2023-10-09, 00:48
Medlem
Inte omöjligt att fabbe slog till allt vad han hade med ett järnrör eller liknande sen blev han kastad i ån(?) dom lär väl se såret i ansiktet/bakhuvvet isf
Citera
2023-10-09, 01:06
Medlem
Jonah37s avatar
Var det inte så att Henrik sagt (till sin syster?), att han skulle träffa någon/några han kände sig obekväm med? Varför kände han att han måste träffa dem?
Bara några tankar i natten.
Citera
2023-10-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkyssar
var det en blåneger som mördade Henrik?
Det vet vi inte, däremot är bara svenskar häktade vad jag vet.
Citera
2023-10-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensomvet2002
Är nästan 100 på att dom kommer flytta. Så som jag vet att Alingsås är så glömmer staden ALDRIG saker.

Ja det är väl det bästa alternativet för dem, livet blir nog inte enkelt för dem där nu! Sen är det inte särskilt populärt att de även skyddat sin son för vad som hänt, då är de faktiskt medskyldiga! Usch vilket pack ursäkta mig!
Tycker så fruktansvärt synd om pappan och de andra anhöriga fy vilken sorg de har nu.
Citera
2023-10-09, 02:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är nog en ganska klok sak att göra om man inte vill förknippas med mord.
Det blir ju oundvikligen så att ens egna barn förorsakat ilska hos rätt många andra i ens omedelbara närhet och det lär ju påverka.

Det rimliga är absolut att flytta och därtill förmodligen bryta banden med mördar-ungarna.
Jag kan i alla fall säga att jag över min döda kropp haft kontakt med mina barn mer om dom mördade folk.
Någon gräns får man faktiskt ha
.

Som förälder kanske man känner att man har ansvar för hur man uppfostrat dem?
Citera
2023-10-09, 03:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Han bredvid Henrik, som är Fabbe (antar jag), ser verkligen ut som en känslokall psykopat. Han behöver ju naturligtvis inte vara det, men det är bara en magkänsla jag får när jag ser bilden på honom.

De ser så kära ut och BOs Tik Tok vimlar av brottande män.
Hmm.
Citera
2023-10-09, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Säkert någon äcklig jävla brud som ligger bakom det här som med taxi mordet. Tonåringarna har blivit fördjälvliga mot varandra. Jag vet bara att hade mitt framtida barn skadats av någon hade jag gett den bly dagen den släpptes från lyxhotellet...

Tror att hans flickvän som de nyligen tog slut med ligger bakom det här med, tror iaf att hon inte är helt oskyldigi detta. Tittar man på hans tiktok video nr11 så har han även skrivit "säger saker till folk för att ingen ska tycka om mig". Man vet ju inte vad det är som hon säger, man får tänka på att de är 15åringar, hon är arg och slänger massa skit till någon om BO typ till fel person och det spårar, det börjas med att han blev knivhotad någon dag innan denna händelse, sen slutar det med döden för honom.
Citera
2023-10-09, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyddavarabarn
Ja det är väl det bästa alternativet för dem, livet blir nog inte enkelt för dem där nu! Sen är det inte särskilt populärt att de även skyddat sin son för vad som hänt, då är de faktiskt medskyldiga! Usch vilket pack ursäkta mig!
Tycker så fruktansvärt synd om pappan och de andra anhöriga fy vilken sorg de har nu.

Vet man att föräldrarna skyddat sin son?
Det kan ju vara så att fabbe kommit hem o päronen inte vetat vad som försiggått?
Idag vet föräldrar lite om vad sina barn gör då de inte berättar så mycket..
Citera
2023-10-09, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Vet man att föräldrarna skyddat sin son?
Det kan ju vara så att fabbe kommit hem o päronen inte vetat vad som försiggått?
Idag vet föräldrar lite om vad sina barn gör då de inte berättar så mycket..

Plus att du som förälder inte alltid tänker rationellt. Man ljuger för sig själv, för att det är en för smärtsam insikt att ens barn begår grova brott eller att ens partner är otrogen etc.
Citera
2023-10-09, 03:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Säkert någon äcklig jävla brud som ligger bakom det här som med taxi mordet. Tonåringarna har blivit fördjälvliga mot varandra. Jag vet bara att hade mitt framtida barn skadats av någon hade jag gett den bly dagen den släpptes från lyxhotellet...

Det här är något jag lutar åt. Har själv utsatts för våld pga fabulerande borderline-flickvän som söker uppmärksamhet. Jag tror sånt här sker dagligen. Att oskyldiga män/pojkar "goas" av galna tjejer. Det är bara i sällsynta fall som det slutar i mord.

Don't Stick Your Dick In Crazy. Inte värt risken.
Citera
2023-10-09, 04:22
Medlem
https://www.svd.se/a/GMRaol/jamnarig-haktas-for-mordet-pa-15-arige-henrik

Hittades död i vattnet. Skulle träffa en bekant som nu sitter häktad
Citera
2023-10-09, 04:26
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Finns en uppenbar risk för det. Kan varit bråk om pengar/droger, efter drogförsäljning. Återstår dock att se. Kan ju även vara ett rent hatbrott/raseriutfall av MGM.

Fabbelito var torsk på tramadol och habbar. BO spelade ishockey och är inte kändis hos polisen sedan tidigare.

Troligtvis var Fabbelito påtänd och avtrubbad när han kallsinnigt begick själva gärningen, och jag står fast vid att det var minst 2-3 personer som deltog när mordet utfördes.

BO var enligt media 170cm lång, eventuellt lite längre. Han vägde 75kg, och har varit aktiv hockeyspelare sedan han var ett barn.

Det är inte en enkel uppgift att med bara sina händer ta BO av daga. BO:s vana vid kontaktsport, som ishockey faktiskt är, innebär att han tål mer än en icke utövare av ishockey.

Killar som spelar hockey är av annat virke. Det är inga Neymar som gråter av en smäll. Den sortens killar tål stryk. BO var med all sannolikhet ingen spelare du vill ha i ryggen vid en sargduell, det kommer göra mycket ont om han får in en träff.

Är man i BO:s storlek och spelar hockey, kan ni lugnt ta med i beräkningen att BO kunde ta för sig.

Slutkontentan är att det finns fler som deltog, och att BO är ingen enkel uppgift att fälla till marken. Vid själva gärningen har något form av tillhygge använts, även stickvapen kan vara aktuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in