2023-10-09, 19:13
Medlem
Jag kommer att vara sparsam med detaljer i tråden för att inte outa mig.

Jag har värsta sortens psykopat i min lägenhet som jag omöjligt kan bli av med. Den är en riktigt störd typ som njuter av att terrorisera, provocera, förnedra och hitta på lögner om mig konstant. Han blir bara värre och värre och han ger sig inte förrän han lyckas få mig vräkt. Innan jag hade oturen att möta psykopaten så kunde jag aldrig föreställa mig att det finns så störda typer som denna. Det var först när jag mötte detta smuts som jag också blev varse om vad en riktig psykopat är. Och värsta sorten dessutom.

Hur blir jag av med honom? Detta är en helt gränslös typ. Ingenting biter på honom. Absolut ingenting. Hans terror och förnedringar är extrema och blir bara värre och värre. Hans beteende är så extremt och jag gissar att det bara är en tidsfråga innan grannen ringer polisen.

När jag tidigare låst dörren och vägrat släppa in honom så har han stått i farstun och bankat samt ropat. Han har inte slutat förrän jag öppnat. Jag har enbart öppnat för att inte grannarna ska störas av honom. Med andra ord, han har aldrig haft någon nyckel hem till mig, men jag kan ändå inte bli av med honom.
Citera
2023-10-09, 19:20
Medlem
Ring Polisen för råd!
Är han folkbokförd hos dig?
Citera
2023-10-09, 19:23
Avstängd
Ring polisen?
Är han folkbokförd kn du inte slänga ut honom.
Låt han banka tills grannana ringer polisen
Citera
2023-10-09, 19:28
Medlem
MASSAGATTIs avatar
112 finns det ett nr dit du kan ringa , berätta vad problemet är och sen tar det en liten stund.

Kan säga att personen har kniv för lite mer slagkraftigt bemötande.

Som sagt ring polis direkt
Citera
2023-10-09, 19:28
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25181
Jag kommer att vara sparsam med detaljer i tråden för att inte outa mig.

Jag har värsta sortens psykopat i min lägenhet som jag omöjligt kan bli av med. Den är en riktigt störd typ som njuter av att terrorisera, provocera, förnedra och hitta på lögner om mig konstant. Han blir bara värre och värre och han ger sig inte förrän han lyckas få mig vräkt. Innan jag hade oturen att möta psykopaten så kunde jag aldrig föreställa mig att det finns så störda typer som denna. Det var först när jag mötte detta smuts som jag också blev varse om vad en riktig psykopat är. Och värsta sorten dessutom.

Hur blir jag av med honom? Detta är en helt gränslös typ. Ingenting biter på honom. Absolut ingenting. Hans terror och förnedringar är extrema och blir bara värre och värre. Hans beteende är så extremt och jag gissar att det bara är en tidsfråga innan grannen ringer polisen.

När jag tidigare låst dörren och vägrat släppa in honom så har han stått i farstun och bankat samt ropat. Han har inte slutat förrän jag öppnat. Jag har enbart öppnat för att inte grannarna ska störas av honom. Med andra ord, han har aldrig haft någon nyckel hem till mig, men jag kan ändå inte bli av med honom.

Hur svårt kan det vara, på riktigt? Om du hade haft en ryggrad så skulle en människa som han inte varit ett problem menar jag.

Ring snuten för ofredande eller vad fan som helst? Vem står på kontraktet?
Sätt en jävla hammare i ansiktet på han nästa gång han vill in.

Men med största sannolikhet så är väl allt, tråden, skitsnack och ljugeri som vanligt i dagens flashback.
Citera
2023-10-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ring Polisen för råd!
Är han folkbokförd hos dig?

Jag ringde polisen vid ett tillfälle för länge sedan (vet inte om det var en polis jag pratade med). Hon frågade då om han har några tillhörigheter hemma hos mig och om svaret var ja så kunde dom inte göra någonting, påstod hon. Detta sade hon trots att jag berättade att han gör mitt liv till ett helvete och stör grannarna samt övriga omständigheter.

Nej han har aldrig varit folkbokförd hemma hos mig.
Citera
2023-10-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Ring polisen?
Är han folkbokförd kn du inte slänga ut honom.
Låt han banka tills grannana ringer polisen

Läs mitt svar jag skrev nyss angående polisen.

Om grannarna lämnar klagomål så är det jag som kommer att bli negativt drabbad. Oavsett omständigheter. Det finns många exempel på det och framgår i hyreslagen. Alltså man blir ansvarig för dom människor som man har i sitt hem.
Citera
2023-10-09, 19:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag ringde polisen vid ett tillfälle för länge sedan (vet inte om det var en polis jag pratade med). Hon frågade då om han har några tillhörigheter hemma hos mig och om svaret var ja så kunde dom inte göra någonting, påstod hon. Detta sade hon trots att jag berättade att han gör mitt liv till ett helvete och stör grannarna samt övriga omständigheter.

Då ringer du igen. och om du får samma fråga igen så svarar du "nej" den här gången.

Om någon frågar en om man är en Gud, då svarar man ta mig fan "ja".
Citera
2023-10-09, 19:34
Avstängd
Citat:
Läs mitt svar jag skrev nyss angående polisen.

Om grannarna lämnar klagomål så är det jag som kommer att bli negativt drabbad. Oavsett omständigheter. Det finns många exempel på det och framgår i hyreslagen. Alltså man blir ansvarig för dom människor som man har i sitt hem.

Han är inte i ditt hem om han bankar utanför, då kan du hävda olaga intrång. Släng ut fanskapets tillhörigheter på gatan i en sopsäck och byt lås
Citera
2023-10-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
112 finns det ett nr dit du kan ringa , berätta vad problemet är och sen tar det en liten stund.

Kan säga att personen har kniv för lite mer slagkraftigt bemötande.

Som sagt ring polis direkt

Läs gärna det jag skrev nyss i andra inlägg.
Citera
2023-10-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Hur svårt kan det vara, på riktigt? Om du hade haft en ryggrad så skulle en människa som han inte varit ett problem menar jag.

Ring snuten för ofredande eller vad fan som helst? Vem står på kontraktet?
Sätt en jävla hammare i ansiktet på han nästa gång han vill in.

Men med största sannolikhet så är väl allt, tråden, skitsnack och ljugeri som vanligt i dagens flashback.

Det är 100 % mitt kontrakt och min lägenhet.
Citera
2023-10-09, 19:35
Medlem
Citat:

Tror inte du behöver släppa in honom.
Ok!
Kasta ut eller flytta på hans saker någonstans han kan hämta dem.
Kontakta ngn kvinnojour.
Få stöd från dem och därefter en polisanmälan med besöksförbud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in