2023-10-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me163
Detta var säkerligen ett militärt mål, vill minnas att man evakuerat allt man kunnat från dessa områden för länge sedan.

Alltså är du frisk?
Ett café med flertalet civila i i en liten by.

Kan du på något sätt backa upp dina påståenden eller är du rent känslostyrd?
Området ligger 3-5mil ifrån aktiv front.
FN har själv påbörjat en utredning som initialt påvisar att nästan samtliga var civila samlade för en vaka.

https://apnews.com/article/ukraine-russia-missile-village-cafe-wake-hroza-85c312c3ec96a07c6b24fe8ad1b284fd
Citera
2023-10-09, 20:52
Moderator
vfs avatar
Citat:
Eftersom motoffensiven aldrig blev något och nu är det över är det denna tråd gissar jag som gäller.

Det ryktas nu om att NK har börjat leverera 155 mm ammo, och ryktena säger att dom lovat att levererar 10 miljoner skott Tamefan otrolig

Och Europa läste jag behöver 1 års produktion för att kunna försörja Sverige under en månads strid runt 250000 skott vilket är vad vi siktar på.

Hur kunde vi tro att vi skulle kunna möta öst!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UeEQbC3uKeE

Vad ska ryssarna med 155 mm granater till? Det kan de inte använda ändå
Citera
2023-10-09, 20:54
Medlem
Citat:
Eftersom motoffensiven aldrig blev något och nu är det över är det denna tråd gissar jag som gäller.

Det ryktas nu om att NK har börjat leverera 155 mm ammo, och ryktena säger att dom lovat att levererar 10 miljoner skott Tamefan otrolig

Och Europa läste jag behöver 1 års produktion för att kunna försörja Sverige under en månads strid runt 250000 skott vilket är vad vi siktar på.

Hur kunde vi tro att vi skulle kunna möta öst!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UeEQbC3uKeE

Det vore ju intressant om nk levererar 10 miljoner 155 istället för 152, som jag antar att ryssarna vill ha. Den källan hade något slags talfel så svår att lyssna på. Jag väntar med att tro någonting om siffran 10 miljoner tills det finns andra källor.
Citera
2023-10-09, 20:55
Medlem
Citat:
Jag tror att dom håller på dessa plan till nästa års motoffensiv som kommer att bli bli ännu värre för ryssarna än detta års motoffensiv var.
Tror knappast det blir något mycket mera än så här för snart är det val i USA och nu det här med Israel också.
Så det blir nog svårt att få till något större motstånd framöver.
Citera
2023-10-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Precis det som våra ryZZka troll informerade oss om här....

⚡️⚡️⚡️ Military Intelligence of Ukraine (GUR):

“Russia 🇷🇺 gave the Hamas terrorists captured weapons made in the USA 🇺🇸 & EU 🇪🇺 countries that were captured during the fighting in Ukraine 🇺🇦.

The next step should be accusing the Ukrainian military of selling Western weapons to terrorists on a regular basis.

As part of the Kremlin’s disinformation campaign, these fakes should form the basis of a number of ‘revelatory publications’ & ‘investigations’ in Western media.”
Såg någonstans igår att det var wagner som styrde upp det hela, utbildning och osv.Men jag har inte sett det bekräftat.
Citera
2023-10-09, 21:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna är vidrigare än kackerlackor och råttor. Nu försöker dom rättfärdiga förra veckans blodiga attack på ett kafe där över 50 civila dödades genom häva det var ett nazi-fäste.

Dessa avskum som kallar sig ryssar ska drivas bort från Ukraina sen bygger vi en järnridå runt Ryssland och kastar bort nyckeln får dom våldta och mörda sina egna bäst dom vill:

https://x.com/NOELreports/status/1711407753455906949?s=20
Ok. Intressant. Här har vi alltså rakt av ett erkännande av krigsbrott. Även om det skulle vara så att alla medverkande på begravningen var nazister så ger det såklart inte Ryssland någon rätt att bomba en samling civila under en begravning...

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag klagar över all döda vita män.
jag vare sig vinner eller förlorar något i denna konflikt.
Vita människan förlorar
Så hur ser du på att ryssarna påstår att dom dödade en massa nazister härom dagen? Känns lite som att Ryssland borde rikta in sig på dig..

Citat:
Men du har ingen aning alls om det är sant det dom säger, du bara vill tro och spy galla.

Det kan vara ett misstag det kan vara en robot som blivit nedskjuten.

Vi vet inte så sänk tonen och diskutera.
Nej, du har rätt. Det är förmodligen inte sant det som den Ryssen påstår i FN. Äntligen har du förstått att ryssarna ljuger hela tiden. Det var en helt vanlig begravning, inte någon nazistsamling.

Citat:
nazi ryzzar målar davidstjärnor på judiska affärer. Kristallnatten snart i ryZZland?

https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1711356189118808491?t=GITYLRVfgmJ0A0kKA1QjCA&s=19
Ja, det här är ju väldigt intressant att se samtidigt som man dagligen hör Ryssland anklaga Ukraina för att vara nazister...
Citera
2023-10-09, 21:33
Medlem
Här är en ryss som erkänner att det var de som startade kriget 2014.

Vi startade allt 2014 och ramade in Donbass" ...

Den ryske ockupanten med anropssignalen "trettonde" Yehor Guzenko erkänner vem som egentligen startade kriget i Donbas.

https://t.me/ChatDonbass24/525896
Citera
2023-10-09, 21:36
Medlem
Citat:
Precis det som våra ryZZka troll informerade oss om här....

⚡️⚡️⚡️ Military Intelligence of Ukraine (GUR):

“Russia 🇷🇺 gave the Hamas terrorists captured weapons made in the USA 🇺🇸 & EU 🇪🇺 countries that were captured during the fighting in Ukraine 🇺🇦.

The next step should be accusing the Ukrainian military of selling Western weapons to terrorists on a regular basis.

As part of the Kremlin’s disinformation campaign, these fakes should form the basis of a number of ‘revelatory publications’ & ‘investigations’ in Western media.”

Ja, nu är katten ute ur säcken. Finns klipp på Telegram när blattarna avfyrar svenska raketgevär mot judarnas helikoptrar. Blir svettigt att förklara för Ukraina.
Tror nog att benägenheten minskar i Europa att skicka vapen som riskerar att användas mot Israel.
Citera
2023-10-09, 21:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Ja, nu är katten ute ur säcken. Finns klipp på Telegram när blattarna avfyrar svenska raketgevär mot judarnas helikoptrar. Blir svettigt att förklara för Ukraina.
Tror nog att benägenheten minskar i Europa att skicka vapen som riskerar att användas mot Israel.

Nej benägenheten kommer inte att minska och Israel kommer att piska skiten ur palestinierna som vanligt. Varför tror du att något har förändrats? Det är krig, vapen kommer på vift, så är det. Pratade med svärsonen häromdagen som är från ett sydeuropeiskt land, hans pappa hade ett par kalashnikovs hemma efter kriget, bra att ha liksom. Ryssen ska krossas som den kackerlacka de är! Vi gillar inte cucaracha.
Citera
2023-10-09, 21:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Nu hänger jag inte med längre. Är inte storyn att nazisten Jewensky endast är Israel trogen? Ändå ska han nu alltså ha bistått Hamas med vapen för att förgöra Israel. Det här femdimensionella schacket börjar bli för komplicerat för mig asså
Citera
2023-10-09, 21:56
Medlem
Citat:

Svenska raketgevär?
Hur ser ett sånt ut?
Citera
2023-10-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu hänger jag inte med längre. Är inte storyn att nazisten Jewensky endast är Israel trogen? Ändå ska han nu alltså ha bistått Hamas med vapen för att förgöra Israel. Det här femdimensionella schacket börjar bli för komplicerat för mig asså

Tror ni verkligen att Zelenski personligen tar emot, packar upp och personligen levererar allt till fronten?

Det gör ni säkert era hjärntvättade fån men det finns tusentals fler korrupta militärer i Ukraina. Sen om de ger procent till "the big guy" är en annan sak. Hans lyxvillor i Israel och Italien betalar inte sig själva.

Vapnen kommer säkert fortsätta att komma så var inte oroliga. Ert krig ska fortsätta ett tag till men ex Polen verkar ha skruvat åt kranen. Flera länder kommer säkert att använda bara misstanken om att de säljs vidare som anledning för att pausa leveranserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in