2023-10-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jag pröjsar 9000 i månaden och visst, billigt är det ju inte men trångbodd är jag verkligen inte Det fungerar för mig, du har gjort ett annat val och lycka till. Jag blir bara trött på snacket om att 'tjäna på att bo'. Ingen tjänar på att bo. Att bo kostar.
Ja, för de som hyr eller bor på fel ställe eller köper vid fel tillfälle. Men i just mitt fall har jag tjänat på mitt boende.
Ett exempel är att under några år så toppbelånade jag mitt hus (som stigit i värde) och köpte tomter. Dessa sålde jag sedan med kraftig vinst. Ett annat exempel är att jag styckade av min tomt och sålde för 1,2 millar.
Så jag har gjort mycket pengar på mitt boende.
Citera
2023-10-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Ja, för de som hyr eller bor på fel ställe eller köper vid fel tillfälle. Men i just mitt fall har jag tjänat på mitt boende.
Ett exempel är att under några år så toppbelånade jag mitt hus (som stigit i värde) och köpte tomter. Dessa sålde jag sedan med kraftig vinst. Ett annat exempel är att jag styckade av min tomt och sålde för 1,2 millar.
Grattis, jag menar det!

Nu kan vi koncentrera oss på vad du 'tjänar' varje månad på att bo. Jag skulle gissa ingenting. Inkomsterna är väl noll. Däremot kostar det väl en del? Hur mycket är frågan?
Citera
2023-10-08, 09:47
Medlem
Citat:

Du har tjänat ett par korvören i en hysterisk marknad manipulerad av staten på dina barns bekostnad. Grattis.

Å andra sidan finns det inga mängder pengar du kan betala mig för att bo i Upplands Väsby, så oklart hur devisen om att tjäna på att bo fungerar här.
Citera
2023-10-08, 09:52
Medlem
Citat:
Grattis, jag menar det!

Nu kan vi koncentrera oss på vad du 'tjänar' varje månad på att bo. Jag skulle gissa ingenting. Inkomsterna är väl noll. Däremot kostar det väl en del? Hur mycket är frågan?
Det kostar inte en enda krona för mig att bo.
Citera
2023-10-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storpung
Du har tjänat ett par korvören i en hysterisk marknad manipulerad av staten på dina barns bekostnad. Grattis.

Å andra sidan finns det inga mängder pengar du kan betala mig för att bo i Upplands Väsby, så oklart hur devisen om att tjäna på att bo fungerar här.
Är ett par miljoner korvören för dig?
Glöm inte bort att jag under flera år inte haft någon kostnad för att bo och kan spara stora delar av lönen gmf med t.ex dig. Det är också en vinst.
Citera
2023-10-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storpung

Manipulerad av staten? Staten har inte ingripit alls vilket var ett stort misstag. Vad händer när staten släpper greppet? Totalt kaos vilket vi ser på område efter område. Att din BRFstyrelse består av gängkriminella är bara en effekt av en marknadsliberalism som folk tröttnat på.
Citera
2023-10-08, 09:58
Medlem
Citat:
Det kostar inte en enda krona för mig att bo.
Nåja, lite jobb kostar det väl även om gräsklipparen går på el. Hur värmer du huset? Jag menar, eftersom det är gratis?
Citera
2023-10-08, 10:01
Medlem
Citat:
Nåja, lite jobb kostar det väl även om gräsklipparen går på el. Hur värmer du huset? Jag menar, eftersom det är gratis?
Värmepump till golvvärme och en luftvörmepump och lite eldande. Men solcellerna täcker kostnaden för el ca 10 månader om året.
Citera
2023-10-08, 10:04
Medlem
Citat:
Värmepump till golvvärme och en luftvörmepump och lite eldande. Men solcellerna täcker kostnaden för el ca 10 månader om året.
Ja ok, ha ha. något säger mig att du är indier. ha ha. Har jag fel?
Citera
2023-10-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ja ok, ha ha. något säger mig att du är indier. ha ha. Har jag fel?
Ja
Citera
2023-10-08, 10:07
Medlem
Citat:
De flesta har inte betalat av sina banklån men det har du eller? Bra i så fall men det är verkligen inte vanligt. Att man tog lån och trodde räntan skulle ligga nära noll för all framtid har blivit ett brutalt uppvaknande för många.
Citera
2023-10-08, 10:11
Medlem
Citat:
De flesta har inte betalat av sina banklån men det har du eller? Bra i så fall men det är verkligen inte vanligt. Att man tog lån och trodde räntan skulle ligga nära noll för all framtid har blivit ett brutalt uppvaknande för många.
Självklart inga lån. Nästan ingen el. Och 60.000 om året i intäckt som betalar alla övriga kostnader. Så 0 kr för mig att bo per månad.
Men som jag skrev tidigare har mitt boende genererat minst 2-3 miljoner i vinst genom åren och dessutom ökat ca 5 miljoner i värde på 24 år. Då utgår jag från vad det kostade att bygga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in