2023-10-08, 15:02
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Jag har all respekt för Judar och jag bor i Sveriges mest utsatta stad.
Synagogan blir konstant vandilserad och låt mig säga såhär det är inte utav svenskar eller nynazister den blir det utan utav samma människor som samlas på Rosengårds centrum kl 17 idag för att fira ett terrordåd.

Jodå, det vet jag givetvisatt sveriga har imprterat antisemismen.

Smatidgt så har det dykt upp foliehattar de senaste tre åren som bara behöver gå ut bland folk och sluta sitta hemma framför Rumble. människor som bara sitter hemma och tittar på infowars utvecklar paranoida tendenser, och då är det av någon anledning ALLTID judarnas fel.

Ska upprepa mig en gång till. 0.2 procent av jordens befolkning är judar. Mer än 30 procent är kristna. 25 procent är muslimer, och det är OMÖJLIGT att judarna har förstört välden.
Citera
2023-10-08, 15:04
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Enligt flera MSM så är det Putin och Iran som finansierat Hamas anfall mot Israel.

Tredje världskriget närmar sig med stormsteg.

När invaderar Kina Taiwan och Vietnam?
Enligt Aftonbladet så anger en ukrainare det ja.
Mer källor tack eller framstå som den lögnspruta du alltid varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteminsak
Nej. Israel försvarar sin rätt att existera. De omges av länder som har som sin främsta agenda att utplåna dem som folk.

Nej. Muslimerna hade inte "föredragit" några speciella vapen; De har alltid använt ALLA tillgängliga vapen mot sin granne. - Allt som kan såra, skada, förnedra, tortera, och döda sin granne.
Jepps. Allt Israel har fått er en pytteliten bit land ut mot havet, som dom har odlat och gjort til en underbar oas.
Alla hatare borde plocka fram en karta och titta på dom ENORMA områden som araberna har.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammunaki
Kan rekommendera al Jazeera tv eller hemsida för direkt rapportering om kriget mellan Hamas och Israel

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Wion tyckte jag rapporterade någotsånär neutralt när det begav sig häromsistens.

https://www.youtube.com/@WION/videos

Jag har BBC, Al Jazeera och CNN igång här samtidigt plus diverse engelskspråkiga nyhetssidor på nätet. Det gäller att ha ordentlig bredd i den här nyhetsfloden där mycket blir vinklat åt ena eller andra hållet.
Citera
2023-10-08, 15:05
Medlem
Fiskmos14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Verkligen inte det som firas, det är den stora segern som firas. Precis som Israel firar militära framgångar, inte att de lyckats mörda barn. Du får se kontrasterna.
Den stora segern? Vad har dom vunnit?
Det ända palestinierna har att visa från gårdagen är mördade, kidnappade och våldtagna män, kvinnor och barn.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det kan nog äga viss riktighet i att Netanyahus politik har lett till en växande desperation hos hamas. Det kombinerat med att västbanken i princip tagit avstånd från vad Gazagänget hållit på med har väl gjort en konfrontation oundviklig. Alternativet har varit att Hamas sakta hade förpassats till historiens sophög. Nu har dom iofs en bundsförvant i Iran som nästan säkert försett dom med ryskt materiel, t.ex Iglas via diverse smuggelrutter.
De ska även ha köpt västerländska vapen av Ukraina. Det sprids filmer på telegram där de visar upp vapnen och tackar Ukraina för detta. Visar sig också att israelerna oroat sig i offentligheten för att det massiva läckaget av vapen från Ukraina ut på den svarta marknaden skulle hamna i palestinska händer.

Citat:
A high-ranking Israel Defense Forces commander said in June that Israel was concerned over the risks of weapons provided by the United States and other Western nations to Ukraine ending up in the hands of Israel’s foes in the Middle East, especially Hamas.
https://www.nowtheendbegins.com/us-w...hamas-instead/
Citera
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Israel har dock blivit deklererad som en stat utav FN 1948 så vad är det exakt Israel ska lämna? Jag vet att det en gång i tiden var palestinsk mark men att försöka ta tillbaka den marken är hopplöst.
FN har redan erkänt Israel som en stat.
FN har inte erkänt det som palestinsk mark?

Vad FN tycker spelar tydligen ingen roll, FN har samtidigt inte godkänt nya bosättningar och tvärtom fördömt det. Israel skiter i.
FN fördömde USA att gå in i Irak, USA sket i.

Hur mycket väger FNs röst när den uppenbarligen inte har någon auktoritet?
Citera
2023-10-08, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppfjantar
Oavsett vem som har rätt så kör man inte runt och skjuter barn äldre och civila som en sinnesjuk.
Om man har det som strategi då bör man utplånas. världen kan inte ha sinnesjuka organisationer som utför sådana dåd.
Detta är enda strategin muslimer ser och använder.
Bara att se på gängkrigen här hemma, man skjuter och spränger släktingar till medlemmar i gängen, oskyldiga människor.
Man har inte egenskaper som konsekvenstänk eller flerstegsstrategi osv.
Man handlar impulsivt, och tänker inte längre än sin långa muslimnäsa.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jodå, det vet jag givetvisatt sveriga har imprterat antisemismen.

Smatidgt så har det dykt upp foliehattar de senaste tre åren som bara behöver gå ut bland folk och sluta sitta hemma framför Rumble. människor som bara sitter hemma och tittar på infowars utvecklar paranoida tendenser, och då är det av någon anledning ALLTID judarnas fel.

Ska upprepa mig en gång till. 0.2 procent av jordens befolkning är judar. Mer än 30 procent är kristna. 25 procent är muslimer, och det är OMÖJLIGT att judarna har förstört välden.

Det är muslimerna som försöker hjärntvätta människor att Judarna är ondskan själv. Räcker att se i min stad vem står för de ondska handlingarna och det är varken kristna eller judar(om det ens finns några kvar?).

Muslimerna ifrån mellanöstern har aldrig varit något fredfullt folk och kommer aldrig vara det, desvärre har Väst vaknat för sent för detta.

Att man firar terrordåd som igår säger allt om den befolkningen och jag önskar att Israel utplånar Palestina.
Senast redigerad av Jon10 2023-10-08 kl. 15:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Israel har kasserat in en utav Hamas högdjur :

14:33 Fremtredende Hamas-leder drept under angrep i Gaza En av de fremste lederne for Hamas ble drept i et av de israelske angrepene mot Gaza lørdag, melder sivile palestinske myndigheter.
Liket av Ayman Younis ble søndag trukket ut av ruinene av det ødelagte huset sitt i flyktningleiren Nuseirat i den sentrale delen av Gazastripen.

https://www.nrk.no/nyheter/den-israe...ten-1.11060771

De har haft koll och har koll på vart höjdarna befinner sig men inte att de planerat det största dådet på årtionden? hmmm
Citera
2023-10-08, 15:07
Medlem
Migerationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmos14
Den stora segern? Vad har dom vunnit?
Det ända palestinierna har att visa från gårdagen är mördade, kidnappade och våldtagna män, kvinnor och barn.

Vart kommer källan om våldtagna ifrån?
Citera
2023-10-08, 15:07
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Oroväckande världsläge, Kina har väl i princip lovat att de ska invadera Taiwan.

Det är det enda som fattas nu.
Med tanke på världsläget just nu så är det ett ypperligt läge för Kina, usa har redan fullt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in