2023-10-10, 12:44
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Den chansen finns inte skulle jag vilja påstå.

Antingen är det mord, eller så bedömer rätten att Eriksson har rätt och då lär det bli vållande.

Vilket slag i mellangärdet det vore för Toves nära och kära, i min värd borde Johanna få elektriska stolen, helst ggr två.
Citera
2023-10-10, 12:47
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Frågan är om Apple vill erkänna felregistreringar?

Precis. Dock ska jag väl säga att "felregistreringar" inte är ett så bra ordval här egentligen.

Iphonen har ju gjort rätt. Den har sett vad den tror är ett ansikte, konstaterat att ansiktet inte matchar den registrerade ansiktet, och då "förkastat de den såg".

Vad jag menade med felregistrering var att det den såg inte var ett ansikte, men att den ändå registrerade det som en del av ett ansikte. Och det var väl egentligen det som du frågade om ovan också

Jag tänker att det är ganska självklart att sådant kan uppstå, och det vet Apple också. Deras självklara svar på det är - Javisst, det kan hända, och då kommer telefonen alltid att förkasta det den såg och trodde vara ett ansikte.

Och det var ju också precis vad som skedde i detta fallet.

Men risken är nog ganska stor att Apple i ett sådant här fall inte ger mycket mer hjälp en än redan publicerad information.
Citera
2023-10-10, 12:48
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Vilket slag i mellangärdet det vore för Toves nära och kära, i min värd borde Johanna få elektriska stolen, helst ggr två.

Jag instämmer helt, i alla fall i första halvan av vad du skriver!
Citera
2023-10-10, 12:50
Medlem
dde som tror e skulle frias är ju helt sjukt

Men än mer sjukt faktiskt att man ens kan tro att de skulle frias är ännu sjukare.

De har mördat och skymft Tove grovt och de är en fråga om att int e få livstid. Om inte dehär är livstid, då vet jag inte vad
Citera
2023-10-10, 12:52
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag instämmer helt, i alla fall i första halvan av vad du skriver!

Ha ha, ja elektriska stolen är lite grymt kanske, men det är också att försöka elda upp Toves kropp, dessutom gjorde apan två försök.
Citera
2023-10-10, 12:55
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ha ha, ja elektriska stolen är lite grymt kanske, men det är också att försöka elda upp Toves kropp, dessutom gjorde apan två försök.

Elektriska stolen är för snällt... släng in båda två inuti en brons tjur och börja elda på istället.
Citera
2023-10-10, 12:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Den här Anders Eriksson verkar ju vara en clown... om man ska tro vad som skrivs i expressen... herregud man måste ju vara dummare än ett tåg om man ska tro på den där senila överbetalda legoknekten säger.
Citera
2023-10-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du menar att utredningen skulle vara bättre utan sluttider och utan 02:33:10? Och lite till?
Kanske viktiigar att lyfta at Maja kissar på sig, söker på strippklubb och mörkar det förutom att hon är psykopatdyrkare.

Kunde inte låta bli

Ha ha. Ja den där utsvävningen om Joker i tråden var anmärkningsvärd. Tala om att bygga 'made in hell' av några pins. Undrar just hur många priser som filmen och Phoenix samlat på sig? Och de plockade russinen ur kakan. Bill Skarsgård fick tex ingen uppmärksamhet trots att Maja lagt upp många bilder på honom..

Professorn har ingen bra dag på jobbet. Om men får raljera lite. Sällan jag gör i mina inlägg.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-10 kl. 13:11.
Citera
2023-10-10, 13:00
Medlem
notknapparens avatar
Det är inte nådigt:

"Enligt Alexandra Lazarevic och Johan Berge, som skrivit obduktionsrapporten, hade Tove skador djupt inne i halsen och det ses bara vid allvarligt våld mot halsen, enligt en bok som de refererar till. "Det är bara ett löst uttalande. Det är läroboksförfattarens tyckande" är Anders Erikssons kommentar."

https://sverigesradio.se/artikel/nu-kan-tove-fallet-avgoras-folj-dagens-hovrattsforhandling-har

Expressen:

"Eriksson säger att dödsförloppet liknar det vid drunkning – eller att det KAN likna det vid drunkning. "

https://www.expressen.se/nyheter/nyckelvittnet-hors-nu--fortsatter-rattegangen/

Ok, men eftersom Johanna inte gjorde något alls då för att hjälpa denna drunknande, så borde det minst falla inom insiktsuppsåt eller likgiltighetsuppsåt?
Senast redigerad av notknapparen 2023-10-10 kl. 13:05.
Citera
2023-10-10, 13:00
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Den här Anders Eriksson verkar ju vara en clown... om man ska tro vad som skrivs i expressen... herregud man måste ju vara dummare än ett tåg om man ska tro på den där senila överbetalda legoknekten säger.

Clownen Clea hittade en likasinnad.
Citera
2023-10-10, 13:03
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Elektriska stolen är för snällt... släng in båda två inuti en brons tjur och börja elda på istället.

Bra förslag! Jag röstar för tjuren!
Citera
2023-10-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte fullt ut vad detta innebär men:

Åklagare Wilhelmsson:

"Vems ansikte det är, är oklart och det går inte heller att säga om det varit möjligt att därefter gå in i telefonen. Det enda man kan säga är att ingen därefter gått in i telefonen, utan man har lagt ner den.""

https://sverigesradio.se/artikel/nu-kan-tove-fallet-avgoras-folj-dagens-hovrattsforhandling-har

När de dividerat så ska jag kika på detta i lugn och ro. Försöka utröna mer om den här detaljen med Face ID. IT-forensikerna har kommit långt med att kasta ljus över det, men som framgår så vet de inte uttalat exakt vad händelsen är men tolkningen de gör kring Face ID så här långt är helt rimlig.

IT-forensiken talar ett språk, MH säger en sak, åklagaren en annan och sen får de bomba på där.

Jag har som jag skrivit tidigare gärna sett lite mer historik och detaljer från tidigare på kvällen hur iPhonen beter sig. Finns kanske fler såna här "detected" som man kan härleda till olika situationer. Men det är långskott då detta kan vara ett undantag.

En sak som jag är kan kasta in här somhar med hela Apples "säkerhetstänk" är att man kan trycka ett antal ggr på sidoknappen så blockerar man Face ID. Då måste man använda lösenkoden. Samma om man greppar iPhonen så både sidoknappen och volymknapp trycks in. Det ska då vara et t visst anrtal sekunder men inte fler för då aktiveras SOS-funktionen om den är aktiverad. Den funktione finns om en person "krampaktigt" medvetet eller omedvetet håller inne de knapparna så SOS/valda anhöriga rings upp osv.

Man kan tycka att detta med telefonerna är en djungel och det är det i viss mån. Bara Apples dokument kring säkerheten är som jag skrev på 232 sidor. Det inkluderar så klart iPads och klockor och datorer också, men ingen "vanlig människa" eller IT-forensiker kan ha kunskap om allt det. Det är extremt avancerat med all kryptering och trippla lager av saker som måste "klaffa" för att ingen obehörig (inkl IT-forensiken" ska kunna dansa in i någons privata iPhone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in