2023-10-08, 12:53
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Kom igen nu ditt CP-barn, gå i svaromål på min repliker till dina hycklande påståenden:

"* Du menar inga riggade val som i Väst där man röstar på politruker som ändå går andras ärenden? Bra då vet vi.
* Du menar ingen sådan press"frihet" som i Väst, där alla skriver likadant och censurerar för fullt? Bra å vet vi.
* Du menar ingen sådan försörjning som i Väst där folk lever på bidrag och korporationer lever på skattepengar och skattefrihet? Bra då vet vi.
* Du menar sådana avväpning som man gjort i Väst, där folket är helt oskyddade utan vapen och utlämnade till brutala regimer och kriminella gäng? Bra då vet vi.
* Alla i Väst är terrorister som inte lyder regimen. Du tycker det är detta bra med åtlydnad. Bra då vet vi.
* Du menar som sådana hatpropaganda som förs mot vita per daglig basis i Väst? Bra då vet vi."

Men det är väl du som ska gå i svaromål på mig först? Det gjorde du inte utan började babbla upp massa smörja.

Mitt ursprungliga inlägg som du svarade på var följande:

Citat:
Hittade en liten intressant sida angående Sveriges bistånd till Palestina:

https://miff.se/sverige-och-israel/3...erna-pa-25-ar/

På 25 år har alltså Sverige direkt och indirekt skänkt 36 Miljarder till Palestina. Vad har Palestina gjort för dessa pengar? Några intressanta punkter som räknas upp:

* Inga val på 16 år.
* Ingen Pressfrihet.
* Ingen egen försörjning.
* Ingen Avväpning av Hamas.
* Lön till dömda terrorister.
* Hatpropaganda i skolorna.

https://data.riksdagen.se/dokument/H8111959.html

Citat:
Palestinska terrorister och deras familjer fick förra året mer än 1,25 miljarder kronor i betalning från Palestinska myndigheten. För att försvåra insyn gick utbetalningarna via PLO, Palestinska befrielseorganisationen. Det avslöjar Palestinian Media Watch.

Förnekar du att alla dom 7 punkterna inte stämmer in på Palestina? Svara alltså bara ett Ja eller Nej. Inte massa annan trams som att det inte råder fria val i väst.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Judarna och muslimerna förtjänar verkligen varandra.
Två besläktade semitiska herrefolk som bråkat i snart 1500 år.
Muslimerna firar ju fortfarande sin massaker av judar i Khaybar år 627.

"Khaybar, Khaybar, ya Yahud, jish Muhammad sa Ya’ud!” sjungs det än idag på gatorna runt om i den Muslimska världen och i Europas alla städer.

Enda tråkiga för "oss" är ju att den kristna världen är nästa mål för "vinnaren" av denna tusenåriga konflikt.
Både judarna och muslimerna hatar kristna lika mycket som dom hatar varandra.

Ja, dom förtjänar verkligen varandra och vi ska under inga omständigheter involvera eller beblanda oss i denna destruktiva mellanösternkonflikt mellan två sidor som har olika versioner av sagoböcker som stöd. Sverige ska ta emot exakt 0 migranter från MENA de kommande 100 åren. Människor från destruktiva och dysfunktionella kulturer har ingenting att göra i produktiva samhällsbyggen som Sverige och eller övriga länder i EU. Länder i närområdet (Saudiarabien, Kuwait, Qatar, Bahrain, UAE och Oman) får ta ansvar och hitta lösningar på problemen. Detta gäller även Israels allierade USA. Vi har redan fått facit att flyktingar från vårt närområde (Ukraina) "mirakulöst" genast lär sig språket och börjar arbeta omgående för att försörja sig själva och bidra till samhället. MENA-migranter gör allt de kan för att inte bidra och väljer frivilligt kriminella banan.

Vad gäller hotet mot kristna så kvarstår problematiken med att kristna också följer en sagobok. Rationella människor tror på vetenskap och teknisk utveckling som leder till utveckling och välstånd. Religion, sagor och fantasier kommer aldrig att skapa samhällen med välstånd. Vi ska inte involvera oss i en 70-årig konflikt i en annan världsdel med destruktiva och religiösa parter som inte har någonting gemensamt med oss.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Börja med att åka hem och lämna det ockuperade Palestina och din fråga kan besvaras därefter.

De europeiska judarna har inget att hämta i Palestina.

Citat:
Ursprungligen postat av srail
Det är ingen myt det är fakta, prova att läsa historia om du är kapabel. Vem fan vill sätta sin fot i Palestina. Nä jag sitter hellre i Tel Aviv med en kopp kaffe i handen och ser på hur irondom tar och skyddar det israeliska folket.
Du låter lite ironisk..

Jag gillar inte muslimer, jag gillar inte terror, och jag gillar inte krig.

Och för att lösa ett problem, är det viktigt att se verkligheten.

Israel utropade sej till en egen stat 14 maj 1948 på delar av Palestina.

Redan där borde man förstått konsekvenserna.

Konflikten har hållit på i stort sett sedan detta.

Det har varit snart hur många fredsförhandlingar som helst genom åren, men ingen genomgripande lösning har nåtts.

Vad återstår då för att lösa detta?

Jag vet inte, men ett fullskaligt krig där den ena fullständigt utplånar den andre är inte helt otänkbart.

Eller att Israel och Palestinierna på något sätt lyckas leva ihop..
Senast redigerad av hanenhen 2023-10-08 kl. 12:56. Anledning: stavfel
Citera
Medlem
Spräng och förstör Al-skit Mosken !! Den ställer ju bara till med trubbel.
Citera
2023-10-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
De europeiska judarna måste förstå att deras ockupation och stulna egendom i Palestina inte löser någonting.

Du är den värsta sorten. En vänsterextremist som sitter i trygghet, skyddad av västvärldens lagar om yttrandefrihet, religionsfrihet och lika rättigheter för kvinnor, och kräver Israels undergång. Var åtminstone ärlig med vad du vill, att du vill se mer av den sortens barbariska övergrepp som ägde rum igår.

Judar har bott i det område som idag är Israel sedan urminnes tider, sedan långt innan Israel blev en stat. Tror du t ex att judar skulle behandlas väl och få medborgerliga rättigheter och tillåtas besöka sina heliga platser i Jerusalem om Hamas styrde hela området?

Jag tycker du borde leva som du lär och emigrera till Mellanöstern, valfritt land förutom Israel.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Tja, Hamas plockades med alla de kunde lägga vantarna på :

An Israeli woman posts a heartfelt plea on social media with a photograph of her 85-year-old grandmother in the hands of Hamas terrorists in Gaza.

“This is my grandmother, she was captured and taken to Gaza,” writes Adva Adar on social media. “Her name is Yaffa Adar and she is 85!!

https://www.timesofisrael.com/liveblog-october-8-2023/#liveblog-entry-3115695
Citera
Medlem
Leo293s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Mot dessa skrikande odjur hjälper bara massivt motvåld. Och det kommer.
Sen kan det bli upplopp i Sverige också - måste då slås ned med vapenmakt.
Israels sak är vår - förtjänar allt vårt stöd.

Filmen visar att dessa muslimer är våldsamma mördare och ROVDJUR utan all mänsklighet, hoppas Israel slår tillbaka hårt, det hjälper inte med hand-hjärtan och demonstrationer mot "rasism" som våra politiker tycks tro.
Citera
2023-10-08, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Ja.

Israel vill inget annat än att normalisera relationerna med sina grannar. Det är i grunden en demokrati som dagligen lever under existentiellt hot från sina grannländer (idag undantaget Egypten och Jordanien där vapenvila råder) men där i stort sett hela arabvärlden har uttalat att deras mål är inte bara att förinta Israel som stat utan även alla judar.

Hamas och Hizbollah tillhör de extremistiska grupperna vars existens bygger på konflikt. Deras ledare är diktatorer och kleptokrater och de understöds av exempelvis Iran för att förtrycka sin egen befolkning så pass mycket att hatet ständigt skall ligga under ytan.

Gazabor får elektricitet, vatten och gas från Israel. Hamas förstör ledningarna inne i Gaza och skyller på Israel.
Gazabor får akut sjukvård i Israel - inkl medföljande anhörig, detta pga att det inte FINNS någon fungerande sjukvård i Gaza. Dock hindras detta av Hamas som hellre underblåser stenkastande ungdomar med brandbomber vid de checkpoints som finns.

Därför måste Hamas förintas i Gaza.
Citera
2023-10-08, 12:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuliusCaesar
Någon som vet varför Hamas använde sådana där fordon från Mad Max filmen? Typ minitrehjuling gyrokopter? Finns det i andra militärmakter?

https://www.youtube.com/watch?v=KF5vPfqtJBM

Tydligen användes dessa vid attacken mot festivalen som pågick.

https://twitter.com/clashreport/status/1710916119395987540?t=GMccg5POOIC2xcTlmtGAjg&s=09

Hemskt att se folk som dansar vidare utan att förstå ondskan som uppenbarar sig i horisonten.
Citera
2023-10-08, 12:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Spräng och förstör Al-skit Mosken !! Den ställer ju bara till med trubbel.

Håller med! De har Kaba.
Citera
2023-10-08, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Du är den värsta sorten. En vänsterextremist som sitter i trygghet, skyddad av västvärldens lagar om yttrandefrihet, religionsfrihet och lika rättigheter för kvinnor, och kräver Israels undergång. Var åtminstone ärlig med vad du vill, att du vill se mer av den sortens barbariska övergrepp som ägde rum igår.

Judar har bott i det område som idag är Israel sedan urminnes tider, sedan långt innan Israel blev en stat. Tror du t ex att judar skulle behandlas väl och få medborgerliga rättigheter och tillåtas besöka sina heliga platser i Jerusalem om Hamas styrde hela området?

Jag tycker du borde leva som du lär och emigrera till Mellanöstern, valfritt land förutom Israel.

Hamas har visat i helgen vad de gör mot judar om de får uns av spelrum. De är lika barbariska som IS.
Citera
2023-10-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Du låter lite ironisk..

Jag gillar inte muslimer, jag gillar inte terror, och jag gillar inte krig.

Och för att lösa ett problem, är det viktigt att se verkligheten.

Israel utropade sej till en egen stat 14 maj 1948 på delar av Palestina.

Redan där borde man förstått konsekvenserna.

Konflikten har hållit på i stort sett sedan detta.

Det har varit snart hur många fredsförhandlingar som helst genom åren, men ingen genomgripande lösning har nåtts.

Vad återstår då för att lösa detta?

Jag vet inte, men ett fullskaligt krig där den ena fullständigt utlånar den andre är inte helt otänkbart.

Eller att Israel och Palestinierna på något sätt lyckas leva ihop..
De kommer aldrig att dra jämt, enda utvägen är att Israel utplånar Palestina en gång för alla. Bli Israel eller dö är den enda utvägen. Som sag man har försökt sträcka ut handen till Palestina flera gånger och de biter var gång, en hund som gör så måste avlivas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in