2023-10-10, 01:01
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Fast du är medveten om att OM det fanns en krypterad signal så hade någon på jorden också kunna fånga upp denna utan problem och då insett att den är krypterad och inte bara skräp.
Man har spelat in krypterade signaler från WWII där de krypterats med Enigma-maskinen och dessa har man sedan långt efter knäckt med t.ex. BOINC klienten som använt datorer runt hela världen.

Öppenheten i sändningarna var en del av den allmänna strategin för att visa upp Apollo-programmet som en öppen vetenskaplig och teknologisk bedrift. Det skulle ha varit mycket svårt att hålla en konspiration hemlig under dessa förhållanden, särskilt med tanke på det stora antalet människor som var inblandade och den globala uppmärksamheten kring missionerna.

Så, för att svara på din fråga, sändningarna var öppna, och detta är väl dokumenterat.

Sökte lite och fann sann fakta, det fanns två radiokanaler, en privat som kallades för "den medicinska radiokanalen".

Citat:
at one point during his moon walk, he stopped transmitting over the frequency that could be heard over the television and switched to his medical frequency that could only be heard by mission control. This in fact did happen, however it is only speculation what he said. He could've said man I really got pee for all we know.

One thing Buzz Aldrin has confirmed was that there was an "unknown object" tracing their path to the moon. The astronauts even asked at one point if it was part of their rocket to mission control, but they never said something is tracing our path to mission control while in space. Mind you several satellites and other things had been sent to the moon and it could've been a part from any of those launch vehicles.

It is also worth noting that while Armstrong never spoke about that sighting, he never said Aldrin was full of it either. Additionally when asked in an interview why Armstrong switched to his medical frequency he said,"I have no comment on that and am uncomfortable discussing the topic in any further detail."
Citera
2023-10-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Sökte lite och fann sann fakta, det fanns två radiokanaler, en privat som kallades för "den medicinska radiokanalen".

Länken tack, annars är det ett citat taget ur luften.
Det är inte så man skapar konsensus om du minns det.
Citera
2023-10-10, 01:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Länken tack, annars är det ett citat taget ur luften.
Det är inte så man skapar konsensus om du minns det.

Tänkte att det här kunde vara en lektion för dig i öppensinnat tänkande och informationssökande

Lyckas du inte återkommer jag kom x antal dagar, om jag minns. Annars påminn mig så söker jag åt dig
Citera
2023-10-10, 01:11
Medlem
Citat:
Tänkte att det här kunde vara en lektion för dig i öppensinnat tänkande och informationssökande

Lyckas du inte återkommer jag kom x antal dagar, om jag minns. Annars påminn mig så söker jag åt dig

Jag vet vilken sida du citerade, inte så svårt att hitta den faktiskt.

https://www.quora.com/Did-Neil-Armstrong-really-see-aliens-on-the-moon-Or-is-the-whole-story-made-up

Du har också klippt duktigt, menar du att det är seriöst?

Så återkom när du har bättre källa där du inte behöver klippa och klistra som en konspirationsteoretiker.
Citera
2023-10-10, 01:12
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag vet vilken sida du citerade, inte så svårt att hitta den faktiskt.

https://www.quora.com/Did-Neil-Armstrong-really-see-aliens-on-the-moon-Or-is-the-whole-story-made-up

Du har också klippt duktigt, menar du att det är seriöst?

Så återkom när du har bättre källa där du inte behöver klippa och klistra som en konspirationsteoretiker.

Som sagt jag återkommer med källor om x antal dagar om du tills dess förnekar alternativt inte hittar källor för påståenda.
Citera
2023-10-10, 01:16
Medlem
Citat:
Som sagt jag återkommer med källor om x antal dagar om du tills dess förnekar alternativt inte hittar källor för påståenda.

Förutom att det är din källa i detta fallet, mening för mening finns där så varför försöker du påstå att du citerade andra källor? Enda du har gjort här är att klippt och klistrat friskt, ungefär som en liten student som försöker komma undan granskning.
Citera
2023-10-10, 01:18
Medlem
styckets avatar
Citat:
Förutom att det är din källa i detta fallet, mening för mening finns där så varför försöker du påstå att du citerade andra källor? Enda du har gjort här är att klippt och klistrat friskt, ungefär som en liten student som försöker komma undan granskning.
Så du misslyckades med att vara öppensinnad. Got it!

Tips bara för någon citerar något vet du ju inte vad för övriga källor en människa sitter på.
Citera
2023-10-10, 01:20
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt är det felaktigt ihopsatt menar du?
Bara så jag vet hur du tänker
Att titta på den där videon och bilderna och sen ställa frågan "På vilket sätt är det felaktigt ihopsatt menar du?" är det ultimata beviset på att du är ett troll.
Citera
2023-10-10, 01:20
Medlem
Citat:
Så du misslyckades med att vara öppensinnad. Got it!

Tips bara för någon citerar något vet du ju inte vad för övriga källor en människa sitter på.

Spelar det roll i detta fall, du citerar en källa från Quora som dessutom helt saknar källor till vart den fått tag på sin information. Du vet det här med vetenskaplig konsensus och hur man ändrar på denna?

Tror du att något kommer ändras på ert tyckande och lallande?
Citera
2023-10-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Alfredsson
Att titta på den där videon och bilderna och sen ställa frågan "På vilket sätt är det felaktigt ihopsatt menar du?" är det ultimata beviset på att du är ett troll.

Haha, så söt du är
Vill du jag ska förklara för dig?
Du har sett Google Maps och Google Earth i 3D?
Ser du absolut inget konstigt mer många av objekten som är gjorda till 3D?

Så du får mer än gärna förklara vad du tycker är felaktig montering där så ska jag förklara vidare för dig.
Citera
2023-10-10, 01:28
Bannlyst
Citat:
Haha, så söt du är
Vill du jag ska förklara för dig?
Du har sett Google Maps och Google Earth i 3D?
Ser du absolut inget konstigt mer många av objekten som är gjorda till 3D?

Så du får mer än gärna förklara vad du tycker är felaktig montering där så ska jag förklara vidare för dig.
Det är inte 3D ditt jävla miffo. Jag har sett bilderna på månlandarna förr. Det är sådär de såg ut.
Det är ju förfan ihop tejpat. Dessutom dåligt tejpat tillochmed. Varenda gram var viktig och där har man slösat tejp utan att ens täcka skarven. Men det stor grejen är att det är TEJP!
Citera
2023-10-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony.Alfredsson
Det är inte 3D ditt jävla miffo. Jag har sett bilderna på månlandarna förr. Det är sådär de såg ut.
Det är ju förfan ihop tejpat. Dessutom dåligt tejpat tillochmed. Varenda gram var viktig och där har man slösat tejp utan att ens täcka skarven. Men det stor grejen är att det är TEJP!

Du menar alltså att din kollega ljuger med sin video här?
https://imgur.com/a/VEQQLDw

Så det är inte de riktiga bilderna som visas här då, vart är då de riktiga bilderna som ni hänvisar till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in