2023-10-09, 17:19
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenQ
Tro vad du vill, men det är inte Fabian utan Li@m

Jag misstor dig egentligen inte men tycker det är konstigt att ingen vet vem han är
Citera
2023-10-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Vilken soppa hela detta fallet.

Den där TikToken:

https://www.tiktok.com/@alexfknlopez/video/7267114404796206369?_r=1&_t=8gMqmq5Jjwe

Texten undertill:

Öhh.. Vem är denna där Alex?

Verkar vara en av Hs närmsta vänner. Därav benämner hon honom som sin lillebror antar jag.
Citera
2023-10-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är åklagaren som fattar beslut i utredningen - men det är polisen som hanterar utredningen och det är Polismyndigheten som hanterar belastningsregistret.

Det är åklagaren som beslutar om framställan om häktning till TR, vilket var det saken handlade om.

Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Det är hans gamla adress. Mycket märklig miss av TR.

Men om den felaktiga adressen finns angiven på häktningsframställan så skall kanske inte TR primärt lastas för denna miss, det handlar ju då om ett följdfel pga åklagarens slarv.
Citera
2023-10-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
”Gick i hans skola förra året. I 9an. Vet att han var speciell. Få vänner. Gick i särklassen. Hade alltid en lärare med sig. Ingen kriminell kille. Han ville värka tuff men om ni kollar hans TikTok så ser ni att han söker en del uppmärksamhet.”

Dvs särklass påstod han..:

Och särklass är ju någonting helt annat.
Jag har själv varit i särklass många gånger.
Men missförståndet om särskola grundas nog i inlägg 1444. Det är strax därpå det börjar skriva om särskola.
I övrigt så är det här den i särklass onödigaste kommentaren avseende om hur man håller sär olika pedagogiska grupper i den vanliga skolan.
Ha den fin kväll allihop.
Citera
2023-10-09, 17:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det är åklagaren som beslutar om framställan om häktning till TR, vilket var det saken handlade om.

Men om den felaktiga adressen finns angiven på häktningsframställan så skall kanske inte TR primärt lastas för denna miss, det handlar ju då om ett följdfel pga åklagarens slarv.
Det har jag redan konstaterat så tur att du påtalar det igen.

Men nej - frågan var också vem som hanterar belastningsregistret - det gör polismyndigheten.
Citera
2023-10-09, 17:44
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Helt rätt, det var någon som skrev i tråden att det var denna Sthepanies mamma som ringde H och hotade, skrek och gapade.......

Är det Stephanie familj som drivit på morfar på Henrik?
Citera
2023-10-09, 17:46
Medlem
Jag har hängt med i tråden från start, men kan ha missat detta, otroligt många inlägg, men vad finns kopplingen till Henrik och Fabian ? hur vet vi att det är Fabian han möter upp i närheten av sin bostad, kan ju vara någon helt annan person, sedan går denne person och småpratar med Henrik , till slut är de vid Säveån där Fabian väntar.
Citera
2023-10-09, 17:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Är det Stephanie familj som drivit på morfar på Henrik?

Jag har ingen aning, skrev bara att det ska vara S morsa som skällt ut H. För någon påstod att det var Fabbes morsa.....
Citera
2023-10-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Hume
Och särklass är ju någonting helt annat.
Jag har själv varit i särklass många gånger.
Men missförståndet om särskola grundas nog i inlägg 1444. Det är strax därpå det börjar skriva om särskola.
I övrigt så är det här den i särklass onödigaste kommentaren avseende om hur man håller sär olika pedagogiska grupper i den vanliga skolan.
Ha den fin kväll allihop.
Fast det är ju mig du pekar ut som den som gjort felet och jag läste det av den fd skolkamraten.

Då jag har ADHD och spekulerar, dvs jag skvallrar inte och jag arbetar inte heller inom polisen (utreder) så gör jag antaganden. Jag kan anta fel och jag skummar igenom trådar och kommentarer och även i det kan det uppstå fel från mig precis som från alla andra.

Spelar ingen roll om det är Yara, Bobby, Mohammed, Elias, Milo, Henrik eller någon av alla de barn i samhället som mördats. Bobby var ett litet barn med särskilda svårigheter i utsatthet som torterades innan han mördades iskallt. Att han hade problem med intellektuell funktionsförmåga gör ingenting med det fallet, mindre horribelt.

Helt korrekt information är vad rättsväsendet ska leverera. Skvaller är det vad människor som kan ha olika motiv kommer med även om skvallret håller en viktig funktion då det ämnar att varna varandra om människor som kan vara skadliga och antagligen är det skälet till att det är skönt att få ut sig och även ta del av rykten samtidigt som det påverkar relationen mellan två människor positivt i att ett ytligt band formas.

När jag spekulerar kan t ex eventuell polis också om sådan koppling missats, se att i Stephanies bekantskapskrets finns individer bekanta med åtminstone en av de bägge pojkarna som mördades nyligen och där det antas vara gängrelaterat.

Förebyggande arbete fungerar inte utan att man förstår sådana faktorer som påverkar, senare biologisk mognad eller lägre begåvningsprofil, uppförandestörning, ungdomskriminella kretsar där alla absolut inte behöver vara gängmedlemmar, sociala problem och en mängd annat som ger en helhetsbild. Men för helhetsbilden behöver man veta så mycket eftersom det är olika bilder för olika offer och olika förövare. Det är inte bara förövarens bild som ska visas. Även offen räknas.

Men jag är inte polis, jag kan inte utreda och jag saknar korrekta verifierade uppgifter såsom alla (förhoppningsvis) då det här är under utredning. En pågående process jag saknar insyn i av uppenbara skäl. Jag sitter på Flashback och inte i ett kontor hos polisen.
Citera
2023-10-09, 17:55
Medlem
Citat:
Det är inte Fabian.

Jag har inte sagt det heller, inte det jag diskuterade med en annan person förklarade bara att det är samma person på båda länkarna.
Senast redigerad av maximilian25 2023-10-09 kl. 17:57.
Citera
2023-10-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Så puberteten har inte påverkat honom alls?

Langa fram en nyare bild på honom då eftersom du verkar ha koll.

Det är en pubertet, det är inte frågan om en trollkarlsformel från en fantasybok eller Mystique från X-Men. Även om du går igenom puberteten på repeat 14 gånger så kommer din näsa ha samma form som när du föddes tex. Just näsan i detta fallet är ett väldigt bra exempel då "LIAM" har en näsa som både är genomgående smal och har en speciell form på tippen.

Det blir alltså extremt enkelt att kolla på "F" FB-profilen och se att det är två helt olika personer.
Citera
2023-10-09, 17:56
Medlem
Citat:
Inte Fabbe, det är en som var vän med Henrik. Henriks nära vän va live nyss på Instagram och jag fick det klargjort för mig att killen på bilden inte är Fabbe

Där skrev jag fel menade bara att det är samma person på båda bilderna inte att det är Fabbe ber om ursäkt inte min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in