2023-10-08, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Poäng kan vi fundera på när du är i samma universum.
Det är förvisso inte dit fel om hur korkad jag är, men du kan bidraga med att svara på en till synes ganska enkel logisk fråga.
Jag har två påståenden. Du säger att det är fel men kan inte ens svara på vilket av dess två som är fel.
Jag svarade på din fråga. Prove me wrong istället för att tjata om att jag inte svarade på din fråga.

Men eftersom du inte är intresserad av en diskussion från första början så är det givetvis enkelt för dig att snäsa bort varje försök till diskussion genom att göra det bekvämt för dig och bara säga "du svarade inte på min fråga"
Citera
2023-10-08, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Du är ju inte ett dugg bättre som utgår från DIN världsbild..

70% erkänner terroristerna som en stat/land och 30% gör det inte.

I min bok och resten av världen borde INTE 70% räcka . Men de är ju fanatiska muslimer så
då har de per automatik offerkofta fastlimmad 24/7.

De får gärna göra världens största glaspark om de vill där med ett par nukes.
Muslimer är och kommer aldrig bli civiliserade .

DET ÄR MIN VÄRLDSBILD !
Jag utgår inte från någons världsbild och tar inte parti. Jag är bara objektiv. Något varken israelkuksugare som du eller muslimbarbarer som Hamas kan vara.

Var går gränsen för hur många som måste erkänna?
Citera
2023-10-08, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Typ som UCK då?

Kanske det, de är ju trots allt muslimer. Men jämför med Ukraina istället. Ukraina har inga andra intentioner än att försvara sig från pågående angrepp.
Citera
2023-10-08, 13:55
Medlem
Hussefars avatar
Ingen normal människa tycker att det är okej att oskyldiga civila dör i krig. Våld göder våld och när bollen är i rullning så blir det lätt att säga "men kolla vad den andra sidan gjort" för att rättfärdiga ens egna handlingar.

Men vill man dra det ett strå längre så kan man säga att de mest skyldiga till dessa är just makthavarna som startar krigen. Utan dem så hade allt varit frid och fröjd och folket hade levt i harmoni. De flesta människor är bara en bricka i spelet för några få personers egna vinning och bristande empatiska förmågor. Rysslands invadering av Ukraina är ett exempel.
Citera
2023-10-08, 13:56
Medlem
Citat:
Jag svarade på din fråga. Prove me wrong istället för att tjata om att jag inte svarade på din fråga.

Men eftersom du inte är intresserad av en diskussion från första början så är det givetvis enkelt för dig att snäsa bort varje försök till diskussion genom att göra det bekvämt för dig och bara säga "du svarade inte på min fråga"
Om vi inte svarar på varandras frågor så har vi inte en diskussion.
Citera
2023-10-08, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Kanske det, de är ju trots allt muslimer. Men jämför med Ukraina istället. Ukraina har inga andra intentioner än att försvara sig från pågående angrepp.
Återigen

Beror på vem man frågar

Ukraina fanns inte innan 1991.

Ukraina finns som land efter 1991 på ett lång rad premisser som Ukraina brutit mot. Vilket enligt ryssarna rättfärdigar deras anfall.
Citera
2023-10-08, 13:58
Medlem
Citat:
Att säga att någon ägnar sig åt whataboutism gör ni enbart för att själva slippa stå till svars för er genomskinliga hyckleri. Därför försöker ni nedvärdera varje försök till "whataboutism".

Och det är därför du också saknar svar på den parallellen jag drog, då den uppenbarade ditt hyckleri.
Det du håller på med är whataboutism per definition i syfte att dra fokus åt ett annat håll. Uttjatad argumentationsteknik som brukade vara Sovjets paradgren men som fortfarande nyttjas av diverse patrask som känner behov att försöka sopa sina egna tillkortakommanden under mattan.
Citera
2023-10-08, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det du håller på med är whataboutism per definition i syfte att dra fokus åt ett annat håll. Uttjatad argumentationsteknik som brukade vara Sovjets paradgren men som fortfarande nyttjas av diverse patrask som känner behov att försöka sopa sina egna tillkortakommanden under mattan.
Men ack så effektivt för att blotta motståndarens hyckleri.

Det är därför ni alltid ropar "WHATABOUTIISMM!!!" som ett gäng kärringar eftersom ni inte klarar av att bemöta det hyckleriet.

Typ som att ropa rasist åt alla som kritiserade migrationspolitiken.
Citera
2023-10-08, 14:02
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Hamas dödar judar, det tycker makthavarna är värre
SPOT ON!
Citera
2023-10-08, 14:04
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Hamas är en terrororganisation som tillsammans med Fatah lovat i sina stadgar att utrota alla judar, inte bara judarna som lever i Israel. Trots att det är israeliska regeringen som är deras fiende. Ukraina är en legitim stat som blev angripna av diktator Putins storhetsvansinne
Jaha kan du länka exakt vilka stadgar det är och så? Original dokument i PDF form tack. Inte någon utav dina sionist jude sidor.
Citera
2023-10-08, 14:04
Medlem
Ett är ett någorlunda civiliserat land (med många brister)
Det andra är ett ociviliserat gäng med vanföreställningar (med horribelt många brister)
Citera
2023-10-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vad är det för område Israel ockuperar som dom inte fick tilldelat sig från början?

Skämtar du med mig eller är du allvarlig nu?
Är du så dåligt påläst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in