2023-10-08, 00:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Ja? Vad är din poäng? Sa jag att det var någon slumpmässig ryss?
Du menade att det var befolkning i östra Ukraina som ville bryta sig loss och hänvisade till nån siffra du dragit ur en hatt om att de röstat för att bli självständiga. Du motbevisas gång på gång i den här tråden men fortsätter att mata på med den ryska diktaturens propaganda.
Citera
2023-10-08, 00:18
Medlem
Citat:
Det är siffror du får från Ukraina, eller hur? Vad får dig att tro att det stämmer?

Vad är det för fel på ert omdöme? Varför fattar ni inte att ni matas med propaganda?

Du verkar ju själv matas med propaganda, lille vatnik. Du rapar ju enbart upp patetiska argument från din Kremlmanual.

Har du några andra siffror än Ukrainas som du anser tillförlitliga så länka gärna till motsvarande källa.
Citera
2023-10-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är inte mina egna teorier, utan amerikanska försvarsexperter som samtidigt informerat om att Ukrainas försvar agerar enligt USAs och Natos försvarsdoktrin.
Propaganda alltså.

Citat:
Mängden ryskt skrot som Ukraina skjuter ut sammanställs varje dag av den ukrainska försvarsledningen. Givetvis kan den informationen vara felaktig, men den stämmer överraskande väl med de oberoende observationer som görs och sammanställs från bilder.

Mycket svagt underlag med andra ord.

Citat:
Jag får intrycket att du tycker att de ryska parasiterna ska stanna i Ukraina. Tycker inte du att ryss-kackerlackorna ska åka hem till sitt eget land och ge fan i att våldta ukrainska flickor och skjuta dem i huvudet?

Jag skiter i vem som stannar var. Jag försöker upprepa hela tiden vad jag anser. Ukraina står still och tar förluster konstant som angripande part. De kommer ingenvart. Eftersom Nato inte kommer gå in med trupper så ser jag inte hur Ukraina ska kunna nå någon framgång alls. Hur länge ska de dö vid fronten utan framsteg? Jag ser ingen annan utväg än en kompromiss med Ryssland. Alla andra alternativ innebär katastrof: världskrig eller krig tills Ukraina har slut på manskap. Det ser inte ut som att Ryssland har svårt med rekrytering så det är Ukraina som kommer ta slut först.

Om Ukraina mot förmodan skulle lyckas tränga tillbaka Ryssland och få slut på kriget så skulle jag vara lika nöjd med det. Men det kommer inte hända, det förstår du också. Vi måste se verkligheten för vad den är. Nuvarande situation leder bara till död för Ukraina, utan vinst.
Citera
2023-10-08, 00:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag tycker väl att om man kan undvika krig genom att lyssna på folket så är det en bra idé. När sådana stridigheter uppstår så bör man försöka komma överens om en lösning för att få slut på dödandet.
Folket säger att de vill att rysskackerlackorna åker hem till sitt eget land.
Ukraina har många gånger bett Ryssland åka hem och sluta mörda ukrainare, men ryssarna lyssnar inte på detta utan fortsätter att mörda och våldta ryska kvinnor och barn. Har du något konkret förslag som du menar Ukraina inte har provat, som skulle kunna skapa fred?
Citera
2023-10-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du verkar ju själv matas med propaganda, lille vatnik. Du rapar ju enbart upp patetiska argument från din Kremlmanual.

Har du några andra siffror än Ukrainas som du anser tillförlitliga så länka gärna till motsvarande källa.
Du tror att Ukraina ger tillförlitliga siffror?
Citera
2023-10-08, 00:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ja? Vad är din poäng? Sa jag att det var någon slumpmässig ryss?

Händelserna i Donbass 2014 liknar mer en rysk invasion än ett inbördeskrig. Däremot försöker Ryssland och vissa andra maskera detta som ett inbördeskrig. Men det kan ses som maskirovka. Vilseledning och förvillning

Ryssarna tillämpade här hybrid-krigföring samtidigt som de försökte förvilla omvärlden. Man ska inte riktigt veta vad som händer. Förrän det är försent.

Det som dock är lite oklart är hur planerat i förväg händelserna i Donbass var. Krim var ju en planerad operation, men Donbass? Improviserade ryssarna här? Läser man vad Igor Girkin säger så verkar det vara en dos slump inblandat här.

Citat:
Jag är fullt medveten om att all information på båda sidor är propaganda. Är du medveten om att du inte har tillgång tillförlitlig information angående någon sida?

Du skrev ”nej”.

Det bästa är att titta på externa källor. T.ex Oryx är ju bra.

En del klagar på Oryx. Men vad är bättre?
Citera
2023-10-08, 00:26
Medlem
Citat:
Propaganda alltså.

Mycket svagt underlag med andra ord.

Jag skiter i vem som stannar var. Jag försöker upprepa hela tiden vad jag anser. Ukraina står still och tar förluster konstant som angripande part. De kommer ingenvart. Eftersom Nato inte kommer gå in med trupper så ser jag inte hur Ukraina ska kunna nå någon framgång alls. Hur länge ska de dö vid fronten utan framsteg? Jag ser ingen annan utväg än en kompromiss med Ryssland. Alla andra alternativ innebär katastrof: världskrig eller krig tills Ukraina har slut på manskap. Det ser inte ut som att Ryssland har svårt med rekrytering så det är Ukraina som kommer ta slut först.

Om Ukraina mot förmodan skulle lyckas tränga tillbaka Ryssland och få slut på kriget så skulle jag vara lika nöjd med det. Men det kommer inte hända, det förstår du också. Vi måste se verkligheten för vad den är. Nuvarande situation leder bara till död för Ukraina, utan vinst.

Du verkar inte ha fattat ett skit! Ukraina ägnar sig åt att slå fienden, inte ta terräng. Ta terräng kan man göra när fienden inte längre har någon krigförande förmåga.
Citera
2023-10-08, 00:28
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Jag ser ingen annan utväg än en kompromiss med Ryssland.
Var inte du nyss oberoende? Nu ställer du ju dig på Rysslands sida?

Det finns ju massor av vägar att få slut på ryssarnas övergrepp i Ukraina. Japans anfall på USA slutade exempelvis med att USA kärnvapenbombade två japanska städer. En tänkbar lösning skulle kunna vara att Ukraina får låna kärnvapen och spränger St. Petersburg samt Moskva till de sälla jaktmarkerna.
Man kan också tänka sig att vi i Europa och USA går in med trupp i Ukraina och skjuter bort Ivan och hans sovjetiska skrot-armé.
Det finns en mängd andra lösningar att laborera med. Varför har du låst dig fast så hårt vid att Ryssland ska få land av Ukraina?
Citera
2023-10-08, 00:32
Medlem
Citat:
Du tror att Ukraina ger tillförlitliga siffror?

Ja. De går även i linje med uppskattningar från USA och Storbritannien.
Citera
2023-10-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du menade att det var befolkning i östra Ukraina som ville bryta sig loss och hänvisade till nån siffra du dragit ur en hatt om att de röstat för att bli självständiga. Du motbevisas gång på gång i den här tråden men fortsätter att mata på med den ryska diktaturens propaganda.
Den siffran på 60% är en offentlig omröstning som finns i wiki-länken jag gav. Jag sa bara att det var ryska separatister som började, inget mer. Att du fantiserar om saker jag inte sagt är knappast mitt problem, eller hur?

Vad har du motbevisat?

Det är extremt fascinerande att se hur många av er inte kan hantera att jag inte passar in i er svartvita åsiktsmall. Du vill så gärna ha mig till en pro-rysk motståndare så du målar på mig åsikter jag inte har. Ditt mentala tillstånd är helt låst, mycket fascinerande att aftonbladet kan åstadkomma sådant med din hjärna.

Jag är ju supertydlig med min ståndpunkt. Jag anser att båda parter har skuld i situationen som föregick kriget, förnekar man det så är man ju dum i huvudet. Utöver det så anser jag att allt tyder på att Ukraina är riktigt illa ute, och att utan att Nato går in med trupper så är en kompromiss enda vägen för Ukraina. Det betyder inte att jag står på någon sida, bara att det är min bild av verkligheten. Och jag ser inget stöd för vad du påstår, att Ukraina ”maler mer” ryskt artilleri. Had de gjort det så hade fronten gått framåt. Det är ju själva poängen med en motoffensiv.

Är jag tydlig nog? Kan du få in i din hjärna att man kan se realistiskt på kriget utan att ta sida? Jag är inte din motståndare, jag står inte på Rysslands sida, jag försöker bara få in lite rationalitet i diskussionen eftersom er hejarklack är patetisk och gör mer skada än nytta.
Citera
2023-10-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja. De går även i linje med uppskattningar från USA och Storbritannien.
Och du tror att Storbritannien och USA som är drivande i konflikten talar sanning? Minns du massförstörelsevapnen i Irak?

Hur korkade är ni? UK och USA är praktiskt taget stridande parter i kriget iom deras stöd. Givetvis är all information från dem propaganda. Hur fan är det möjligt att folk idag, 2023, är så är omedvetna om hur media och myndigheter fungerar i krig? Ingen information du har tillgång till är korrekt. Allt har en avsikt att skapa en uppfattning om kriget, inte att informera dig.
Citera
2023-10-08, 00:44
Medlem
Citat:
Den siffran på 60% är en offentlig omröstning som finns i wiki-länken jag gav. Jag sa bara att det var ryska separatister som började, inget mer. Att du fantiserar om saker jag inte sagt är knappast mitt problem, eller hur?

Vad har du motbevisat?

Det är extremt fascinerande att se hur många av er inte kan hantera att jag inte passar in i er svartvita åsiktsmall. Du vill så gärna ha mig till en pro-rysk motståndare så du målar på mig åsikter jag inte har. Ditt mentala tillstånd är helt låst, mycket fascinerande att aftonbladet kan åstadkomma sådant med din hjärna.

Jag är ju supertydlig med min ståndpunkt. Jag anser att båda parter har skuld i situationen som föregick kriget, förnekar man det så är man ju dum i huvudet. Utöver det så anser jag att allt tyder på att Ukraina är riktigt illa ute, och att utan att Nato går in med trupper så är en kompromiss enda vägen för Ukraina. Det betyder inte att jag står på någon sida, bara att det är min bild av verkligheten. Och jag ser inget stöd för vad du påstår, att Ukraina ”maler mer” ryskt artilleri. Had de gjort det så hade fronten gått framåt. Det är ju själva poängen med en motoffensiv.

Är jag tydlig nog? Kan du få in i din hjärna att man kan se realistiskt på kriget utan att ta sida? Jag är inte din motståndare, jag står inte på Rysslands sida, jag försöker bara få in lite rationalitet i diskussionen eftersom er hejarklack är patetisk och gör mer skada än nytta.

Gör mer skada än nytta? Det kan vara förlösande att öppna upp sig för sin omvärld om det är något man döljer? Är skelettet i garderoben att du faktiskt håller på piZzRyssen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in