2023-10-09, 09:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Fast det gjorde de inte alls. Däremot mörkade USA att de fick mängder av soldater skadade och de flögs i hemlighet till Tyskland för vård. Nu kan vi se hur Israel anklagar Iran öppet för att ha varit med och planerat Hamasattacken. Det ska bli väldigt intressant att se hur USA agerar.
Det tycks finnas många versioner här. Den version jag läst är att USA noterade hur Iran köpte in aktuella satellitbilder över basen och insåg att en attack var nära förestående så de kunde flytta plan och personal.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Fast det gjorde de inte alls. Däremot mörkade USA att de fick mängder av soldater skadade och de flögs i hemlighet till Tyskland för vård. Nu kan vi se hur Israel anklagar Iran öppet för att ha varit med och planerat Hamasattacken. Det ska bli väldigt intressant att se hur USA agerar.
De kommer inte att agera alls. I varje fall inte gentemot anklagelserna mot Iran
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man började bråka långt tidigare, förmodligen redan före första världskriget.

Visst är det trist att förlora sitt hem, men i de flesta fall hände det här för 75 år sedan, och är något man måste släppa.

Det är i princip bara palestinierna som sitter fast i 30-40-talet på det där sättet, och det har inte varit bra för dem.

Nä du.
75 år sedan BÖRJADE det, och har bit för bit fortsatt till dagens läge
Problemet är inte att släppa marken som tagits 75år sen, problemet för palestinier är det Israel inte slutar. Varje dag river dem palestinska hus och tar ny mark, tills det är totalt övertaget.

Spelar du dum eller vet du inte detta på riktigt?
Citera
Medlem
Zionistmedian är förbannade över att svenskpalestinier firar Hamas offensiv, mindre eller obefintlig väsen från samma individer när palestinier dagligen förnedras vid zionisternas gränsövergångar.

Citat:
I en annan ramsa sjöng man om våld.
”Imorgon kommer Hamas - med martyrattacken. Allahu akbar och segern ligger i våra händer. Palestinas folk vem vågar ge sig på oss?”.
Nej för i helvete nej, inte imorgon - redan idag, nu nu nu! Var än sionister finns utövas ren och skär satanism, pedofilringar och annat skit!

Hela ukrainakriget är en avledningsmanöver utav dess like. Zionisterna är tvingade till omprioriteringar och Ukraina kommer att hamna i skuggan och Putin kan lugnt fram sina positioner.

Citat:
Aron Verständig, ordförande för judiska centralrådet i Sverige, säger att det är ”vidrigt” att folk på gatorna i Sverige firar attackerna mot Israel.

– Jag har full förståelse att man kan hysa agg mot Israel, bosättningspolitik och ockupation. Men den dag då terrorister lemlästar och mördar barn, kvinnor och äldre, tillfångatar civila. Kan man inte ta avstånd från det, då är det något som är otroligt fel. Om man dessutom ger sig ut på stan och firar det, då är det något som är otroligt fel i huvudet på dem, säger Aron Verständig.
https://www.expressen.se/nyheter/hamas-blodiga-attacker-firades-i-svenska-stader/

Aron Verständig (hans riktiga namn Avi Ben Gorion eller liknande) om du har någon som helst anknytning till zionistlandet och är reservist, hoppas araberna betraktar dig som kombattant och upp till dem hur de gör upp med dig! Enligt Aron står det alltså klart att bosättningarna finns på ockuperad mark, men tycker att man bör lösa frågan på ett annat sätt, hur? Växelvis fika i synagogan respektive moskén sena söndagar?

Dessa zionister vill ha det bästa av två världar, man har som så ofta dubbla medborgarskap. Semestra gör man i Palestina där man njuter av vädret samtidigt som kollektivet är tillfreds med att man är guds utvalda folk på palestinsk mark. Alla som finns i Zion är antingen kombattanter eller reservister. Men när man befinner sig i Sverige är man plötsligt civil och svensk. Så kryptiska är dessa zionister och förstår värdet av god presentation i media, men har i själva verket blodstörstande judar.

Ser ni inte igenom dubbelmoralen - Palestinier tvinga fly för sina liv till länder som Sverige, Västeuropa, America etc. Sen vill man även att de ska även hålla tyst och vara till lags med det zionistisk narrativ om att det är en 70 år gammal konflikt och att judiska Öst-europeer på något kryptiskt sätt alltid funnits i "Israel", guds utvalda och annat skitsnack. Vad jag ser är politikers strävan efter att göra alla antisionister till lags med "deras" - vad zionisterna anser är den officiella story.
Citera
2023-10-09, 09:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
US kommer inte agera på något sätt enda är att flottan dem sände är i evakueringssyfte av personal och medborgare som vistas i Israel, Utöver det så kommer inte US göra något i detta krig som är mellan Hammas och Israel...
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Nä det har du rätt i. Snarare så stärker den det.
Är ju ett läge nu där denna konflikt inte går att lösa. Israel har såklart snart kontroll på läget och kommer att döda en massa människor som göder hatet ännu mer.

Det kommer att smälla nån bomb då och då i nån bil eller på nåt hotell som dödar 20 människor.
Israel slår tillbaka och dödar 10 * detta som hämnd.

Never ending story.

Hoppas alla vet att om Hamas skulle få makten så kommer dom att köra ut alla som bor i Israel i havet och döda allt och alla. Om jag bodde i Israel under det hotet så skulle åtminstone jag inte ha nåt emot att Utplåna alla som utgör ett hot mot min frihet och säkerhet.

Alla vet att Israel har kärnvapen även om dom förnekar det.
Det här kan bli spännande på riktigt!

Precis, alla förstår att det finns ingen vinnare i det här.
Citera
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Wikipedia och jag har rätt och du har fel. Mossad är utrikesspionaget och bekämpar terrorister utanför Israels gränser. "Palestinier" har exempelvis likviderats av denna organisation på alla möjliga håll i världen - men precis som amerikanska CIA har organisationen ingen aktivitet på hemmaplan. På hemmaplan råder säkerhetspolisen Shabak och till denna "hemmaplan" räknas även Gaza och Västbanken. Shabak är i detta avseende som FBI. Det är Shabak som har det jättelika "Arab Department", som är ansvarigt för all terroristbekämpning som utgår från Gaza, Västbanken och Israel självt.

Ett fel som Wikipedia har - och där jag har rätt - är benämningen på säkerhetspolisen. Den heter Shabak, numera. Shin Bet är det gamla namnet.

Det är många som precis som du blandar ihop de här sakerna, men nu när vi har rett ut det här så kan vi väl släppa det här och gå vidare?

Men wikipedia håller inte alls med dig. I länken framgår det tydligt att det ingår i Mossads arbetsuppgifter att hålla koll på Palestina och man listar även operationer som Mossad utfört där. Dessutom är det Mossad som är huvudansvarigt för bekämpning av terrorism enligt wikipedia.
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Du skriver utan någon logik. I ena stunden anser du att man ska följa FN:s beslut, i nästa stund ska man inte göra det. Hur ska du ha det?

Är du arab eller någon slags talesperson för araber?

Angående hat, vad zionister gör får de tillbaks.
Jag tror du ska sluta prata om logik, du kunde ju inte ens faktan om Israels grundande.
Jag är 100% logisk, kan inte hjälpa dig om du inte förstår det.
Du fattar uppenbarligen inte heller skillnaden mellan beslut om staters grundande och lösa beslut i FN av diktaturer .
Citera
2023-10-09, 09:59
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Det här är inte ett krig mellam Israel och Hamas.

Der här är ett krig mellan globalisteena och Iran.

Det här kommer eskalera snabbt.

USA flyttar nu fokus från Ukraina till Mellanöstern.
Citera
2023-10-09, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
En massa missförstånd om hur man kan resa in och ut ur Gaza sprids här i tråden. Här reder jag ut vad som gäller:

Det går alldeles utmärkt att lämna Gaza om man nu vill det, under förutsättning att papper och ansökningshandlingar är i ordning (identitetshandlingar, viseringar, etc.). Saken handlar ju om att Gazabor måste passera igenom ett tredje land (Israel och Egypten) som enligt folkrätten givetvis har full rätt att bestämma över vilka som kommer in i deras respektive länder.

Hur ser det då ut i praktiken? Under perioden från Netanyahus tillträde och fram till angreppet i förrgår har antalet Gazabor som beger sig till Israel ökat.

Under detta år har mellan 45 000 och 50 000 tillstånd givits per månad för resor in i Israel (eller vidare till Västbanken), vilket representerar 85 procent av alla ansökningar. Av de tillstånd som gavs handlade 89 procent om arbetsrelaterade resor till Israel. En viktig under kategori är Gazabor som behöver avancerad sjukhusvård i Israel. Denna grupp utgör 6 procent av tillstånden eller 2700 tillstånd per månad i absoluta tal.

Gazabor kan också bege sig till Egypten om de vill (och har pappren i ordning) och här är trafiken mycket mindre. Här handlar det om mellan 10 000 och 15 000 tillstånd per månad. Egyptiska myndigheter släpper inte igenom alla som ansökt om att få resa till Egypten - 300-500 ansökningar brukar få avslag varje månad. Egypten har för övrigt särskilt strikta restriktioner när det gäller personer av manligt kön i ålderssegmentet 18-40 år (dvs "vapenför"/"brottsaktiv" ålder). Är du kvinna, barn eller man i medelåldern eller äldre är det dock sällan några problem.

Alltså: beskrivningen av Gaza som ett "fängelse" med "hermetiskt tillslutna gränser" är retorik från Hamasregeringens sida i syfte att vinna internationell sympati och förklara bort administrativ inkompetens och korruption.

Källa: UN OCHA, dvs United Nation's Office for the Coordination of Human Affairs.

Detta är vad som står på Wikipedia.
Citat:
The territories of Gaza and the West Bank are separated from each other by Israeli territory. Both are under the jurisdiction of the Palestinian Authority,[7] but the Strip is governed by Hamas, a militant, fundamentalist Islamic organization,[8] which came to power in the last-held elections in 2006. Since then, Gaza has been under a full Israeli-led land, sea and air blockade. This prevents people and goods from freely entering or leaving the territory, leading to the territory being often called an "open-air prison".[9]

Men det innebär alltså inte att det är omöjligt att ta sig ut eller in. Det innebär dock att man måste ha tillstånd för att passera gränsen. Vad för kriterier som finns för att man skall få tillstånd vet jag dock inte. Men kvinnor och barn har säkert lättare att få tillstånd, eller om man har ett jobb som kräver att man måste passera gränsen.
Jag vet heller inte om det är förbjudet att passera från andra hållet. Det vill säga, är det tillåtet för en israel att åka in i Gaza?
I vilket fall så är det ytterst märkligt att Hamaz lyckas smuggla in så stora mängder råvaror till vapen när allt måste passera en israelisk gränskontroll.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Öh, vänta nu här. Vad är du för en äcklig muslim som försöker tro att du vet vad jag har för åsikt om missdåd som andra utfört? Du kommer vara en av de 42 oskulder som dina arabiska äldre släktingar får dela på när de dör.
Jag beskrev att en person som utför ett brott mot en annan person bör straffas för det. Undantar det en israel som tagit ett organ från ett palestinskt barn?
(sedan tror jag du är full av skit helt och hållet med dina jävla organ, men det betyder inte att du har rätt att uttala dig om mig såsom du nu gjorde).

Hade du tänkt så hade du inte uttalat dig så rasistiskt och hatiskt och hejat på Israel full retard mode. Då hade du haft förståelse åt båda hållen, men du är partisk. Dumme fan
Citera
Medlem
Nu får vi se vem Sverige bojkottar. Ska vi nu bojkotta alla palestinier inklusive palestinska grupper precis som vi gör med ryssarna? Palestinierna attackerar ju mest civila, inte ens soldater som ryssarna gör, är ju ännu mer avskyvärt. Eller kommer sverige bojkotta Israel nu eftersom Israel faktiskt försöker ta marken från palestinierna? Vad är buden??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in