2023-10-09, 11:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Nej, inte för mord. Men mamman till Fabbe tidigare anhållen som misstänkt för människorov.

Nej.
Citera
2023-10-09, 11:34
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Nej, inte för mord. Men mamman till Fabbe tidigare anhållen som misstänkt för människorov.
Kan det även finnas en misstanke om skyddande av brottsling ?
Citera
2023-10-09, 11:39
Medlem
nowlickits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Då ska hon dömmas till fängelse eftersom hon har redan ett brott sen tidigare o den e inte så gammal.

Finns väl inga bevis för att hon varit vare sig misstänkt eller anhållen under den här utredningen.
Citat:
Ursprungligen postat av investigation
Har man sett hur Säveån ser ut, den är många mil lång, och hyfsat ström, så tycker jag att de gjorde ett så bra jobb som man kan förvänta sig.

Bra att det blev ett avslut, eller hur man ska uttrycka sig, så att det inte blir ett nytt ”Ljungby” , men jag lider så hemskt med pappan och syskonen. Människor tänds ljus på fyndplatsen nu ikväll och jag hoppas att de anhöriga i framtiden kan känna en aning tröst och varme i att många tänker på dem.

Men dit är det såklart långt, nu är det bara nattsvart sorg. Tänk att en människa tycker sig ha rätten att släcka någon annans liv.
Vet att ån är lurig men om han nu är funnen bara 100-talet meter från senaste kända positionen och dessutom på mest troliga platsen (vattnet) så kan man ändå tycka att det kunde gått fortare.
Citera
2023-10-09, 11:43
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Fupen kommer bli intressant. Jag är nyfiken på när i tiden Fabians mamma och plastfarsa blev involverade. Har kläder Fabian bar när mordet utfördes tvättats, gömts, eller på annat sätt kvickt eliminerats från bostaden..
Citera
2023-10-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtbikekid99
https://i.ibb.co/fMjSwrD/IMG-4420.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av nowlickit
Finns väl inga bevis för att hon varit vare sig misstänkt eller anhållen under den här utredningen.

Vet att ån är lurig men om han nu är funnen bara 100-talet meter från senaste kända positionen och dessutom på mest troliga platsen (vattnet) så kan man ändå tycka att det kunde gått fortare.

Jag får för mig att de trodde
Att mordplatsen var klotterbron alt udden och då borde ju kroppen gått med strömmen åt andra hållet men nu verkar det som att man hittade kroppen på ett ställe ovanför klotterbron (dvs uppströms)
Citera
2023-10-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Fupen kommer bli intressant. Jag är nyfiken på när i tiden Fabians mamma och plastfarsa blev involverade. Har kläder Fabian bar när mordet utfördes tvättats, gömts, eller på annat sätt kvickt eliminerats från bostaden..

Jag kan förstå att första tanken är att skydda sitt barn men om ser till händelsen så borde man besinna sig och låta barnet/ungdomen ta sitt ansvar.

Man gör en björntjänst så att säga och troligtvis så har dessa föräldrar hjälpt Fabian innan när han betett sig illa
Citera
2023-10-09, 11:49
Medlem
Citat:
Fabbelitos mamma är själv fullblodspsykopat, och saknar all form impulskontroll. Hon är tidigare dömd för misshandel. Det ligger i blodet så att säga, och tattare har som känt svårt med det verbala.
Kanske stått tidigare, men vad heter mamman?
Citera
2023-10-09, 11:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Jag tror inte att det blir någon offentlig fup, alla involverade är ju minderåriga.
Citera
2023-10-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror inte att det blir någon offentlig fup, alla involverade är ju minderåriga.

Varför inte? Allt annat är offentligt med protokoll om häktning osv. Namnet är inte ens maskat.
Citera
2023-10-09, 11:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

NEJ!!
Citera
2023-10-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

För mordet där en 15 åring högg ner en i Hammarby Sjöstad så blev FUP en offentlig så jo.
Även mordet på taxi föraren så jo
Citera
2023-10-09, 12:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Jag kan förstå att första tanken är att skydda sitt barn men om ser till händelsen så borde man besinna sig och låta barnet/ungdomen ta sitt ansvar.

Man gör en björntjänst så att säga och troligtvis så har dessa föräldrar hjälpt Fabian innan när han betett sig illa

Vi tycker lika, men som numera känt, tänker Fabians mamma annorlunda.

Hur kan en ung tonårskille som precis mördat en annan person, bara gå hem och agera som att allt är som vanligt? Undra hur mycket habbar Fabian hade knaprat aktuell dag.

För ingen normalt fungerande person kan blunda, och somna in utan att känna minsta ångest. Fabian hade utan ångestdämpande tabletter ( habbar ) fått en panikattack som inte hade varit möjlig att dölja för övriga familjen. Habbar tar bort allt sådant, individen blir fullkomligt blank, likgiltig inför det faktum att han begått ett mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in