2023-10-10, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte bara Clea som visar missnöje över den supertydliga Zilgs vittnesmål.

Leif GW Person muttrar och kommenterar då och då.

Zilg är pedagogosk och van att uttrycka sig, då hon dessutom är journalist.

Hon är övertydlig och säger att hon är förvånad att man uttryckt sig om att det var rikliga mängder magsäcksinnehåll på det preliminära utlåtandet.

Enligt hennes är det så små mängder att det är irelevant.

"Både röntgen och det man ser på bilderna från obduktionen visar att det var väldigt lite magsäcksinnehåll i luftvägarna, enligt Brita Zilg."

https://sverigesradio.se/artikel/nu-kan-tove-fallet-avgoras-folj-dagens-hovrattsforhandling-har
Citera
2023-10-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan kanske till slut ligga henne till last.
Verkar som att Berge fått be om ursäkt hur många gånger som helst för otydligheten i den preliminära rapporten.

Detta blir ju då samtidigt som en upprepning om att det de såg inte var det de trodde, utan mycket slem...

Kanske inte Sangborns mening riktigt, när hon vill lyfta att det var mycket magsäcksinnehåll...

Det är vanligt att kräkas när döden infaller, TT hade dött oavsett...

JJ hade förberett mordet och dräpte TT enligt plan. JJ har försökt mörda TT förut och har skrivit hattexter samt googlat "mörda någon diskret".

In med mördaren på livstid innan fler mördas.
Citera
2023-10-10, 15:28
Medlem
Citat:
Zilg är pedagogosk och van att uttrycka sig, då hon dessutom är journalist.

Hon är övertydlig och säger att hon är förvånad att man uttryckt sig om att det var rikliga mängder magsäcksinnehåll på det preliminära utlåtandet.

Enligt hennes är det så små mängder att det är irelevant.

"Både röntgen och det man ser på bilderna från obduktionen visar att det var väldigt lite magsäcksinnehåll i luftvägarna, enligt Brita Zilg."

https://sverigesradio.se/artikel/nu-kan-tove-fallet-avgoras-folj-dagens-hovrattsforhandling-har

Ja, jag har sett några inslag tidigare med henne där hon kommenterat kriminalfall. Hon både ser ut, och låter som en sann rättsläkare. Bra att hon är tydlig och självsäker, med tanke på så många olika åsikter som nu rätten behöver ta ställning till.

Brita Zilg fortsätter:

– Jag förstår inte heller vad det spelar för roll. Struptaget är ju det som har lett till allt det här. Om hon nu har kräkts också måste hon ha varit medvetslös före, och det är på grund av struptaget.

Clea Sangborn: Hur kom du fram till att det talar starkt för strypning?

– Det finns inga andra rimliga förklaringar till döden.

GW:s bedömning är att Zilg inte är trovärdig säger han när han går ut.
Senast redigerad av Heretic77 2023-10-10 kl. 15:37.
Citera
2023-10-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Brita Zilg kommer att sopa mattan med alla andra

Vilken härlig kommentar och inställning!

Ja, jag uppskattar hur Brita Zilg väljer att uttrycka sig. Friskt, klart och tydligt.
Citera
2023-10-10, 15:29
Medlem
Brita Zilg presterar på topp och sticker hål på en invändning i taget. Det kan knappast gå att fria efter detta.
Citera
2023-10-10, 15:30
Medlem
Citat:
Nu svarar jag trots att jag inte har läst dit svar här, ska iväg snart.

Men gissa?!?!

Min iPhone lyser upp skärmen i typ 8 fall av tio om jag vänder den mot

Jag testade lite i mörkret i sängen, genom att dra täcket lite över hakan, munnen eller näsan.

Över näsan blev det lite för mycket när jag i liggande i mörkret ville få skärman att lysa upp. Men annars gick det för det mesta bra.

Att sedan lyckas öppna mobilen, krävde lite mer av ansiktet.

Helt ovetenskplig testing, utan noggrannhet av något slag.

Vi kan ta lite om allt det här med katter och hur man kan försöka komma runt det. Jag ska skriva nåt inlägg om hur Apple kommit fram till detta. De har testat med en miljard ansikten typ och haft referensgrupper hit och dit och det finns siffror på hur stor felmarkinalen är och sånt.

T.ex menar man att barn under 13 år kan matcha "fel" då deras ansikten ite är färidvuxna och sen såna "självklarheter" som enäggstvillingar och liknande. Tekniken är väldigt avancerad som jag varit inne på. Det går at låsa upp med olika modeller av solglasögon, mössa, halsduk osv.
Senast redigerad av Avel 2023-10-10 kl. 15:43.
Citera
2023-10-10, 15:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, är det som hon menar, att hon stiger upp ur sängen senare och går tillbaka för att hämta sin mobil så borde den dessförinnan ha legat bredvid henne då 02:33-aktiviteten sker och en del av ansiktet registreras.
Då kan jag undra vad hon gör 2.33-2.43 utan tfn I byxorna?
Citera
2023-10-10, 15:31
Avstängd
pojkpingiss avatar
"Clea Sangborn: Vilka fynd talar för att struptaget hållits ett längre tag?

– Det faktum att hon är död. Hade det varit ett kortare struptag hade hon inte varit död."

Ord och inga visor!
Citera
2023-10-10, 15:34
Medlem
notknapparens avatar
"Zilg: "Visst kan det ändå finnas en liten möjlighet att hon andats in en liten mängd magsäcksinnehåll och att det kan ha påskyndat förloppet. Är det så att hon aspirerat så är det för att hon varit medvetslös. För mig är det en händelsekedja som hänger ihop. Den terminala dödsorsaken är i många fall irrelevant, i många av våra dödsfall."

Åklagaren: "Vad är orsaken till att hon avled?"

Zilg: "Att de tagit strypgrepp på henne. Först så länge att hon blev medvetslös och sedan dog."
"

Citera
2023-10-10, 15:36
Medlem
Jag har inte uttalat mig om GW så mycket men här har vi nog definitionen av "gubbstrutt".

P4:

"Den där Zilg verkar inte vara den vassaste kniven i lådan", sa Leif GW Persson precis till en journalist, men du kanske tycker det eftersom du också är kvinna.
Citera
2023-10-10, 15:37
Medlem
flashmaners avatar
Och Brita Zilg soppade mattan med Cleas rättsläkare, så det stod härliga till.
Jösses vad irriterad, och direkt otrevligt Clea var. Det är inte till fördel för hennes klient.

Och nu visar Brita dessutom bilder för rätten som visar det hon bestämt förklarat.

Det skall bli mycket intressant att se om Thiblin går emot Zilg på det vis som kommer krävas för att vända tillbaka den skuta som Zilg nu satt kursen för.

Intressant också att Zilg nämnde detta med att rättsliga rådet bör ha en och endast en uppfattning i sitt yttrande, och att hon verkat för det. Åsså kommer ändå gubbarna och hittar på sitt eget flum efteråt.

Ja, än så länge är det kvinnorna som regerar i den här rättegången. Återstår att se hur resten förlöper.

Här var en intressant kommentar från Zilg som, tillsammans med flera andra, verkligen sågade Eriksson vid fotknälarna, ordentligt.

Citat:
Istället för att skriva att det är en avsaknad av petekier, skriva att man inte kan avgöra det. För dessa kan med tiden försvinna en tid efter döden. Det har studier visat att även om det finns petekier dag ett kanske det inte finns dag tio efter döden.
Citera
2023-10-10, 15:38
Medlem
"Den där Zilg verkar inte vara den vassaste kniven i lådan", sa Leif GW Persson precis till en journalist, "men du kanske tycker det eftersom du också är kvinna?"
Där och då var Leif GW Persons tid över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in