2007-10-09, 19:40
Medlem
Ja, som rubriken står,
Varför smakar den ibland rentutsagt helvete, Jag dricker hutlösa mängder cola och därför har jag stor chans att hitta dessa smakförstörare, de säljs oftast på "turk affärer" såsom kebabhytter och närlivsbutiker dock Aldrig på de stora företagen såsom ICA och Willys.

Kan inte riktigt beskriva smaken, men har man känt den en gång vet man vad jag menar.
Smaken är något helt annat än vad cola är och smakar men cola smaken finns dold där iallafall, och som erfaren Coca Cola drickare undrar jag om det finns fler som stöter på detta enorma problem?

Är det östvärlden som förgiftar oss väst-konsumenter sakta men effektivt?
Citera
2007-10-09, 19:45
Medlem
Illegal ful-import från diverse skitländer. Det står samma sak på flaskan men innehållet är annorlunda.
Citera
2007-10-09, 19:46
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Ja, som rubriken står,
Varför smakar den ibland rentutsagt helvete, Jag dricker hutlösa mängder cola och därför har jag stor chans att hitta dessa smakförstörare, de säljs oftast på "turk affärer" såsom kebabhytter och närlivsbutiker dock Aldrig på de stora företagen såsom ICA och Willys.

Kan inte riktigt beskriva smaken, men har man känt den en gång vet man vad jag menar.
Smaken är något helt annat än vad cola är och smakar men cola smaken finns dold där iallafall, och som erfaren Coca Cola drickare undrar jag om det finns fler som stöter på detta enorma problem?

Är det östvärlden som förgiftar oss väst-konsumenter sakta men effektivt?

Undvik de förpackningarna som inte har en sjua och en trea i början av EAN-koden (streckkoden på sidan av flaskan/burken). All svensktillverkad Cola smakar betydligt bättre än vad öststatscolan brukar göra.

PS. Jag har en 2-litersflaska framför mig som har EAN-koden: 7 331040059219. Den smakar alltså inte rôva utan riktig Cola!

Lycka till!

.
Citera
2007-10-09, 19:53
Bannlyst
Stämmer det att dom anpassar smaken efter olika länder ?
Citera
2007-10-09, 19:54
Medlem
Resistances avatar
Den Coca Colan som är producerad i Sverige kan man dricka - den som är importerad smakar papper.
Citera
2007-10-09, 19:55
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Stämmer det att dom anpassar smaken efter olika länder ?
Jepp,samt skiljer ju sig vattenkvalite,hygien mm.Kolla tex på fanta som smakar bra här hemma medans redan i danmark kan man knappt dricka skiten
Citera
2007-10-09, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jepp,samt skiljer ju sig vattenkvalite,hygien mm.Kolla tex på fanta som smakar bra här hemma medans redan i danmark kan man knappt dricka skiten
Mmmm det där med vattnets påverkan vet jag om som öldrickare av stora mått
Citera
2007-10-09, 19:57
Medlem
Jo, oftast smakar ju den bra, men fallen då man får en sån emot en vanlig affär är ungefär 100:1 trots det så är det riktigt märkt 7 i början och den kan pantas!
blev väl lagstiftning om detta, kan det vara så att de bara har ändrat på ettiketten?
Citera
2007-10-09, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Jo, oftast smakar ju den bra, men fallen då man får en sån emot en vanlig affär är ungefär 100:1 trots det så är det riktigt märkt 7 i början och den kan pantas!
blev väl lagstiftning om detta, kan det vara så att de bara har ändrat på ettiketten?
7 betyder tillverkad inte förpackad, i Sverige så de har nog ändrat på pantmaskinerna istället
Citera
2007-10-09, 20:05
Medlem
Resistances avatar
De klistrar på en liten vit lapp på den importerade Colan som har ett svenskt 7-nummer.
Citera
2007-10-09, 20:08
Medlem
Tysk-colan smakar bra!!
Citera
2007-10-09, 20:26
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Tysk-colan smakar bra!!
Korrekt, samt engelsk, spansk, fransk, men så fort den kommer från Polen eller Serbien så smakar den "syntetiskt?"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in