Citat:
Ursprungligen postat av
D.Hume
Och särklass är ju någonting helt annat.
Jag har själv varit i särklass många gånger.
Men missförståndet om särskola grundas nog i inlägg 1444. Det är strax därpå det börjar skriva om särskola.
I övrigt så är det här den i särklass onödigaste kommentaren avseende om hur man håller sär olika pedagogiska grupper i den vanliga skolan.
Ha den fin kväll allihop.
Fast det är ju mig du pekar ut som den som gjort felet och jag läste det av den fd skolkamraten.
Då jag har ADHD och
spekulerar, dvs jag skvallrar inte och jag arbetar inte heller inom polisen (utreder) så gör jag antaganden. Jag kan anta fel och jag skummar igenom trådar och kommentarer och även i det kan det uppstå fel från mig precis som från alla andra.
Spelar ingen roll om det är Yara, Bobby, Mohammed, Elias, Milo, Henrik eller någon av alla de barn i samhället som mördats. Bobby var ett litet barn med särskilda svårigheter i utsatthet som torterades innan han mördades iskallt. Att han hade problem med intellektuell funktionsförmåga gör ingenting med det fallet, mindre horribelt.
Helt korrekt information är vad rättsväsendet ska leverera. Skvaller är det vad människor som kan ha olika motiv kommer med även om skvallret håller en viktig funktion då det ämnar att
varna varandra om människor som kan vara skadliga och antagligen är det skälet till att det är skönt att få ut sig och även ta del av rykten samtidigt som det påverkar relationen mellan två människor positivt i att ett ytligt band formas.
När jag
spekulerar kan t ex eventuell polis också om sådan koppling missats, se att i Stephanies bekantskapskrets finns individer bekanta med åtminstone en av de bägge pojkarna som mördades nyligen och där det antas vara gängrelaterat.
Förebyggande arbete fungerar inte utan att man förstår sådana faktorer som påverkar, senare biologisk mognad eller lägre begåvningsprofil, uppförandestörning, ungdomskriminella kretsar där alla absolut inte behöver vara gängmedlemmar, sociala problem och en mängd annat som ger en helhetsbild. Men för helhetsbilden behöver man veta så mycket eftersom det är olika bilder för olika offer och olika förövare. Det är inte bara förövarens bild som ska visas. Även offen räknas.
Men jag är inte polis, jag kan inte
utreda och jag saknar
korrekta verifierade uppgifter såsom alla (förhoppningsvis) då det här är under utredning. En pågående process jag saknar insyn i av uppenbara skäl. Jag sitter på Flashback och inte i ett kontor hos polisen.