Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Hahaha så är det ju faktiskt, man har en del lag som det är svårt att inte gilla litegrann. Och jag får väl erkänna att jag gärna tar upp GAIS också. Sedan har jag inget emot Utsikten egentligen men det är fascinerande att se en sådan jävla tågkatastrof som dom är just nu.
Fast med den form och det obefintliga självförtroende dom har nu och vetskapen om att dom nästan var klara för direktuppflyttning när dom klappade ihop lär inte öka deras chanser.
¨
Visst, Öster är favoriter att ta kvalplatsen nu, men de var favoriter att vinna serien, men inte riktigt räckt till, över hela säsongen tappat poäng både här och där, så skulle inte säga att det är givet att det tar de poäng som krävs nu heller. Och, ärligt talat, GAIS är inte heller klara, även om det känns som det, så är det inget man heller kan ta för givet.
BP eller Halmstad har också usel form och självförtroende, de var ju klara att hänga kvar innan sommaren.) Och faktiskt oklart hur de har lyckats få så många poäng de har, inget av dem är bra alls, flyt på olika sätt är garanterat inblandat. I ett kval mot Utsikten, där alla plötsligt tar för givet att de ska vinna, är absolut inget självklart. Trots allt, de skulle båda vara favoriter. Men mer än 65-35 i segerchans vill jag inte på något sätt säga.