2023-10-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Du var inne på det men ni pratade om den dominerande dödsorsaken i utlåtandet. Vilka alternativa dödsorsaker skulle det kunna vara? frågar åklagaren.

– Då är vi inne på, om vi talar om underliggande, eller terminal. Och då... Ingen av de här andra faktorerna skulle ensam eller i kombination heller vara en rimlig dödsorsak. Det måste vara någonting som startar upp det och det är rimligen struptaget. Det är min bedömning. Stryptaget är underliggande för den eventuella aspiration som kommit. Den är sekundär för den medvetslöshet som stryptaget inneburit.

Thiblin talar.

Dödsorsaken är inte och kommer inte kunna fastställas. Därför faller livstid.

Alternativt yrkande bifalles. Johanna ensam gärningsman men inte med livstid som straff. Det känns mer och mer så...

Du tolkar hans uttalande fel.

Han pratar om de "andra faktorerna" och ingen av dem "ensam eller i kombination är en rimlig dödsorsak".

Som han sa tidigare: manuell strypning är dödsorsaken. Han sa detta uttryckligen för ett par minuter sedan. Och att allt annat därefter är sekundärt och på sin höjd påskyndat döden.
Citera
2023-10-10, 16:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
- Vi utgår endast från fynden och då tycker vi att dödsorsaken är manuell strypning. Magsäcksinnehållet kan ha påskyndat döden, men det är inte dödsorsaken.

-Rättsläkare Thiblin

Från Expressen:

Thiblin menar att ingen av de andra faktorerna skulle kunna vara ensma eller i kombination vara dödsorsak, men att det är rimligt att tro att strypningen startade förloppet.

Srypningen leder till medvetslshet som leder till apiration.

Det har vi hört tidigare idag från andra.

"[...]Stryptaget är underliggande för den eventuella aspiration som kommit. Den är sekundär för den medvetslöshet som stryptaget inneburit. "
Citera
2023-10-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
- Vi utgår endast från fynden och då tycker vi att dödsorsaken är manuell strypning. Magsäcksinnehållet kan ha påskyndat döden, men det är inte dödsorsaken.

-Rättsläkare Thiblin

Hon hoppade säkert o satt sig på hennes mage o ströp henne till döds så ja mena de är ju våld de oxå, ngt hon gjorde med uppsåt. Ja tro knappast att hon satt sig försiktigt ner på henne o sen ströp henne
Senast redigerad av kalabalik13 2023-10-10 kl. 16:44.
Citera
2023-10-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Från Expressen:

Thiblin menar att ingen av de andra faktorerna skulle kunna vara ensma eller i kombination vara dödsorsak, men att det är rimligt att tro att strypningen startade förloppet.

Srypningen leder till medvetslshet som leder till apiration.

Det har vi hört tidigare idag från andra.

"[...]Stryptaget är underliggande för den eventuella aspiration som kommit. Den är sekundär för den medvetslöshet som stryptaget inneburit. "

Exakt!

Thiblin är försvarets fiende i och med detta uttalande. Thiblin går på åklagarens linje.
Citera
2023-10-10, 16:46
Medlem
Från P4 - länk: https://sverigesradio.se/artikel/nu-kan-tove-fallet-avgoras-folj-dagens-hovrattsforhandling-har
"Jag var nog fortfarande ganska chockad och visste inte vad jag skulle tänka och så. Det var
fortfarande ganska rörigt i huvudet", säger 20-åringen.
"Blev du ledsen, chockad, arg?"

20-åringens röst börjar darra, en rodnad stiger i hennes ansikte.
"Det var en väldigt traumatisk upplevelse allting och det gjorde att man förträngde det, det var inget man direkt ville ta upp. Det var väldigt svårt att ens erkänna för sig själv, det var väldigt jobbigt att handskas med allting och att vara i det själv. Jag ville inte erkänna för mig själv heller, allt som hänt."
Låter som hon var på upptäcktsresa med döda kroppar... sedan hände det saker bara
ah just Tramadol-lakrits också.
Citera
2023-10-10, 16:49
Medlem
tram123s avatar
Har 3 av 4 rättsläkare sagt att hon dött pga strypning och 1 att det är pga aspiration?
Citera
2023-10-10, 16:49
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Från P4 - länk: https://sverigesradio.se/artikel/nu-kan-tove-fallet-avgoras-folj-dagens-hovrattsforhandling-har
"Jag var nog fortfarande ganska chockad och visste inte vad jag skulle tänka och så. Det var

"Det var en väldigt traumatisk upplevelse allting och det gjorde att man förträngde det, det var inget man direkt ville ta upp. Det var väldigt svårt att ens erkänna för sig själv, det var väldigt jobbigt att handskas med allting och att vara i det själv. Jag ville inte erkänna för mig själv heller, allt som hänt."
Låter som hon var på upptäcktsresa med döda kroppar... sedan hände det saker bara
Tramadol?
Utveckla, tack.
Citera
2023-10-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost

Johanna är manipulativ i vanlig ordning.

Mig lurar hon inte. Hon känner absolut ingen ånger eller sorg. Bara sorg över att ha åkt fast.
Citera
2023-10-10, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Expressen

Gilberg frågar Joahnna om när hon konfronteras med Majas erkännande om dumpning:

"Johanna blir ledsen och har nära till gråt. Darrar på rösten.

– Det är en känslig händelse.

GW lämnar demonstrativt rummet. Gillberg fortsätter:

Det Maja berättade var ju riktigt?

– Det lilla ja, svarar Johanna.
"

//

Angående deras överenskommelse:

"Det bröt hon emot?

– Ja, vi sa ju inte det vi kom överens om.
"

Eh, vi? Vi sa?
Citera
2023-10-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Har 3 av 4 rättsläkare sagt att hon dött pga strypning och 1 att det är pga aspiration?

Så är det.

3 av 4 kan dessutom på ett klart och tydligt sätt förklara varför den fjärde (korrupta gamla Quick-rättsläkaren) har fel i sina påståenden.
Citera
2023-10-10, 16:53
Medlem
Nu kör johanna med maja-lögnerna😂
Hon hade förträngt d o visste inte att hon hade dödat tove så det kunde faktiskt varit grannen. Och nu ska hon gråta också
Avskyvärd människa denna Johanna
Citera
2023-10-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Tramadol?
Utveckla, tack.
Hah har du en skada ?
Jag skojade om lakrits
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera