2023-10-09, 19:09
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderst01
https://youtu.be/WZiB-HMCrwg?si=fmj-OYnLsF-kF44M

Tack!

Lyssnar just nu. Mycket intressant!

Hon kan ju helt klart inte redogöra med något enda vettigt argument när åklagaren undrar varför hon fört över ett par hundratusen i taget från föreningens SEB-konto till Ninas privata konto.

Först skyller hon på att de "behövde ett extra konto", och sedan på att hon ville hjälpa Jeanette att betala sin privata skulder. Men då påpekar åklagaren att de något år senare flyttat pengar från föreningens konto till Jeanettes skuldkonto på Marginalen bank. Då får Nina mycket svårt att förklara varför dessa pengar, totalt 1,3 miljoner, förts över till Ninas privata bankkonto.
Citera
2023-10-09, 19:13
Medlem
.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-10-09 kl. 19:37.
Citera
2023-10-09, 19:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drajjan
Mycket vill ha mer då verkar det ju som!
Fadern dog helt nyligen, hans pengar har trillat in helt nyligen, efter plundringen av Vid din sida. Bostadsrätten ville hon förstås inte sälja för att reda upp i knackig ekonomi. Kan man ju ha viss förståelse för — hela grejen med stt vara en östermalmsprofil bygger ju på att man bor på Östermalm.
Citera
2023-10-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är komplett botten. Att stjäla från de allra mest utsatta! Och det blir ÄNNU värre i och med att människan alltid varit så privilegierad själv. Det kan liksom inte bli lägre...
Jag håller helt med! Hur kan man agera så empatilöst och beräknande? Hon måste ha alla komplex och bekräftelsebehov som finns och sedan så dum att man inte fattar konsekvenserna. Lägre kan man inte falla.
Citera
2023-10-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fadern dog helt nyligen, hans pengar har trillat in helt nyligen, efter plundringen av Vid din sida. Bostadsrätten ville hon förstås inte sälja för att reda upp i knackig ekonomi. Kan man ju ha viss förståelse för — hela grejen med stt vara en östermalmsprofil bygger ju på att man bor på Östermalm.
Hon kommer att bli bespottad på Narvavägen så hon ska nog hitta en mer diskret bostad via sin syster, Petra, som är mäklare.
Kanske Kungsholmen?
Citera
2023-10-09, 20:04
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jag håller helt med! Hur kan man agera så empatilöst och beräknande? Hon måste ha alla komplex och bekräftelsebehov som finns och sedan så dum att man inte fattar konsekvenserna. Lägre kan man inte falla.
Nja, hon stal väl inte direkt från de hemlösa. Nina smög sig inte fram till nån stackars sovande trashank på en parkbänk och vittjade hans fickor och tömde tiggarmuggen.

Strängt taget har hon agerat precis som Rädda Barnen, Röda Korset, Läkare utan gränser, UNICEF med flera gör varje dag. D v s sätter sprätt på nästan alla insamlade medel så att bara några ynka procent finns kvar till de behövande. Nina är en bandit som förtjänar att skaka galler, men lite proportioner bör vi kanske ha.
Citera
2023-10-09, 20:06
Avslutad
Under förhöret säger hon: Man måste ta hänsyn trots att dem är hemlösa,
Vilket djävla uttalande. Ett svin är ett svin även om svinet är klädd i mink
Citera
2023-10-09, 22:41
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Du menar på godset Ågesta gård tillsammans med hästmänniskorna?
Släkten von Krusenstierna är stor och Nina verkar inte riktigt ha det intresset.
Ja Ågesta gård var det nog.
Citera
2023-10-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderst01
Aldrig hört nåt värre??? Och Jeanette med sängen och allt? Förklara gärna detta för mig?

https://youtu.be/WZiB-HMCrwg?si=fmj-OYnLsF-kF44M

Det är lite svårt att tro på att Jeanette inte haft sina fingrar i syltburken när man lyssnar på förhöret med henne. Hon talar väldigt forcerat, upprepar sig och lämnar inte en trovärdig förklaring till varför hon fått privata kostnader betalda.
Citera
2023-10-09, 23:09
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallandeskala
Det är lite svårt att tro på att Jeanette inte haft sina fingrar i syltburken när man lyssnar på förhöret med henne. Hon talar väldigt forcerat, upprepar sig och lämnar inte en trovärdig förklaring till varför hon fått privata kostnader betalda.

Hon gör ett 10 ggr bättre jobb att försvara sig än Nina (som framstår som direkt tafatt, virrig och rejält korkad i sitt egna försvar), men samtidigt så känns det absolut som hon döljer en massa egna fiffel.
Citera
2023-10-10, 08:28
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Ja Ågesta gård var det nog.
Nä, det är en annan gren, inte Ninas gren.
Citera
2023-10-10, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag har förstått din agenda och så länge jag håller mig till ämnet dvs Nina von Krusenstierna som kommer att få sin dom i morgon får jag skriva precis vad jag vill.
Har jag en agenda att skriva om Kalle Anka så skriver jag i Kalle Anka- tråden.
Svårare än så är det inte.

Sedan skriver jag precis vad jag vill om ämnet och ställer precis hur många frågor jag vill. Löjligt av dig att ens ha synpunkter på hur många frågor jag skriver.

Jag reagerar kraftigt på hur man kan åka taxi för över 100 000:- för andras pengar eller gå på Grand Hotel för flera tusen för andras pengar.
Mina frågor är många och jag stället de gärna igen om jag behöver.
Kommer Alexandra Charles att sno åt sig pengarna hon fått av denna bedragerska?
Vem är hon Bodell som fått över 80 000:- swishat till dig?
Jag har många frågor till …..

Du ska inte bry dig om mina frågor.
Vad har Alexandra Charles med topic att göra? Du är ju helt sjuk i huvudet, tyst nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in