Citat:
Ursprungligen postat av
SchrodingersPizza
Det är väl knappast konstigt att dom vill ha betalt för tjänsten dom tillhandahåller, antingen med en subscription eller med reklam? Varför skulle dom göra detta gratis och förlora en massa pengar? Låter som en väldigt dum idé!
Men med det sagt så har jag inte sett någon reklam på YouTube på väldigt många år, och konsumerar därifrån dagligen. Kollar dock aldrig i en browser på deras hemsida eller via deras appar. Finns andra appar, tex SmartTube för Android TV, men fram för allt använder jag Kodi när jag ser på YouTube på TVn.
Det var helt gratis från början. Det var filmakarnas zoon. Så mycket kostar inte att ha några servrar aktiva. Kanske 0,0001 öra per användare per 10 år. Filmmakare kan använda sponsorer i sina egna videor istället om dom vill tjäna pengar. Det är många som gör det nu. Varför ska nån betala för miljardärer på google som går emot kreatörerna och lyfter fram rent skräp och skuggbannar det intressante kreatörerna som inte tjänar ett jota på det. Då kan jag också kräva pengar för det här inlägget. Nej, knappast, det är ett öppet torg. Dom kan som sagt ha sponsorer i sina videor om dom vill. Varför ska vi göra Google-oligarkerna rikare än dom redan är?