Citat:
Ursprungligen postat av
blamage
Finns en hel del att läsa om balfour deklarationen som ledde fram till den judiska staten 1948.
Ja det är MIC som är vinnarna i varje konflikt. Med pengarna köper de sig politisk inflytande i europa och USA. Genom korsägande går det inte att spåra den judiska eliten som utgör majoritets ägandet i det militära industrikomplexet. Wallenbergarna är experter på att dölja sitt ägande och det är de som vill få oss in i NATO.
Men den här konflikten borde få ett avslut och den här gången verkar Hamas fått backning utöver det vanliga. Ska bli intressant att följa utvecklingen de kommande veckorna. Israel kanske hamnar i ett trefrontskrig. När Biden nu lovar mer pengar han inte har, tror jag guldpriset kommer skjuta i höjden och dollarn kollapsa.
Trevlig kväll du oxå.
Balfour var engelsk premiärminister under 1:a världskriget inte? (Kan visserligen googla men skriver spontant).
Judisk elit reste redan då frågan till Balfour-regeringen om det engelska protektoratet Palestina, och om att få erhålla det mot vissa eftergifter.
Har själv varit starkt ”globalt jude-konspiratorisk” hela mitt vuxna liv och om bla wallenbergarna helt korrekt (bla näringslivseliten Gyllenhammar, Fischer, Weil, Gyll, Wachtmeister, Lundin familjerna mfl mfl utgör del, likaså Bildt…) det du skriver!
Förvånar mig inte om israelerna kände till allt på förhand, o Bibi kan ena och få med sig folket o samtidigt får o kan Israel göra mot araberna det dom önskar oavsett hur grymt o imperialistiskt det blir.
Går dollarn ner går mycket riktigt guldet upp medan just nu ligger både olja, guld o t.o.m. VIX (orolighetsindex) stabilt, inga rörelser medan bla wallstreet indikerar upp ca 1% på måndag.
Blir mycket information kommande dagar…
Sov gott