2023-10-08, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ha! Den lille gaisaren får dock trängas med en liten bajare, en siriusare eller varför inte en häckare - åtminstone när ni slåss med MFF. Just i dag håller jag på Kalmau. För övrigt är blåvitts första UEFA-cupguld ett av mina största fotbollsminnen

6 poäng före Öster + överlägsen målskillnad, så det ser onekligen lovande ut för Gais med fyra omgångar kvar. För inte kan väl Utsikten ...? Hur som helst, sex Göteborgsderbyn i stället för två är väl trevligt?
Hahaha så är det ju faktiskt, man har en del lag som det är svårt att inte gilla litegrann. Och jag får väl erkänna att jag gärna tar upp GAIS också. Sedan har jag inget emot Utsikten egentligen men det är fascinerande att se en sådan jävla tågkatastrof som dom är just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Inte över Västerås, mellan dem var det ganska jämnt. Men ner till tredjeplatsen var det något sådant.

Men vi får inte glömma, de kan fortfarande gå upp. Andraplatsen blir svårt, men, tredjeplatsen och kval finns fortfarande chansen till, och ett kval mot t.ex. BP eller Halmstad kan gå hur som helst.

Fast med den form och det obefintliga självförtroende dom har nu och vetskapen om att dom nästan var klara för direktuppflyttning när dom klappade ihop lär inte öka deras chanser.
Citera
2023-10-08, 15:26
Avslutad
Straff för ÖIS!

2-0

Öster kan inte vara helt missnöjda över att ha Utsikten i nästa omgång? Dom kommer ta kvalplatsen där.
Senast redigerad av trazke 2023-10-08 kl. 15:28.
Citera
2023-10-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hahaha så är det ju faktiskt, man har en del lag som det är svårt att inte gilla litegrann. Och jag får väl erkänna att jag gärna tar upp GAIS också. Sedan har jag inget emot Utsikten egentligen men det är fascinerande att se en sådan jävla tågkatastrof som dom är just nu.

Fast med den form och det obefintliga självförtroende dom har nu och vetskapen om att dom nästan var klara för direktuppflyttning när dom klappade ihop lär inte öka deras chanser.
¨
Visst, Öster är favoriter att ta kvalplatsen nu, men de var favoriter att vinna serien, men inte riktigt räckt till, över hela säsongen tappat poäng både här och där, så skulle inte säga att det är givet att det tar de poäng som krävs nu heller. Och, ärligt talat, GAIS är inte heller klara, även om det känns som det, så är det inget man heller kan ta för givet.

BP eller Halmstad har också usel form och självförtroende, de var ju klara att hänga kvar innan sommaren.) Och faktiskt oklart hur de har lyckats få så många poäng de har, inget av dem är bra alls, flyt på olika sätt är garanterat inblandat. I ett kval mot Utsikten, där alla plötsligt tar för givet att de ska vinna, är absolut inget självklart. Trots allt, de skulle båda vara favoriter. Men mer än 65-35 i segerchans vill jag inte på något sätt säga.
Citera
2023-10-08, 15:33
Avslutad
Rätt kul ändå att man kan veta precis när Utsikten rasade ihop på riktigt.

Innan denna situation var dom på väg att studsa tillbaka efter typ två sämre insatser. Istället blev raset totalt efter denna miss.

https://youtu.be/gdFFInza17s?t=85
Citera
2023-10-08, 15:33
Medlem
Citat:
Straff för ÖIS!

2-0

Öster kan inte vara helt missnöjda över att ha Utsikten i nästa omgång? Dom kommer ta kvalplatsen där.

Antagligen, dock kan uppehållet gynna Utsikten. Skulle de på något sätt vinna den så har de plötsligt fyra poäng till Öster (förutsatt att de förlorar idag).
Citera
2023-10-08, 16:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Innan denna situation var dom på väg att studsa tillbaka efter typ två sämre insatser. Istället blev raset totalt efter denna miss.

Senast UBK vann en seriematch var den 18/8 mot VSK och med hela 4-0 vilket ju idag ter sig som en högst remarkabel krossvinst. Om resultatet från dagens match står sig så har de endast tagit 2 ynka poäng av 21 möjliga så att tala om ras är sannerligen en stark underdrift.

Kanske att VSK till och med är klara rent matematiskt om resultatet står sig ty det ska väl spelas en del inbördes möten mellan kvarvarande konkurrenter om de allsvenska uppflyttningsplatserna...
Citera
2023-10-08, 16:24
Medlem
Addhocs avatar
Nu fick skitkiken ett mål☝️
Citera
2023-10-08, 16:26
Medlem
kubuns avatar
Utsikten har vaknat, 2-2 nu - liket lever alltså
Citera
2023-10-08, 16:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Nu rasar ÖIS ihop. 2-2 nu.
Citera
2023-10-08, 16:35
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Utsikten har vaknat, 2-2 nu - liket lever alltså

Missade sista reduceringen, tursamt eller med finess?
Citera
2023-10-08, 16:43
Medlem
3442 åskådare i en match som är mycket viktig för Örgryte också. Förklarar varför de tappat, arenan är helt enkelt för stor och dyr jämfört med deras publikkapacitet
Citera
2023-10-08, 16:46
Avslutad
Se där ja. Man går och tar ett bad och Utsikten vaknar till liv. Skiter dom ned sig lagom till jag kom tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in