Citat:
Israel och deras "bosättningar" utanför deras egna gräns gör att mina kondoleanser för för de avlidna Israelerna helt uteblir. Även angriparna borde stenas till döds även om jag till viss del förstår deras handling. Vem skulle inte bli förbenad om det kom nån och snodde din mark raserade dina hus och byggde nya medan du fick flytta? Israel tror sig med historiens rätt ha tillåtelse att göra vad som dom behagar. Hela planeten skulle må bättre utan landet Israel och deras totala idioti.
Håller med 100%!
Vi inser inte vad israelerna dagligen gör mot palestinierna. Ofattbart grymt och förnedrande men inget visas.
20år sen såg jag ett BBC reportage där ett kringresande par med dold kamera visade fullständigt fasansfulla filmklipp.
Israeliska soldaters dagliga illgärningar. Bla tillfångatogs två unga palestinier för ID koll. Par timmar senare krossade ben, händer och fötter. Soldaterna med stora stenar..
De palestinska ursinnet…
Ortodoxa judiska bosättare tar över en by mitt i natten. Alla palestinier slits av soldater ur sina sängar, ställs på gatan och judarna flyttar in. Kreaturen står kvar så dom tältar bredvid djuren. Par dagar senare får palestinierna jobba o renovera i eget hus för 30% av normallönen, utan sjukförsäkring, pensionspoäng, utbildning åt barnen etc.. Fäder o bröder har inget val, dom tar jobben. Kvinnorna, barnen o djuren måste ha mat.
Judarna stal ett helt land! Palestinierna har rätt, MEN! pest eller kolera o hoppas araberna utplånas!