Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Här har vi sammanställningen
I väster tog Ukrina 5 km och 4 byar på totalt 60km2
Vid Robotyne tog de 9 km 1 by och 76 km2
I öst där ukraina hade mest framgångar tog de 11 km 8 byar och 244 km2
Så totalt 13 byar och 380 km2
Av totalt 44 467 km2 som ryssarna fortfarande ockuperar
1 % av vad dom skulle ta EN PROCENT!!!!!!
Till kostnad av vad jag har hört 50-60 000 döda ukrainare och vet inte hur många som är lemlästade….. Alltså vilken totalt jävla värdelös offensiv.
zelensky har uppenbarligen inga problem att kasta bort tappra ukrainska liv FY FAN
Har suttit och läst olika inlägg under helgen och konstaterar att du har en egen bild av verklighet och fakta.
Att Ryssland skickade våg efter våg i anfall i Bakhmut, behöver inte vara en bas för analys av hur Ukraina bedriver sina anfall och förlorar trupp. Fundera på det ett tag.
Inledningsvis så gjorde man en "charge" och åkte på däng. Den gruppen tappade 20-30 % av sina fordon. Har rapporterats om detta.
Vissa missförstod(?) denna rapportering och trodde att detta var en förlustsiffra rakt över på allt material. Allt som fanns.
Nej, så var det naturligtvis inte.
Ukraina lade om taktiken efter detta första inledande misslyckande.
Det tar tid. Det får ta tid. Vem har bråttom? Har du eller någon annat fastställt vilket schema som Ukraina ska hålla sig till???
Man har systematiskt bekämpat bakom linjerna, på ett antal olika sätt. Jag har skrivit om detta tidigare.
Rysslands förhoppning har varit att Ukraina skulle vildsint stånga sig mot muren och slösa bort sina resurser. Så är nu icke (längre) fallet. Efter det första misslyckandet.
Jag har skrivit tidigare att jag inte tror att detta kommer avgöras före 2024.
Jag har också skrivit att jag inte tror detta avgörs på slagfältet. Innan 2024 är över, har andra faktorer knäckt Ryssland.
Så sitt du och gapa om att allt är ett misslyckande. Det kan du få tro i din saliga ande.