2023-10-08, 00:28
Medlem
Det vill säga hur mycket bryr sig egentligen Märta Stenevi om klimatet som privatperson kl 20.45 en fredagkväll framför idol?

Hur mycket bryr sig Magdalena Andersson om klasskamp kl 22.30.på sin fritidshus?
Citera
2023-10-08, 00:33
Avstängd
Sagodjurs avatar
förhoppningsvis inte så mycket, dom måste ju vara lediga också.
Citera
2023-10-08, 00:45
Avslutad
Lika lite som Ulf Kristersson brydde sig om skjutningarna efter att han hållit sitt tal till nationen. Han åkte hem, tänkte lite på Nato och drack ett glas vitt vin medan Märta Stenevi drack rött vin och kanske en Sobril till det hemma hos sig.
Sen går Magdalena Andersson upp i samband med att tuppen vaknar och gör sitt dagsarbete. Det är det hela, och TS är bara ett ansiktslöst nummer i statistiken. Vad annars...
Citera
2023-10-08, 01:39
Bannlyst
Ingenting idag då allt bara är spel för galerierna, Göran Persons hat mot klassamhället kändes genuint på riktigt, men efter det är det bara för egen vinning någon av dom säger eller gör någonting...
Citera
2023-10-08, 11:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det vill säga hur mycket bryr sig egentligen Märta Stenevi om klimatet som privatperson kl 20.45 en fredagkväll framför idol?

Hur mycket bryr sig Magdalena Andersson om klasskamp kl 22.30.på sin fritidshus?

Så länge som partipiskorna finns så spelar egna värderingar ingen roll förutom de generella för partiet i sig. Det är ett grundläggande fel i all politik.
Citera
2023-10-08, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Så länge som partipiskorna finns så spelar egna värderingar ingen roll förutom de generella för partiet i sig. Det är ett grundläggande fel i all politik.

Har träffat ett par riksdagsledamoter och de är lite annars face to face än när de går upp och debatterar i riksdagen och deras uttalande i media på diverse tidningar.

Påminner lite om pro wrestling och UFC angående thrashtalk.
Citera
2023-10-08, 16:39
Medlem
RobbanUCs avatar
I verkligheten så är det ingen som bryr sig.
Politiken är ett sätt att ha en tryggad karriär och en god pension utan att slita ut sig.
Citera
2023-10-08, 19:30
Medlem
ConnyJonssons avatar
Det hade inte sett ut som det gör om de brydde sig. Man hytter lite med näven i TV, ifrågasätter hur andra politiker uttrycker sig, anställer sina vänner på låtsasjobb på t.ex Arbetsförmedlingen eller nåt trött kommunkontor.

Tänk om de lagt ner lika mycket energi på landet som de gjort på alla låtsasjobb, fallskärmar, konferenser om miljö, etc... ingen av dem bryr sig.
Citera
2023-10-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyJonsson
Det hade inte sett ut som det gör om de brydde sig. Man hytter lite med näven i TV, ifrågasätter hur andra politiker uttrycker sig, anställer sina vänner på låtsasjobb på t.ex Arbetsförmedlingen eller nåt trött kommunkontor.

Tänk om de lagt ner lika mycket energi på landet som de gjort på alla låtsasjobb, fallskärmar, konferenser om miljö, etc... ingen av dem bryr sig.

Många av dessa politiker har en lön på över 90 000 i månadslön om inte mer.

Hur många av dem hade engagerat sig om maxlönen som politiker var 50 000 kr?

Hade Jimmie och Nooshi engagerat sig såhär hårt för 45 000 kr?
Citera
2023-10-08, 19:48
Medlem
"Jag håller hårt på mina principer och om dom inte passar er så har jag andra."
Citera
2023-10-08, 20:30
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
"Jag håller hårt på mina principer och om dom inte passar er så har jag andra."
Det finns ett klipp med "360grader" Annalena Baerbock (eller var det Bareback?) som karaktäriserar Europeiska politiker och även Svenska: "Oavsett vad mina Tyska väljare vill."
Hon har sina mål och skiter helt i de väljare som röstat på henne.
På samma sätt är det med våra riksdagspolitiker.
Citera
2023-10-08, 21:59
Medlem
ConnyJonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Många av dessa politiker har en lön på över 90 000 i månadslön om inte mer.

Hur många av dem hade engagerat sig om maxlönen som politiker var 50 000 kr?

Hade Jimmie och Nooshi engagerat sig såhär hårt för 45 000 kr?

Din sista paragraf gör tyvärr trollningen allt för tydlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in