Citat:
Ursprungligen postat av
Jeremiaa
Jo visst, men jag talar om slutet, inte i början för då grinar han, utan se på slutet, vet att människor bryter ihop men något säger mig att något är fel här, bara när han svarar, nej till frågan börjarn om något, och sedan att han var ute med en vän och fika osv, analysera detta djupt så är det något som är fel helt enkelt.
Analysera djupt utifrån vilka premisser? Det kan bara leda till förvirrade slutsatser eftersom en människas emotionella uttryck är för komplexa för att såna mallar ska kunna omfatta dem.
Pappan kan tex skratta i slutet av intervjun eftersom han kommer på sig själv med att ha gråtit och tänker för sig själv "här står jag och gråter framför kameran, nu måste jag kompensera för det".
Om han inte är inblandad, vilket man får utgå ifrån, har han förmodligen ingen tanke på att hans beteende framför kameran ska analyseras. Hade han varit skyldig så hade han kanske tänkt mer på det och därför överdrivet sorgen och gjort allt för att undvika leendet i slutet.
Se, då blir slutsatsen helt motsatt den som du gör gällande. Och jag säger inte att min är bättre än din, vill bara ge ett exempel på själva vanskligheten med att analysera på "djupet".