2023-10-09, 18:12
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Nej, det är mer synd om dem som oförskyllt drabbas av död och jävelskap än det är om de som orsakar död och jävelskap.
Död som död. Så ser jag på saken.
Jag sitter inte i Sverige och iaktar krig som om det vore en fotbollsmatch.

Tom medier vill få dig att tycka att en grupp är offer och en grupp är onda.
I det här fallet kallar man palistinier antisemiter , men man säger inte islamofober om israeler.
Jäkla hyckleri allt.
Citera
2023-10-09, 18:13
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
300000 reservister kallas in för att banka skiten ur Hamas. Total blockad av mat el vatten. Många väst länder stryper / stoppar biståndet. Inte så kul om ett tag att leka tuff arab
300 000 inkallade tyder på att man planerar total ockupering.
Snyggt jobbat Hamas, ni visade minsann världen allt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
300000 reservister kallas in för att banka skiten ur Hamas. Total blockad av mat el vatten. Många väst länder stryper / stoppar biståndet. Inte så kul om ett tag att leka tuff arab

De pissade lite varmt i byxan i Lördags.
Nu väntar det permanent 20 minus och snålblåst för palestinierna.
Så går det om man är komplett dum i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det du säger är helt sant.
Men snacka om att väcka den björn som sover.
Var det såhär Hamas ville att det skulle sluta? Att göra en raid in i Israel med resultatet att dom kommer bli utplånade.
Som att gå fram och ge en flodhäst en örfil.
Ja du chockerar säkert flodhästen men vad händer sen...
Ja, man blir ju inte direkt imponerad över konsekvenstänket..
Citera
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag har redan länkat. Att du inte läser det jag länkar är inte mitt fel. Den där länken kan jag inte läsa heller. Så vet inte vad den skriver om.

Israel har inte bett om att USA ska gå in med trupper eller liknande, vad snackar du om? Varför skulle ISrael vilja att USA attackerar Iran?

Jodå, jag läste din Reutersartikel. Men tyvärr för dig så stödjer den inte ditt påstående.

Such accounts add to the evidence that the Iranian attack was among the worst kept secrets in modern warfare – but the reasons why remain mysterious after days of conflicting statements from officials in Iran, Iraq and the United States.”

By Friday, however, top U.S. officials had rejected that narrative. U.S. Secretary of State Mike Pompeo told reporters that day that there was “no doubt” that Iran had the “full intention” of killing U.S. personnel.”

Du kan väl inte ha missat hur både israeliska och amerikanska toppolitiker tokhetsat mot Iran nu efter Hamasattacken?
Citera
2023-10-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Israel är ett av tre länder i världen som kan bomba 10-våningshus fulla av barnfamiljer och svälta ihjäl miljoner människor utan att det blir några större reaktioner. Det juden sysslar med nu är MINST lika illa som Hamas attack mot civila. Förmodligen värre.

Varför gapar inte Terese Vindögdsson på TV4 och de andra värdegrundsglobalisterna om folkmord när det är den evige juden som härjar?

Vissa människor verkar onekligen vara mer värda än andra enligt värdegrundsglobalisterna

Israel har varnat de civila att evacuera. Om de väljer att stanna så får de skylla sig själva.
Citera
Medlem
Vem av världsledarna ringer samtalet som möjligtvis får markinvasionen avblåst? Kommer bli förödande konsekvenser och jag blir förvånad över att hela Väst gett det hela grönt ljus. Det är vi som kommer få alla flyktingarna sen
Citera
Medlem
Att Israel kommer krossa Hamas är nog inget tvivel. Största faran är om Hamas är backade av Ryssland i syfte att styra omvärldens ögon från det som händer i Ukraina.
Citera
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Egypten? Israel? Havet?

Justja, remsan sitter ju ihop med Egypten.
Israel tar nog helst av ganska förståeliga skäl helst inte emot Palestinier just nu
Citera
2023-10-09, 18:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Israel är ett av tre länder i världen som kan bomba 10-våningshus fulla av barnfamiljer och svälta ihjäl miljoner människor utan att det blir några större reaktioner. Det juden sysslar med nu är MINST lika illa som Hamas attack mot civila. Förmodligen värre.

Varför gapar inte Terese Vindögdsson på TV4 och de andra värdegrundsglobalisterna om folkmord när det är den evige juden som härjar?

Vissa människor verkar onekligen vara mer värda än andra enligt värdegrundsglobalisterna

Denna gången var det Hamas som började. Västvärlden och Asien kommer att acceptera Palestinas omintetgörande nu.
Citera
2023-10-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Jodå, jag läste din Reutersartikel. Men tyvärr för dig så stödjer den inte ditt påstående.

Such accounts add to the evidence that the Iranian attack was among the worst kept secrets in modern warfare – but the reasons why remain mysterious after days of conflicting statements from officials in Iran, Iraq and the United States.”

By Friday, however, top U.S. officials had rejected that narrative. U.S. Secretary of State Mike Pompeo told reporters that day that there was “no doubt” that Iran had the “full intention” of killing U.S. personnel.”

Du kan väl inte ha missat hur både israeliska och amerikanska toppolitiker tokhetsat mot Iran nu efter Hamasattacken?

De hetsar emot Iran hela tiden. Hade man velat anfalla Iran hade man inte gett dem miljarder dollar nyligen (om jag förstått det rätt). Oavsett vad folk tror så går inte USA in i länder willy nilly bara för att.

Så om USA inte svarade Iran den gången varför skulle de svara på något nu?
Citera
2023-10-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Hur kan du skriva så, hur kan du skriva att Israel har demokrati när de slänger ut människor från deras hem?
På vilket sätt har Israel bidragit till säkerhet för palestinierna eller sitt eget folk när de har agerat som de har gjort.
Det finns otaliga bevis på hur Israel har begått terror brott. Det är klart Hamas slår tillbaka!

Hur är det här demokrati när judarna går emot högsta domstolen i Israel:
https://youtu.be/5D5-0bKtwuY?si=Qk6AsT2qAZIvkaOg

Israelerna har demokrati i sitt eget land.

Gazaborna har sitt land, där de valt att inte ha tillstymmelse till demokrati utan låter sig styras av Hamas. Palestinierna på Västbanken har en semi-demokrati med begränsad denokrati.

I Israel avgörs tvister om vem som är rättmätig ägare till hus av domstolar efter landets lagar. Den som förlorar blir vräkt.

Det är inte Israels ansvar att bidra till säkerheten för palestinierna på Västbanken och i Gaza, utan det ansvaret har regeringarna i dessa länder.

Israel bldrar till säkerheten för de palestinier som är medborgare i eller bosatta i Israel bland annat genom att ha en stark militär som kan försvara sina medborgare från anfall från fientliga stater, såsom nu sker genom flyganfallen mot Gaza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in