2023-10-09, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag skulle inte hålla med om det. Senaste riktiga valet var 2006. Hamas kontroller i stort sätt allt i Gaza. Al Fatah medlemmar avrättas.

Det beror på att befolkningen tillåter Hamas att kontrollera i stort sett allt. Varför bildar gazaborna inte en motståndsrörelse och utför sabotage mot Hamasstyret? Varför går de inte ut på gatorna i massdemonstrationer? Varför går de inte ut i generalstrejk?
Citera
2023-10-09, 08:08
Avslutad
Ändå rätt intressant att Israel har gjort detta mot Palestinierna och mot länderna runt Gazaremsan i flera decennier, men när Israel får smaka på sin egen medicin så ska det vara så jävla synd om dem.
Citera
2023-10-09, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RemExp1
Din lilla dumpen pedofil svenne ska peka på andra? Kusin gifte säger du när ni sätter på era egna barn? Men strunta i det nu låt oss prata om hur vi muslimer är opålitliga, när det bokstavligen står miljoner i kö för att GRATIS åka ner och kriga för Palestina.

Men ni sitter som flickor och pekar på muslimer som i princip krigar mot hela världen. Det finns inga större hycklare än er.

Det du skriver befäster bara hatet som ”ni” muslimer bidrar med.
Kanske är just hatet mot mer lyckade länder som Israel och Sverige det som triggar er?

Det är också högst intressant hur du i din text använder ”flickor” som ett nedvärderande skällsord, vilket OCKSÅ befäster exakt den fördomen om att islm är en kvinnoförtryckande religion.

Lycka till där nere i palestina, jag gissar att du är en av dom miljoner som nu tänker åka ner och kriga? Eller är just du en av dom som sitter ”som en flicka”?

Hur ser det ut efter nattens bombningar? Jag hörde på radion att Israel bombat ganska rejält i natt. Nån som vet?
Citera
2023-10-09, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapster
Ändå rätt intressant att Israel har gjort detta mot Palestinierna och mot länderna runt Gazaremsan i flera decennier, men när Israel får smaka på sin egen medicin så ska det vara så jävla synd om dem.

När dödade Israel palestinska tjejer som dansade på rejv?
Citera
2023-10-09, 08:10
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Det beror på att befolkningen tillåter Hamas att kontrollera i stort sett allt. Varför bildar gazaborna inte en motståndsrörelse och utför sabotage mot Hamasstyret? Varför går de inte ut på gatorna i massdemonstrationer? Varför går de inte ut i generalstrejk?

För att då dödas de. Våldsmonopolet är hänsynslöst mot oliktänkande. Med religionen som ursäkt kan man till och med få den avrättade att tycka det är rättfärdigat.
Citera
2023-10-09, 08:11
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Som sagt håll käften bara och peka inte på andra, ni är hycklare som totalt tappat förståndet helt. Hittar på egna historier och lögner och håller fast vid de 😅, ja det är bokstavligen miljoner i kö för att åka hjälpa Palestina, islam växer snabbast av alla religioner vi är en stark ummah och Alhamdulillah visade några grabbar er hur enkla Israel är att besegra. Ni i svenne banan landet måste fokusera mer på att inte springa efter små pojkar och flickor på dumpen, ni är världsmästare på pedofileri snart. Ni svennar då ni förekommer maximalt på dumpen.
Jag tror tyvärr inte att du är ute och cyklar här.
Islam är en pest som långsamt spridit sig över världen, inte minst i vårt vackra land.

Det kanske vore bra att det en gång för alla blir ett öppet krig riktat från Islam till samtliga andra världsmedborgare så att vi kan röka ut er. Jag ser gärna en framtid där Islam är utrotat som religion eftersom det är en ondskefull religion med enda mål att förkasta allt som inte är Islam.
Alternativt vinner ni vidriga muslimer och då är jag hellre död.
Så - endera en värld utan Islam, eller en värld utan oss. I really don't give a fuck. Jag är trött på en värld där ni svin tror att ni är förmer. Kackerlackor.
Citera
2023-10-09, 08:11
Medlem
Citat:
Som sagt håll käften bara och peka inte på andra, ni är hycklare som totalt tappat förståndet helt. Hittar på egna historier och lögner och håller fast vid de 😅, ja det är bokstavligen miljoner i kö för att åka hjälpa Palestina, islam växer snabbast av alla religioner vi är en stark ummah och Alhamdulillah visade några grabbar er hur enkla Israel är att besegra. Ni i svenne banan landet måste fokusera mer på att inte springa efter små pojkar och flickor på dumpen, ni är världsmästare på pedofileri snart. Ni svennar då ni förekommer maximalt på dumpen.
Och detta inlägget befäster enbart resultatet av kusingifte, det liksom blir inte bra, du har inte förmågan att tänka på egen hand, du är hjärntvättad och upprepar samma fraser som ett mantra, spelar ingen roll vad för argument som läggs fram så kommer ett mantra, och sedan slänger man in några smileys här och var, det visar bara ytterligare osäkerheten och bristen på egen tankeverksamhet.
Tycker på ett sätt synd om dig, du kommer aldrig att bli någonting, du kommer resten av livet leva av smulor och allmosor, du kommer aldrig att få känna på en självkänsla av att åstadkommit något.
Du kommer att leva i nån skitig förort med likasinnade resultat av kusingifte utan framtid och hopp.
Citera
2023-10-09, 08:13
Avstängd
100 000 reservister nu inkallade för slutstriden om Gaza.

https://www.expressen.se/nyheter/israel-kallat-in-100-000-reservister-mot-hamas-/
Citera
2023-10-09, 08:13
Medlem
Det ska tydligen finnas videos från musikfestivalen precis i början av attacken där musiken övergår i paniken. Hittar dem dock inte på nätet. Någon som har hittat?
Citera
2023-10-09, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
För att då dödas de. Våldsmonopolet är hänsynslöst mot oliktänkande. Med religionen som ursäkt kan man till och med få den avrättade att tycka det är rättfärdigat.

Risken att dö har inte hindrat motståndsrörelser att verka i andra delar av världen.
Citera
2023-10-09, 08:15
Medlem
kyzyls avatar
jag har svårt att köpa att israelisk underrättelsetjänst inte visste om att Hamas planerade en attack, speciellt inte så nära inpå 50 årsdagen på yom kippur kriget. Möjligtvis att de underskattat Hamas kapacitet.
I vilket fall så ger det ju israel casus belli att ockuppera Gaza vilket jag antar var syftet med att tillåta attacken, det gör väl också att fler israeler ansluter sig till att stödja en stark ledare (netanyau).
Citera
2023-10-09, 08:15
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Risken att dö har inte hindrat motståndsrörelser att verka i andra delar av världen.

Precis. Det finns inte ett tillräckligt starkt motstånd. Det är det jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in