2023-10-08, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Israel och deras "bosättningar" utanför deras egna gräns gör att mina kondoleanser för för de avlidna Israelerna helt uteblir. Även angriparna borde stenas till döds även om jag till viss del förstår deras handling. Vem skulle inte bli förbenad om det kom nån och snodde din mark raserade dina hus och byggde nya medan du fick flytta? Israel tror sig med historiens rätt ha tillåtelse att göra vad som dom behagar. Hela planeten skulle må bättre utan landet Israel och deras totala idioti.

Håller med 100%!

Vi inser inte vad israelerna dagligen gör mot palestinierna. Ofattbart grymt och förnedrande men inget visas.

20år sen såg jag ett BBC reportage där ett kringresande par med dold kamera visade fullständigt fasansfulla filmklipp.

Israeliska soldaters dagliga illgärningar. Bla tillfångatogs två unga palestinier för ID koll. Par timmar senare krossade ben, händer och fötter. Soldaterna med stora stenar..

De palestinska ursinnet…

Ortodoxa judiska bosättare tar över en by mitt i natten. Alla palestinier slits av soldater ur sina sängar, ställs på gatan och judarna flyttar in. Kreaturen står kvar så dom tältar bredvid djuren. Par dagar senare får palestinierna jobba o renovera i eget hus för 30% av normallönen, utan sjukförsäkring, pensionspoäng, utbildning åt barnen etc.. Fäder o bröder har inget val, dom tar jobben. Kvinnorna, barnen o djuren måste ha mat.

Judarna stal ett helt land! Palestinierna har rätt, MEN! pest eller kolera o hoppas araberna utplånas!
Citera
2023-10-08, 21:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Finns här i tråden ovanför. Varning för starka bilder. Undvik om du kan. Rapporterna om över 250 döda verkar trovärdiga.

Ren slakt. Det var 1000-tals på festivalen bara några kilometer från Gaza. Folk flydde genom öknen. Andra torterades och slaktades.
Gaza kommer att bli en ruin. Räkna inte med så mycket hänsyn till befolkningen denna gång. Räknar med 10 000 dödai Gaza innan detta är över. Under Yom Kippur dog mellan 8000-18 000 egyptier/syrier/irakier/libaneser/algerier. Hamas kommer att förintas. Israel kommer att återta Gaza och många palestinier kommer att fly till Egyptien.
Citera
2023-10-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hade Hamas Nato så skulle det se annorlunda ut, som det gör för Ukraina

Men de har inte NATO. Så det är irrelevant.
Citera
2023-10-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Såvida inte Iran blandar sig i kommer Israel inte att behöva använda några kärnladdningar.

Iran kommer bli nästa att falla om dom som det verkar ligga bakom detta helvete!
Citera
2023-10-08, 21:32
Medlem
Talibanerna har kommit ut med ett mediauttalande att de tydligen vill vara med och vill inta Jerusalem som de tog Kabul.
Citera
2023-10-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Israel kommer att använda kärnvapen. Mindre laddning.

Västvärlden kommer att applådera.

Jag hoppas att flera länder då använder kärnvapen eller skaffar sig.

Domedagen är nära.

Det tror jag inte. Tror slutmålet efter det här är att behålla Gaza. Vilket jag kan tycka är en helt omöjlig uppgift rent praktiskt. Enda sättet är att göra livet helt överj-igt så att de själva lämnar. Jag är inte säker att det ens går. Hur gärna ens Israel skulle vilja. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-10-08, 21:33
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Ren slakt. Det var 1000-tals på festivalen bara några kilometer från Gaza. Folk flydde genom öknen. Andra torterades och slaktades.
Gaza kommer att bli en ruin. Räkna inte med så mycket hänsyn till befolkningen denna gång. Räknar med 10 000 i Gaza innan detta är över. Hamas kommer att förintas. Israel kommer att återta Gaza och många palestinier kommer att fly till Egyptien.

Har någon länk till videon på alla döda från festivalen?
Citera
2023-10-08, 21:34
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

De har Iran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Kanske dom får det snart, man vet aldrig med biden. Han älskar ju Iran och deras polare
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Hamas river upp damm. Snart har de slut på kulor och raketer. Samtidigt har Israel bara börjat.

https://twitter.com/IAFsite/status/1710905079568445844?t=Ii9YjgLJkGwBv9TwJmhyqQ&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Gaza kommer att bli en ruin. Räkna inte med så mycket hänsyn till befolkningen denna gång. Räknar med 10 000 i Gaza innan detta är över. Hamas kommer att förintas. Israel kommer att återta Gaza och många palestinier kommer att fly till Egyptien.

En massaker.

Jag tror det blir många fler än 10000.
Citera
2023-10-08, 21:35
Moderator
Mr.Woodss avatar
Den som har för avsikt att posta klipp/bilder på döda kroppar eller likskändning gör bäst i att beskriva vad bildlänken innehåller.
Varje gång jag öppnar en länk och finner
sargade lik eller något annat vidrigt utan att först ha blivit förvarnad så kommer någon att få en varning.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in