2023-10-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Du kan ju läsa bl.a. här på polska men du kan säkert översätta mja Google https://www.rp.pl/kraj/art39165861-coraz-blizej-prawdy-o-rakiecie-w-przewodowie-wiadomo-czyj-byl-pocisk

Man kan bl.a. läsa om att Ukraina inte samarbetade och att Zelinsky vidhöll att det var ryska missiler trots att NATO la fram bevis för att Ukraina avfyrat dem. Dessa missiler ska självförstöras men det verkar inte ha funkar på dessa 2!!! missiler. Vad är sannolikheten? Och att båda hamnar på samma plats? Mer sannolikt att dessa var inställda i ground-to-ground-läge. Kratrarna tyder ju på detta också eftersom missilerna penetrerar ner i marken innan de briserar. Kan du tänka själv så inser du att detta mer sannolikt var en misslyckad false flag operation från Ukraina. Precis allt tyder på detta.

Jag kan inte läsa den länken då den är full av popups på polska som jag inte kan ta bort för jag inte vet vad för alternativ som är vad.
Men jag såg inga namn av det lilla jag kunde se. Kan du nämna namnet på experten de nämner så kan jag kolla upp den personen?
Citera
2023-10-08, 15:20
Medlem
Enligt "Ukrinform" och "Latest news", uppgår antalet neutraliserade ryska bögfascister i "Tavria direction" senaste dygnet till 241 st. Nyheten lades ut av talespersonen colonel Oleksandr Shtupuh. Tyvärr är det bara 2 st som tillfångatogs i denna Tavria front.... ....

På alla frontavsnitten har tidigare meddelats att 580 st avlägsnats från sina skamliga gärningar. Jag avstår idag från att beräkna när 300.000-gränsen kan passeras.

På Ukrinform ser vi också som nyhet att den nya försvarsministern Umerov besöker styrkorna på Bakhmutfronten.
Det verkar vara en man av det rätta virket, liksom Zelenskyi. Rätt framtoning, rätt klädsel, tiden för mannekänguppvisningar är för länge sedan förbi.

Synd att man undanröjt den biträdande försvarsministern Hanna Mailar, hon är ganska vacker men det räcker kanske inte som merit. Förändring och förnyelse är viktiga ingredienser i befrielsekriget mot pedofilfascismen som Ryssland försöker introducera.
Citera
2023-10-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Nu har Netanyahu gått ut med misstanken om att vapen skänkta av väst till Ukraina har sålts vidare till Hamas.

Medlemmar av kongressen i USA( bla Marjorie Taylor) har också lovat att via tillverkningsnummer försöka hjälpa till att spåra detta.

Zelenski kan se sig om in skyn efter fler vapenpaket. Ukraina är TORSK pga av sin korruption.

Källa?
Citera
2023-10-08, 16:25
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Nu har Netanyahu gått ut med misstanken om att vapen skänkta av väst till Ukraina har sålts vidare till Hamas.

Medlemmar av kongressen i USA( bla Marjorie Taylor) har också lovat att via tillverkningsnummer försöka hjälpa till att spåra detta.

Zelenski kan se sig om in skyn efter fler vapenpaket. Ukraina är TORSK pga av sin korruption.

Får vi en källa på det här?
Citera
2023-10-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purovsky
Om det vore så enkelt, ryssen kommer att få sina vapen av Iran och nordkoreanske fólkerepublikken.

De har ingen som helst ekonomi jämfört med oss i väst. Det blir en engångsleverans på sin höjd.
Citera
2023-10-08, 16:28
Medlem
Taylors X konto.
Netanyahu uttalande såg jag på en Telegramkanal.

Eftersom det är obehaglig sanning för svenskar så kanske det dröjer några dygn innan svenska massmedier rapporterar?
Citera
2023-10-08, 16:32
Medlem
Purovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
De har ingen som helst ekonomi jämfört med oss i väst. Det blir en engångsleverans på sin höjd.
De har olja, och de levererar drönare till Ryssland hela tiden,har du sovit i 20 år?
Citera
2023-10-08, 16:34
Medlem
Citat:
Taylors X konto.

Eftersom det är obehaglig sanning för svenskar så kanske det dröjer några dygn innan svenska massmedier rapporterar?

Luktar rysk desinformation lång väg.
Citera
2023-10-08, 16:35
Medlem
Citat:
Taylors X konto.

Fram med källa människa, en klickbar länk tack!
Citera
2023-10-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purovsky
De har olja, och de levererar drönare till Ryssland hela tiden,har du sovit i 20 år?

Drönare? Flygande mopeder menar du?

Dessa verkar de faktiskt ha lite produktionskapacitet för. Men, tyngre saker verkar de inte ha.
Citera
2023-10-08, 16:37
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Taylors X konto.

Det låter inte som vad vi normala människor kallar en källa hörrudu.
Jag tror vi aldrig kommer få se något om det här.

Jag skulle tro att man spinner vidare på vad den (fördetta?) ryssvänlige Netanyahu hittade på för bullshit för att inte beväpna Ukraina i äldre intervjuer.
Citera
2023-10-08, 16:38
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Taylors X konto.

Ah, nu förstår man hur ni ryZZar tänkte haha. Snällt av er att förklara er psyops i detalj.

Eftersom man känner till trollen så vet man ju definitivt att ni ryzzar låg bakom hamas attacken.

Ni ryzzar tar alltså vapen ni kommit över i Ukraina o skickar till Hamas för att anfalla Israel. Ganska slugt men tack vara dig o dina kompistroll så är allt klarlagt.

Givetvis går inte väst på era patetiska trick🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in