2023-10-09, 17:57
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krolle-Bora
Jag tror mera, Henrik visste för mycket om några personers narkotikahandel, något som gärningsmannen var involverad i.

Sedan blev gärningsmannen utpressad av äldre killar, att om han inte skulle ta Henrik av daga, skulle både hans och hans familjs liv släckas. Det räcker för att få en 15-åring att mörda och garanterar uppdragsgivaren, att det inte kommer fram någon information från varken mordoffret eller gärningsmännen. Det skulle också förklara, varför hans familj ville skydda honom. Han gjorde det ju delvis ”för att rädda sin familjs liv”.

Om det är sant, att Henrik gick i särskola, kunde Henrik inte förstå dubbla agendor hos gärningsmannen och uppdragsgivaren. Då var han i princip ”död” i det ögonblick, när han fick veta för mycket.

Så man ska mörda alla som vet om att man becknar nuförtiden?, det är ju inte bra för affärerna och det är ju inte så det fungerar heller.
Citera
2023-10-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Jag har hängt med i tråden från start, men kan ha missat detta, otroligt många inlägg, men vad finns kopplingen till Henrik och Fabian ? hur vet vi att det är Fabian han möter upp i närheten av sin bostad, kan ju vara någon helt annan person, sedan går denne person och småpratar med Henrik , till slut är de vid Säveån där Fabian väntar.

Namnet på Fabbe nämndes första gången av surtant01 som ska vara mamma till en av hennes vänner

” Vi vet bara smeknamnet på en utav kompisarna. Men om han är inblandad eller inte vet vi inte. Han kallas Fabbe. Finns vissa misstankar om att ”polarna” höll på med något olagligt. Troligtvis droger. Detta är inget som Henke håller på med, men kan ju blivit medlurad eller sett något han inte ska se.

Tack för att ni bryr er o vill hjälpa oss att hitta Henke!”

Sedan kom knytet1996 med följande inlägg

” Enligt obekräftade uppgifter ska Fabbe ha golat Henrik till någon som kallas MD.
MD ska sedan ha tagit Fabbe och Henrik.
Enligt uppgifter ska Fabbe ha varit borta och okontaktbar sedan samma tidpunkt som Henrik.
Vet någon vem MD och Fabbe är?”
Senast redigerad av Jahre30 2023-10-09 kl. 18:07.
Citera
2023-10-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Förstår helt och fullt- Var bara tydlig för att undvika att någon ser inlägget och får fortsatt uppfattning om att denna person på bilderna skulle vara den som sitter anhållen.

Jag skrev fel tidigare råkade skriva att det var fabbe, menade bara att det är nog samma person på båda bilderna allt blir så rörigt man vet inte vem man svarar ibland ber om ursäkt va inte min mening att få det till att det är han som sitter anhållen för mordet alltså inte Fabbe jag pekar inte ut någon, för jag vet inte hur eller vem Fabbe är.
Citera
2023-10-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Fast det är ju mig du pekar ut som den som gjort felet och jag läste det av den fd skolkamraten.

Då jag har ADHD och spekulerar, dvs jag skvallrar inte och jag arbetar inte heller inom polisen (utreder) så gör jag antaganden. Jag kan anta fel och jag skummar igenom trådar och kommentarer och även i det kan det uppstå fel från mig precis som från alla andra.

Spelar ingen roll om det är Yara, Bobby, Mohammed, Elias, Milo, Henrik eller någon av alla de barn i samhället som mördats. Bobby var ett litet barn med särskilda svårigheter i utsatthet som torterades innan han mördades iskallt. Att han hade problem med intellektuell funktionsförmåga gör ingenting med det fallet, mindre horribelt.

Helt korrekt information är vad rättsväsendet ska leverera. Skvaller är det vad människor som kan ha olika motiv kommer med även om skvallret håller en viktig funktion då det ämnar att varna varandra om människor som kan vara skadliga och antagligen är det skälet till att det är skönt att få ut sig och även ta del av rykten samtidigt som det påverkar relationen mellan två människor positivt i att ett ytligt band formas.

När jag spekulerar kan t ex eventuell polis också om sådan koppling missats, se att i Stephanies bekantskapskrets finns individer bekanta med åtminstone en av de bägge pojkarna som mördades nyligen och där det antas vara gängrelaterat.

Förebyggande arbete fungerar inte utan att man förstår sådana faktorer som påverkar, senare biologisk mognad eller lägre begåvningsprofil, uppförandestörning, ungdomskriminella kretsar där alla absolut inte behöver vara gängmedlemmar, sociala problem och en mängd annat som ger en helhetsbild. Men för helhetsbilden behöver man veta så mycket eftersom det är olika bilder för olika offer och olika förövare. Det är inte bara förövarens bild som ska visas. Även offen räknas.

Men jag är inte polis, jag kan inte utreda och jag saknar korrekta verifierade uppgifter såsom alla (förhoppningsvis) då det här är under utredning. En pågående process jag saknar insyn i av uppenbara skäl. Jag sitter på Flashback och inte i ett kontor hos polisen.
Jag ber verkligen om ursäkt om du känner dig utpekad.
Jag ville bara styra upp missförståndet, som inte var särskilt märkligt förrän det började försvaras från olika håll. Inte av dig. Själv tycker jag inte att det är så allvarligt med att saker missförstås. Det allvarliga är när det inte klaras upp.
Spekulationer är ju det fantastiska med Flashback!
Att du fick dubbla poster av mig först beror på gammal mobil och tågresa i kombination.
Ha det gott, vi hörs!
Citera
2023-10-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det är åklagaren som beslutar om framställan om häktning till TR, vilket var det saken handlade om.

Men om den felaktiga adressen finns angiven på häktningsframställan så skall kanske inte TR primärt lastas för denna miss, det handlar ju då om ett följdfel pga åklagarens slarv.

Tack för klargörandet. Märklig miss av ansvarig säger jag istället, så har jag helgarderat mig 👍
Citera
2023-10-09, 18:12
Medlem
Svårt att tro att denna fabbe också är försvunnen ? Jag menar i den bemärkelsen att inget har framgått på tex missing people
Citera
2023-10-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spark040
Hittade två instagramkonton: henrik2028 och henke_hockey_0808. Bägge är tragiskt nog privata så finns inget, men kanske nån i tråden som lyckas hitta nåt från hans tiktoks

Citat:
Ursprungligen postat av Milmir
Så sorgligt och hemskt! Ännu en tonåring som har mördats av en annan tonåring. Vila i frid Henrik 🕊️🙏🏻 Så här skulle inte ditt liv sluta. Man hoppades trots att man förstod tidigt att det bara kunde sluta på ett sätt. All kärlek till din familj och anhöriga. Man orkar inte ens tänka på hur de mår just nu

Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Vilken soppa hela detta fallet.

Den där TikToken:

https://www.tiktok.com/@alexfknlopez/video/7267114404796206369?_r=1&_t=8gMqmq5Jjwe

Texten undertill:

Öhh.. Vem är denna där Alex?

Fel
Senast redigerad av nochance 2023-10-09 kl. 18:22. Anledning: Fel
Citera
2023-10-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Det är en pubertet, det är inte frågan om en trollkarlsformel från en fantasybok eller Mystique från X-Men. Även om du går igenom puberteten på repeat 14 gånger så kommer din näsa ha samma form som när du föddes tex. Just näsan i detta fallet är ett väldigt bra exempel då "LIAM" har en näsa som både är genomgående smal och har en speciell form på tippen.

Det blir alltså extremt enkelt att kolla på "F" FB-profilen och se att det är två helt olika personer.

Såklart förändras man inte enormt, men man får ju mer manliga och vuxna drag.

Kan hålla med om att näsan skiljer sig åt från Facebook. Men jag tycker fortfarande att näsan skiljer sig åt mellan bilden (med H och x) och videos från tiktok (med H och tjejen och den som sägs vara Li@m).

Eftersom jag inte vet vilka någon av de nämnda är uttalar jag mig inte om det heller. Det kan vara F@bbe eller Li@m eller Nisse eller vem som helst på bilderna, jag har ingen aning.

Fortfarande märkligt att ingen av alla som sa sig känna till F@bbe har sagt ifrån tidigare eller kan producera en bild på honom. Han måste väl haft snap eller liknande som de flesta tonåringar. Skolkatalog?
Har nog aldrig tidigare stött på en så anonym tonåring som den här F@bbe verkar vara.
Citera
2023-10-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Svårt att tro att denna fabbe också är försvunnen ? Jag menar i den bemärkelsen att inget har framgått på tex missing people

F@bbe sitter i häktet i Borås så nej, han är inte försvunnen.
Citera
2023-10-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Och hans ex Stephanie har kommenterat att Henke får skylla sig själv? Va i helvete.. Här är hennes kommentar på den tiktoken.: 😻😻😻:Äsch han får skylla sig själv😤

Datumet på tiktoken är 14 augusti?

Och du missar att hon även lagt hjärtan i kommentaren.
Senast redigerad av Trottsipottsi 2023-10-09 kl. 18:21.
Citera
2023-10-09, 18:19
Medlem
Citat:

Att sitta häktad kan väl lite ses som att vara försvunnen 🤔
(Snälla, läs innan du kommenterar!)
Citera
2023-10-09, 18:20
Medlem
Citat:

Va, han är ju inne för att ha dödat Henrik, var har du varit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in