2023-10-10, 00:18
Medlem
FarangDingDongs avatar
Nu grinar såssen, nassen, kommunisten och den gröne khmeren. Funkar inte längre attt hylla MENA och islam.

De riskerar nu att hamna på fel sida i historiens förlopp.

Rent komiskt att se hur de som igår hyllade terrorismen idag skyndar till Israels försvar för att inte bli irrelevanta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Yngsta född i Sverige troligtvis och hemma på lite "semester", gick ju bra det
Jag förstår hur du menar - läget är allvarligt och tid för att vara elak finns inte om dessa människor riskeras att dödas ..
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Får de också 50 oskulder (eller vad det nu är) precis som muslimerna när de slaktas av sina egna?

Undra vad deras familjer tycker om att de offras till ofrivilliga martyrer 😃

Det får du fråga dem. Någon förhandling med Hamas ligger i alla fall inte på Israels bord. Hamas kan försöka i desperation att släppa dem fria, men inte ens det kommer att rädda Hamas.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Jag tog upp även detta i den posten. Du har rätt i att de inte är det minsta lockade av detta.

Men det är inte upp till dem att bara kunna välja fritt.
Du måste skilja på Egyptens juridiska rättighet enligt internationell rätt att neka någon tillträde till landet och vad som är realitet. I realiteten har Egypten om ett par veckor detta att välja på:

1. Låta maskingevären gå varma mot andra araber som flyr.
2. Komma överens med FN om läger.

Jag tror de väljer nr 2 efter garantier om ekonomiskt stöd (FN tar notan) och avtal om att lägren ska vara avskiljda.

Sen kommer man antagligen i det egyptiska civilsamhället se till att de palestinier som ändå avviker från lägren och är till en börda i det egyptiska samhället för dugliga kok med stryk som motivation för alla andra att hålla sig på sin kant.

Egypten är stort och 2 miljoner palestinier bör inte göra någon större skillnad om de får betalt för att husera dem

Fan bara alla bistånd som går till gaza måste ju vara triljoner
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ointelligenta människor är fega.
Palestinier är ointelligenta.

Det är fullt möjligt att den genomsnittliga IK-nivån inte är särskilt hög.

Men att kalla dem fega skulle jag inte göra. Jag sitter i ett bekvämt hus med el, vatten och andra bekvämligheter. Jag har heller inte varit i krig. Jag antar att du delar min livssituation i den aspekten.
Citera
2023-10-10, 00:20
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Nä. Ingen har någonsin tagit Palestinas sida.
Inte något västligt demokratiskt land iaf.
Då hade de inte levt i koncentration i läger.
Palestinier och Kurder är lika. De kan få lite förståelse från väst men aldrig frihet och sitt eget land.

Palestinierna har ju i dessa dagar nu visat att de inte är redo för ett eget land
Citera
2023-10-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBanan
Iran har massvapen, dom har moabs också, KINA och Ryssland, När det blir revolution i Sadu arabien är det kört för er.

Massvapen? Menar du massa vapen? Eller massförstörelsevapen?

Istället för o skriva massa skit, lär dig att bygga en hel svensk mening. Du porträtterar alla ”nysvenskar” som om deras föräldrar är syskon och spär på de fördomar som redan finns. Kelb

Sen ang självmord är det 10x högre chans att som asylsökande i Sverige att begå suicid jämfört med en etniskt svensk. Procentuellt sätt då, men det kanske blir för svårt för dig o förstå?
Citera
2023-10-10, 00:21
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det får du fråga dem. Någon förhandling med Hamas ligger i alla fall inte på Israels bord. Hamas kan försöka i desperation att släppa dem fria, men inte ens det kommer att rädda Hamas.

Skiter i vilket, för mig får gisslan gärna dö, men tänker på att israelerna (anhöriga) inte kommer tycka det är så najs

På toppen av det har många i israel nu börjat fatta att idf låtit detta hända, med order från nuvarande regering i israel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har Hamas yttrat något sånt.., säg som exempel : "-Vi släpper om 12 timmar 10 kvinnor och barn, de har inget här att göra.."

Så att man vinner ett halvt dygn. Nej, det har man inte och tänker inte göra. Orsaken är enkel : Man vill möta IDF i Gaza.

Antingen det eller får skiten urbombad ur sig under flera veckor i värsta fall.
Det är den framtid som kommer att möta de redan kraftigt reducerade antalet Hamas svin.
Vad de vill är ointressant.
De är snart döda i alla fall vilket som.
Citera
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har Hamas yttrat något sånt.., säg som exempel : "-Vi släpper om 12 timmar 10 kvinnor och barn, de har inget här att göra.."

Så att man vinner ett halvt dygn. Nej, det har man inte och tänker inte göra. Orsaken är enkel : Man vill möta IDF i Gaza.

Det lär vara ömsesidigt. Motivationen lär vara på topp inom IDF att möta Hamas i Gaza också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Befolkningen kommer inte att förintas,däremot varje smutsigt Hamas svin.
Flertalet kommer att tillåtas att fly om nu Israel väljer att radera Gazaremsan från kartan.

Tror inte "eliten" är intresserade av att använda palestinier mer. Tänk på att Israel var de som skapade Hamas.

Nu när petrodollarn är borta och finanssektorn inte längre kan kontrollera Mellanöstern, då behöver Israel säkras och de vill inte ha Hamas som granne.

Israel visste om vad som var på gång och tillät dem komma och har nu opinion med sig för att göra vad de vill.
https://banned.video/watch?id=65246cda14094f1a3da3cd55
Citera
2023-10-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Stämmer inte. Israel har inte haft något inflytande över Gaza alls efter att de lämnade 2005 och dess inflytande på Västbanken är begränsat. Sverige har även erkänt Palestina som en självständig stat. Det skulle Sverige inte ha gjort om Palestina inte haft kontroll över sitt territorium. Det är nämligen ett av de viktigaste kriterierna för att erkänna stater.

Sverige har inte erkänt Palestina. S regeringen gjorde det utan en omröstning i Riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in