Citat:
Ursprungligen postat av
Skyddavarabarn
Har också funderat på varför Steph*nies mamma ringde och hotade BO? Man undrar ju vad hon hade för anledning till att göra de?
De hade ett bråk mellan dem där de pratade om varandra och antagligen har Stephanie då kanske gråtit över något bråk. De är ju inte så gamla.
Nu vet jag inte hur hennes TikTok såg ut innan allt det här men hon har inte sedan jag såg den första gången, rensat, städat och raderat en massa.
I tråden påstods det någonstans att hennes telefon beslagtagits men de flesta kommer in på sina konton via andra enheter och hon bör ha tillgång till sin mail.
Att hon låter allt ligga kvar uppe tycker jag orkar lite på att Stephanie kanske inte alls har med det här att göra trots att hon är den enda kända konflikten vi känner till. Trots allt så är hon också väldigt ung och hamnar i en utsatt position när Flashback och antagligen människor omkring henne diskuterar för fullt. Hennes konto är vad jag hade upplevt som minst suspekt om det stängts och om nu mamman hotat Henrik för att gå in och skydda sitt barn, är det lite konstigt att hon inte plockar ner hennes sociala medier. Jag hade stängt ner dem bums om jag varit mamma och haft ett barn som hamnat i blåsväder när pratet går efter ett mord eller annat grövre brott.
Sedan så påstods det även att Henrik ska ha knivhotats eller frågades i någon kommentar på TikTok har jag för mig. Det är att gå väldigt långt som förälder så det bör inte ha varit Stephanies mamma. Hade varit vansinnigt annars. Dessutom har ingen av dem häktats. Det gör ju att jag inte vill dra några för snabba slutsatser om Stephanie även om hon och Henrik nog allt har haft viss turbulens mellan dem. Men det är egentligen inte något ovanligt för tonåringar. Det avvikande är att han mördats.