finns fan en gräns för ifrågasättande av experterna.
Jag hoppas verkligen att ljudfilerna från hovrätten håller bra kvaliteet, det var lite sisådär i rätten idag...

Är den där otäcka häxan Clea polisanmäld???

Hur fan kan hon.....

Få tyst på henne, detta nonsens har vi inte råd med och vördad ska visas gentemot mordoffrets anhöriga!!!!!!!!!!!!

Att ignorera idioter och dess trams är ofta det bästa... Karma kommer
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-10-10 kl. 19:42.
Citera
2023-10-10, 19:40
Medlem
BernhardDottes avatar
Citat:
Toaletten är en bra gissning.

Touché! Touché!

Två träffar i följd
Citera
2023-10-10, 19:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Janss*n försökte mycket riktigt att tidigare låta misstänkliggöra grannen och lilla Fröken Fröken Hellm*n försökte att lyfta över hela skuldbördan på sin kamrat Fröken Janss*n.

Två mycket egendomliga individer den där Hellm*n och Janss*n

Mvh/
@JokerMannen

*På med Jokerhatten*

Man kan ju önska att någon individ med ifrågasättande sinneslag kunde ha frågat såväl Fröken Janss*n som lilla Fröken Fröken Hellm*n om hur väl påståenden om bortträngda minnen passar med att de tvenne fröknarna dagen efter natten den 16:e Oktober 2022 samlats i naturskön miljö för att i samförstånd hitta på en fejkad historia om vad som hände under deras möte med den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

Mvh/
@JokerPraktikanten

*Av med Jokerhatten*

Utvärdering av mitt tillfälliga jokerskap önskas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här