2023-10-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Hoppas den här tidslinjen stämmer;
Md (1) och F@bbe (2) anhölls först (i torsdags?) misstänkta för människorov.
M3lvin (3) anhölls sen, misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott.
Högst oklart vem den 4e anhållna var, också misstänkt för skyddande av brottsling.

Den 4e (kan vara någon av föräldrarna enligt tråden) släpptes först, följt av Md (1).

Nej. Tre i torsdags och en hämtad i skolan i fredags. När #3 släpptes har jag glömt.
Citera
2023-10-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Hoppas den här tidslinjen stämmer;
Md (1) och F@bbe (2) anhölls först (i torsdags?) misstänkta för människorov.
M3lvin (3) anhölls sen, misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott.
Högst oklart vem den 4e anhållna var, också misstänkt för skyddande av brottsling.

Den 4e (kan vara någon av föräldrarna enligt tråden) släpptes först, följt av Md (1).

Låter rimligt. 12.00 söndag måste häktningsframställan vara gjord för f*abbe, troligtvis även för M*lvin. Sen någon gång under måndag (96h efter gripandet) är isf häktningsförhandlingen i TR. Lär hållas bakom stängda dörrar och protokollet är sekretess. Men vi får iaf bekräftat vilka det handlar om. Bara att hoppas att Henrik hittas innan dess!
Citera
2023-10-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
det är jag med på men vem mer än Mohammad är släppt?
Det har jag inte riktigt fått grepp om ännu, än sålänge är allt bara lösa rykten, inget bekräftat.
Citera
2023-10-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbfarbrorn
Nej. Tre i torsdags och en hämtad i skolan i fredags. När #3 släpptes har jag glömt.
Läs sammanfattning i inlägg 1!

1 anhölls onsdag
2 anhölls torsdag
1 anhölls fredag.

Hur svårt kan det vara!!
Citera
2023-10-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Tyrannosauruse
Låter rimligt. 12.00 söndag måste häktningsframställan vara gjord för f*abbe, troligtvis även för M*lvin. Sen någon gång under måndag (96h efter gripandet) är isf häktningsförhandlingen i TR. Lär hållas bakom stängda dörrar och protokollet är sekretess. Men vi får iaf bekräftat vilka det handlar om. Bara att hoppas att Henrik hittas innan dess!

Varför stängda dörrar? De är över 15år och inget sexualbrott
Citera
2023-10-08, 00:36
Medlem
Citat:
Måste där inte vara bevis som styrker att ett brott begåtts för att häkta misstänkta?
De är ju anhållna för människorov vilket pekar på att man faktiskt inte vet någonting.
Citera
2023-10-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Det har jag inte riktigt fått grepp om ännu, än sålänge är allt bara lösa rykten, inget bekräftat.
Det jag skrev är varken löst eller rykte, det är fakta.
Citera
2023-10-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Varför stängda dörrar? De är över 15år och inget sexualbrott

Häktningsförhandlingar är ofta bakom stängda dörrar pga förundersökningssekretess. Speciellt i sånna här fall där det finns många lösa trådar och åklagaren inte vill att andra ska kunna påverka utredningen.
Citera
2023-10-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaTymLess
Det jag skrev är varken löst eller rykte, det är fakta.
Nu har du nog missuppfattat mitt svar till en annan användare, det gällde vem den fjärde anhållna personen var.
Skrev att jag ej vet ännu vem det är/var.
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2023-10-08 kl. 00:44.
Citera
2023-10-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Måste där inte vara bevis som styrker att ett brott begåtts för att häkta misstänkta?
De är ju anhållna för människorov vilket pekar på att man faktiskt inte vet någonting.

Att rubriceringen är människorov är inte ovanligt vid försvinnanden. Även om personen kan antas vara död så måste det finnas bevis för att det ska kunna rubriceras som mord/drop osv. Sen ska personen bedömas vara sannolikt misstänkt för att kunna häktas. Det senaste jag hört är att de anhållna är skäligen misstänka. Vi får se vad som händer nu under dagen.
Citera
2023-10-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaTymLess
Jag har inte koll på vem den fjärde personen är. Finns inga detaljer att tillägga. Har skrivit det jag vet å jag är inte här för å spekulera höger vänster så jag stannar där.
Okej, respekterar det.
Citera
2023-10-08, 00:46
Medlem
Citat:
Att rubriceringen är människorov är inte ovanligt vid försvinnanden. Även om personen kan antas vara död så måste det finnas bevis för att det ska kunna rubriceras som mord/drop osv. Sen ska personen bedömas vara sannolikt misstänkt för att kunna häktas. Det senaste jag hört är att de anhållna är skäligen misstänka. Vi får se vad som händer nu under dagen.
Precis. Det är det jag finner svårt. Man tror att ett brott begåtts men har inga faktiska bevis för det. Då blir det svårt att häkta skäligen misstänkta tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in