2023-10-08, 18:42
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Är det någon som tror att Israel kommer att kunna rädda de "flera ggr. mer är dussinet", som de palestinska djuren uttrycker det ( de kan väl inte ens räkna till 20.....)?

Är det någon som tror att Israel kommer att ta någon som helst hänsyn ( inofficiellt) till detta kidnappningsfakta i behandlingen av terroristerna?

Är det någon som tror att Israel inte kommer att använda tillfället att försöka göra mer eller mindre slut på terrorn från Gasa?

Svara gärna, hövligt och med argument.....

Israel kommer att göra rent hus, och det med all rätt.
Dårarna som kränkte israeliska lik har lagt upp filmer på sig själva, då blir de lätta att identifiera.
Grattis idioter!
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Sionisterna hade inte heller egen stat innan och staten uppkom efter brittens dubbelspel med araberna.
Så vad är skillnaden? Vore arabernas dubbelspel med britterna bättre?
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag kan SIB, men varför gå in i SIB när man kan avståndsbekämpa?
Berätta gärna!

I det här faller kommer Israel att gå väldigt hårt fram, och det kommer Hamas och Gaza snart att märka.
Finns ingen anledning till att riskera eget infanteri när man kan skjuta bort stora byggnadskomplex på avstånd.
Problemet är alla civila som blir i vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Judea har funnits.

Men är de europeiska judarna har ingen anknytning till judea.

Och Palestina har aldrig funnits.

Det som en gång var har mer existensberättigande än något som aldrig existerat.
Citera
2023-10-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag kan SIB, men varför gå in i SIB när man kan avståndsbekämpa?
Berätta gärna!

I det här faller kommer Israel att gå väldigt hårt fram, och det kommer Hamas och Gaza snart att märka.
Finns ingen anledning till att riskera eget infanteri när man kan skjuta bort stora byggnadskomplex på avstånd.
Nej, du är ingen fd. officer, på sin höjd en armchair general som tar ställning för övermakt och saknar objektivitet!
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Problemet är alla civila som blir i vägen.

Det blir inget problem om man kan koppla dem till terrorrörelsen Hamas, vilket Israel kommer att hävda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Alternativ till svensk media och Al Jazeera

Till alla som stöder Hamas, tänk på att Hamas inte ens är bra för Palestina, dom skadar sitt eget folk. Palestiner förtjänar också bättre än det här.

Jag vet, rasist- och antisemitekorrhjulen snurrar som fan här inne på flashback, det är som att trycka på en knapp så går det programmerade hjulet igång. Iallafall, mina alternativ delas här, dessutom läser jag JPost.

Dela gärna dina egna nyhetskällor ifall du kollar på tex utländsk media

https://www.youtube.com/watch?v=LR3jSN5wX2M

https://www.youtube.com/watch?v=99TehW0F6n8

när man tittar på bilder från gaza så ser det inte ut att ha blivit bättre där?
och det här är väl bara början?

https://www.aljazeera.com/gallery/20...osques-in-gaza
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
...

Palestinierna var den befolkningsgrupp som fanns i majoritet i Palestina innan sionisterna gjorde anspråk på landet. Det går inte att byta ut en befolkning mot en annan....

Nej, för det är just vad det är, av ingen betydelse alls. Sen när har någon ett "historiskt anspråk" på ett land? Det är helt efterblivet. Tycker man kan lösa konflikter som spelar roll i samtiden utan hävda nån historisk rätt på det sättet sionister fantiserar om. Eftersom det är sjukligt.

Gå nu och runka till någon artefakt istället.

Fakta just nu är att Israel existerar. Det bästa vore för alla palestinier att de accepterar det, och går vidare.

Jo, och 1900-talet visar tyvärr tydligt att det går bra att ändra ett områdes etnicitet. Det var liksom inte som att en segerherre som Stalin brydde sig om andra folk när han ritade om Östeuropas karta, och en galning som Hitler lyckades mer eller mindre ta kål på judisk kultur i flera länder, genom rent vidriga metoder.

Utbrett judehat efter kriget gjorde också att många överlevande judar valde att emigrera, och du vet ju vart en del av dem åkte.

Sorgligt nog är det så att makt skapar någon sorts rätt, och lite grann är det därför vi pratar om FNs resolution. Om jag däremot skriver en text om hur landet borde delas, kommer inte en käft bry sig om det.
Citera
2023-10-08, 18:44
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Är du Pro Israel?
Låter som det.

Här har du Israeler som torterar Hamas-fångar.
Klär av de nakna och slår de.
https://x.com/matttttt187/status/171...201612764?s=20

Hellre pro Israel än Hundarna från Palestina.
Citera
2023-10-08, 18:45
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Knappast. Bara i väsnterkretsar. Så fort Palestinierna börjar gagga på om israel så tappar de all respekt från de som hör det (utom vänsterdårarna som kajsa Ekis som gifter sig med ohyran).
Knappast att de är populära! De kommer bli än mer hatade efter detta. Skulle inte våga visa mig ute i sverige och vifta med någon palestinaflagga efter detta!
Citera
Medlem
Jag vill inte se gråtande araber i svensk media framöver, när Israel svarar med helikoptrar och flygplan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Och du är spekulant, antar jag?

Nej. Jag gillar inte sionistiskt blod. Men USA kanske vill betala 10 biljoner dollar för att få deras frisläppandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in