2023-10-10, 00:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja världen kommer inte lyfta ett ögonbryn om Israel nu kör loss i två månader eller längre.

Det lär pågå åratal av vad jag har hört från diverse experter som har yttrat sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Bäst du berättar det för Israel för de skiter fullständigt i vad du just sa. Hamas ska utplånas och hur många civila som dör beror helt på palestinierna själva då de valt att stanna kvar.
Tur du inte är rådgivare då israelisk gisslan befinner sig där du vill ska ”utplånas”
Dessutom kan inte de boende i Gaza ”resa därifrån” kanske inte visste det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBanan
Deep state i USA är mycket mycket onda människor, Graham är riktigt desperat, det är mycket som Trump vet om dom, det är därför dom vill ha bort Trump. Men dom låtsas bara som dom gillar honom, vi snackar inte RINOS, vi snackar riktiga spioner, dom som har förstört USA och skapat alla krig, dom stöttar även stater dom låtsas hata, och har djupa kontakter inom vissa delar av CIA.

Han graham är också inblandad i mycket korrupta saker i Ukraina, och allt kommer snart komma ut, kanske därför dom vill skifta fokus mot israhell nu.
alla har ju blivit experter på israel nu
Citera
2023-10-10, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Art.Deviant
Vart står det nånstans att offren blev våldtagna?
Det står på massa konton på insta och mindre nättidningar.
Överlevare som bevittnade massmord och våldtäkter.
Men finns inga filmer och bilder på många mördade från festivalen, man ser bara folk som flyr och man hör skott i bakgrunden.
Kanske Hamas inte är så stolta över massmord på fredliga civila som dansar på en festival..
Citera
2023-10-10, 00:06
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Precis det är skillnad att massakrera och våldta hippiebrudar på ravefestival och att möta vältränade soldater och dina idoler är redan inringade och neutraliserade på israeliskt territorium nu och snart handlar det om att driva ut dem från deras hålor.
Va? Vad svamlar du om nu?
Vet inte vilka mina idoler är och är säker på att du inte vet det.
Men du verkar blodtörstig. Du kanske skulle fundera på hur nyttigt det är att ha så mycket hat i sig.
Citera
2023-10-10, 00:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrapmanniskor
du skit i den där jävla festivalen nu. ni har tjatat ut det. fokusera på krigfan ditt cp

Ja nu blickar bi framåt. Hoppas Gaza bombas konstant nu varje dag i ett par veckor framöver. Dåligt med fotboll på TV just nu så lite fin underhållning behövs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Jag tog upp även detta i den posten. Du har rätt i att de inte är det minsta lockade av detta.

Men det är inte upp till dem att bara kunna välja fritt.
Du måste skilja på Egyptens juridiska rättighet enligt internationell rätt att neka någon tillträde till landet och vad som är realitet. I realiteten har Egypten om ett par veckor detta att välja på:

1. Låta maskingevären gå varma mot andra araber som flyr.
2. Komma överens med FN om läger.

Jag tror de väljer nr 2 efter garantier om ekonomiskt stöd (FN tar notan) och avtal om att lägren ska vara avskiljda.

Sen kommer man antagligen i det egyptiska civilsamhället se till att de palestinier som ändå avviker från lägren och är till en börda i det egyptiska samhället för dugliga kok med stryk som motivation för alla andra att hålla sig på sin kant.

Tja,jag kan inte utesluta att du har rätt i ett kort perspektiv.
Helt ohållbart på längre sikt dock eftersom Palestinierna är bindgalna.
I Jordanien så försökte de sig på en statskupp som gjorde att de blev utkastade som det patrask de är därifrån.
På lång sikt återstår bara Västbanken för dem..och där lär Israel komma med mycket strama tyglar.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Art.Deviant
Vart står det nånstans att offren blev våldtagna?

Enligt ögonvittnen men inte från någon större nyhetsbyrå än så länge.

https://www.tabletmag.com/sections/news/articles/israel-music-festival-massacre-eyewitness-account

"Women have been raped at the area of the rave next to their friends bodies, dead bodies.”

https://www.marca.com/en/lifestyle/world-news/2023/10/09/6523d6da46163f3e078b457f.html

"Survivors of Hamas attack on music festival: Women were raped next to the corpses of their friends"
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De är stolta över att visa det, och de fick ju stöd av muslimer t.o.m. i Sverige. Det är deras riktiga jag tyvärr. De har gjort det samma i 1400 år. Skillnaden är bara att de nuförtiden kan filma det.

Ja det blir svårt att erövra Gaza City men jämfört med Irak tror jag de har mycket färre vapen och kan inte få in nya. Samt att hela Gaza är väldigt litet rent geografiskt. Det är bara en liten platt kustremsa.

Ja som du skriver finns bättre möjligheter att kontrollera vapen införseln samt att det är en förhållandevis litet område. Frågan är hur mycket vapen och ammunition som finns idag samt möjligheter att i doldhet tillverka egna vapen. Knivattacker, stenslungor och molotov-cocktails kommer säkert att användas. Inte ett jättehot, men att det kommer att kräva liv och skador för IDF.
Citera
2023-10-10, 00:08
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vad är ditt alternativ då?
Det finns bara havet kvar som jag ser det..och helt ärligt skiter jag fullständigt i vilket..:-)

Ja det är full möjligt att Israel kommer att begå en Förintelse av Gazas befolkning. Går inte att utesluta.
Citera
2023-10-10, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skrapmanniskor
du skit i den där jävla festivalen nu. ni har tjatat ut det. fokusera på krigfan ditt cp

Hade de inavlade Hamas-terroristerna fokuserat på just "krigfan" och gett sig på soldater istället för att medvetet massakrera hippies, barn och kvinnor så kanske de hade fått mer stöd från omvärlden.

Hur dumma är de inte egentligen? Snacka om att ha 0 konsekvenstänk.

Palestina och Hamas förlorade enormt mycket stöd pga detta kan jag lova.
Citera
2023-10-10, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Om Hamas tror de kan stoppa en invasion och ttroal utplåning för att de har några civila så är de dummare än medelsnitts muslimen i Mellanöstern och den IQ nivån är inte hög (84).

Israel kommer offra gisslan och begrava dem med Hamas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in