2023-10-09, 10:09
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemExp1
Så som de krigade mot usa och körde ut de 😅
Haha ja precis.
Citera
2023-10-09, 10:09
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Väldigt så många välpolerade kristallkulor det finns. Men vi kan ju tydligt se att Israel öppet anklagar Iran för inblandning i Hamasattacken. Så det är ingen högoddsare om Israel agerar militärt mot Iran. Varpå Iran självfallet kommer att slå tillbaka. Kommer USA då att bara titta på? Det undrar jag om de kan.
US kommer inte göra något så släpp den och konspirationsteorier finns det ett forum för här på FB!
Citera
2023-10-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Så är det. USA tvingas välja mellan att rädda Ukraina eller deras ägares egendom. Det blir nog ett enkelt val

Varför måste man välja? De klarar av nog ganska många konflikter i världen utan att behöva "välja". Har USA flyttat några resurser från den Ukrainska gränsen till Israel? De kan väl stödja både Israel och Ukraina.

Problemet i USA är väl representanthuset och kaoset med talmannen.
Citera
2023-10-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Exakt, du har helt rätt. Danmark och Sverige har LÖST KONFLIKTEN.
Sverige var danskt en gång i tiden. Har du till exempel hört om Stockholms blodbad?
Att du kallar mig dum tar jag i detta fallet som en komplimang, då det belyser att du förstått vad demokrati kan innebära.

Om man vill ha fred i konflikten mellan Israel och palestina måste man vara konstruktiv. Man måste lära sig att leva i samexistens. Inte skicka in terrorister och självmordsbombare år efter år.
Ge och ta. Det borde bildas en neutral zon mellan Israel och Gaza som styrs av FN eller nåt neutralt land typ Schweiz-de ska sköta all rörelse mellan länderna. Det är enda hoppet eller så flyttas Gaza helt enkelt till ja..var?
Citera
2023-10-09, 10:14
Medlem
Salorms avatar
Om ni missat livekamerorna runt Gaza: https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8&ab_channel=InquizeX

Smällt en hel del redan men kommer antagligen intensifieras strax då 24timmars gått strax.

"Israeli army:"Residents of the Gaza Strip, specifically the area of Abasan al-Kabira, Abasan al-Saghira & the area of Khirbet Khuza'a, pay attention. You must go immediately to Khan Yunis city center."
Senast redigerad av Salorm 2023-10-09 kl. 10:18.
Citera
2023-10-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Är du dum eller är du dum?
Israel vill inte ha en tvåstatslösning. Sverige och Danmark är två olika länder med två olika styren som är demokratiska.
Hur i helvete kan du jämföra Israel och Palestina konflikten med Sverige och Danmark?
Danmark vill inte styra över Sverige.
Israel kan inte hantera detta själva nu får andra länder steppa in och ta över
Citera
2023-10-09, 10:15
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag tror du ska sluta prata om logik, du kunde ju inte ens faktan om Israels grundande.
Jag är 100% logisk, kan inte hjälpa dig om du inte förstår det.
Du fattar uppenbarligen inte heller skillnaden mellan beslut om staters grundande och lösa beslut i FN av diktaturer .

Du är 100% ologisk.

Vad du inte förstår är att de flesta stater vid denna tid var kolonier. Hade vi haft en omröstning idag så hade Israel aldrig kunnat bildas eftersom det är ett kolonialt projekt. Du saknar helt enkelt basala historiska kunskaper.
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Haha, plundra andras tillgångar..
som om araberna har nåra tillgångar som dom är kapabla att ta hand om.
Araber är odugliga och skyller sin oduglighet på andra, inte konstigt att svensk vänster gillar dom , dom tänker likafant, araber har olja som dom lever på tack vare västs teknik.

Gå lär dig lite historia. Matematik, kemi och biologi vilka länder det vae avancerat i.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Israel kan inte hantera detta själva nu får andra länder steppa in och ta över
Har du fakta för det påståendet eller är det bara dina fantasier?
Citera
2023-10-09, 10:16
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Alla objektiva bedömare säger att där och då kunde de värdelösa araberna få fred och möjlighet till välstånd, dom vägrade, går det bättre nu efter 25 år??
Araber är sämre än zigenare.
Min bedömning är att dom själv inser att dom saknar förmåga att skapa välstånd och därför väljer evig konflikt.
Du vet också att det är sant.

Ja, jag tror att araber väljer att bli invaderade. Jacob från USA är välkommen att ta hus och mark. För någon annan kommer ändå att sno den.
Något annat du vill få bekräftat här på FB.
Citera
2023-10-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
MATEMATISK STATISTIK::

2009 dog 1077% fler palestinier än Israeler
2014 dog 2877% fler palestinier än Israel

Än så länge har väl 700 Israeliska dödsfall bekräftats?
Statistiskt så kommer alltså mellan 8239 - 20839 palestinier dö.

Skall man interpolera ökningen (4677%) så kan siffran bli så hög som 32,439 palestinier.

Under Yom Kippurkriget dog 8000-18 000 egyptier/syrier( samt några soldater från allierade som deltog. Räknar också med ca 10 000 döda palestinier i detta krig.
Citera
2023-10-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Är det någon skillnad på att vara hamasanhängare och att vara judehatare när man är palestinier? Intressant fråga.
Hade palestina fört ett regelrätt krig mot militära mål så hade det varit en sak. Nu har de visat att man är förespråkare av ren terror och därför hoppas jag att sista man dödas eller fängslas, det är otroligt enkelt.

Hamas har inte förmågan. Hamas är en terrororganisation. Så de gör vad de kan. Terror. Efter de bilder vi sett så kommer Israel att hävda att de har rätt att införliva Gaza i Israel och deportera alla Hamasvänner.

Alla två miljoner (en miljon vuxna?) kommer sannolikt inte att…

Allt är mycket svårt.

Jag är benägen att hålla med Israel efter det jag sett. De har rätt att försvara sig mot denna terror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in