2023-10-08, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Är det inte så att Hamas "försvarar sig" om man utgår från att Israel är ockupationsmakten?

Löjligt att göra det så enkelt för dig som du gör.
Man försvarar sig inte genom att kidnappa eller kallblodigt mörda oskyldiga civila.
Citera
2023-10-08, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det där hade jag inte koll på.

Som exempel kan nämnas Bronstein alias Trotskilj, Röda Armens grundare, Sverdlov, Sovjetunionens förste president, Apfelbaum alias Sinovjev och Rosenfeld alias Kamenjev, som en gång hade vänt sig mot en kommunistisk omstörtning som medlemmar av Centralkommittén, Nachamkes alias Steklov, en av rådsförsamlingarnas grundare, Wallach-Finkelstein alias Litvinov, sovjetisk utrikesminister och diplomat, Kaganovitj, CK-medlem och Stalins förtrogne, samt slutligen Juda alias Jagoda, Sovjetunionens hemliga polis GPUs ökände tredje chef.

Även hos de antimarxistiska socialrevolutionärerna fanns inte så få judar företrädda. Kannengiesser sköt den 30 augusti 1918 ihjäl Petersburgs-tjekans förste ordförande, Uritskij, som själv var av judisk börd, och Dora Kaplan sårade samma dag Lenin vid ett attentat.
Uppenbarligen har du ju koll eftersom du skrev det
Citera
2023-10-08, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Man försvarar sig inte genom att kidnappa eller kallblodigt mörda oskyldiga civila.
Är det inte vad Israel gör? "Försvara sig" genom att göra livet surt för de som blir knuffade undan av bosättare...
Citera
2023-10-08, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Har du något du vill säga?
Min poäng är att du inte bara kan utgå från din världsbild.
Citera
2023-10-08, 13:12
Medlem
Citat:
Min poäng är att du inte bara kan utgå från din världsbild.
Min världsbild påverkar inte svaret på frågan.
Citera
2023-10-08, 13:14
Avslutad
Citat:
Min världsbild påverkar inte svaret på frågan.
Jo eftersom ditt svar utgår från din världsbild
Citera
2023-10-08, 13:15
Medlem
doncroces avatar
Till skillnad frå Hamas så styrs Ukraina av en jude som har som mål att göra landet till ett stort Israel.

Citat:
Zelenskyy says he wants Ukraine to become a ‘big Israel’
https://www.aljazeera.com/news/2022/4/5/zelenskyy-says-wants-ukraine-to-become-a-big-israel
Senast redigerad av doncroce 2023-10-08 kl. 13:17.
Citera
2023-10-08, 13:15
Medlem
Citat:
Är det inte vad Israel gör? "Försvara sig" genom att göra livet surt för de som blir knuffade undan av bosättare...
Att kidnappa eller sätta en kula i pannan på en oskyldig civilist är inte att försvara sig, oavsett hur man vänder på det hela eller vem som gör det.
Citera
2023-10-08, 13:16
Medlem
Citat:
Jo eftersom ditt svar utgår från din världsbild
Det finns två påståenden i mitt svar.
Vilket av dess två är fel:
1. Ukraina är ett land.
2. Hamas är en politisk rörelse.
?
Citera
2023-10-08, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Att kidnappa eller sätta en kula i pannan på en oskyldig civilist är inte att försvara sig, oavsett hur man vänder på det hela eller vem som gör det.
Den enes terrorist den andres frihetskämpe

Som sagt, du kan inte bara utgå från din världsbild.

Antar att du tycker Ukraina försvarar sig genom att gå in i ryskt territorium och döda oskyldiga ryssar?
Citera
2023-10-08, 13:19
Avslutad
Citat:
Det finns två påståenden i mitt svar.
Vilket av dess två är fel:
1. Ukraina är ett land.
2. Hamas är en politisk rörelse.
?
Kosovo var inte heller ett land men likväl ansåg hela väst att kosovoalbaner var berättigade till att "försvara sig" genom att döda oskyldiga serber...
Citera
2023-10-08, 13:21
Medlem
Citat:
Kosovo var inte heller ett land men likväl ansåg hela väst att kosovoalbaner var berättigade till att "försvara sig" genom att döda oskyldiga serber...
Var frågan för svår för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in