Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Du menade att det var befolkning i östra Ukraina som ville bryta sig loss och hänvisade till nån siffra du dragit ur en hatt om att de röstat för att bli självständiga. Du motbevisas gång på gång i den här tråden men fortsätter att mata på med den ryska diktaturens propaganda.
Den siffran på 60% är en offentlig omröstning som finns i wiki-länken jag gav. Jag sa bara att det var ryska separatister som började, inget mer. Att du fantiserar om saker jag inte sagt är knappast mitt problem, eller hur?
Vad har du motbevisat?
Det är extremt fascinerande att se hur många av er inte kan hantera att jag inte passar in i er svartvita åsiktsmall. Du vill så gärna ha mig till en pro-rysk motståndare så du målar på mig åsikter jag inte har. Ditt mentala tillstånd är helt låst, mycket fascinerande att aftonbladet kan åstadkomma sådant med din hjärna.
Jag är ju supertydlig med min ståndpunkt. Jag anser att båda parter har skuld i situationen som föregick kriget, förnekar man det så är man ju dum i huvudet. Utöver det så anser jag att allt tyder på att Ukraina är riktigt illa ute, och att utan att Nato går in med trupper så är en kompromiss enda vägen för Ukraina. Det betyder inte att jag står på någon sida, bara att det är min bild av verkligheten. Och jag ser inget stöd för vad du påstår, att Ukraina ”maler mer” ryskt artilleri. Had de gjort det så hade fronten gått framåt. Det är ju själva poängen med en motoffensiv.
Är jag tydlig nog? Kan du få in i din hjärna att man kan se realistiskt på kriget utan att ta sida? Jag är inte din motståndare, jag står inte på Rysslands sida, jag försöker bara få in lite rationalitet i diskussionen eftersom er hejarklack är patetisk och gör mer skada än nytta.