2023-10-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Har du några belägg för det?

Se dig omkring så hittar du videor på kidnappade kvinnor överallt. Varför tror du alla är nakna när de hittas mördade?

Det är ett djuriskt beteende och det är bara att jämna skiten med marken, vi har nog med odjur på denna planet.
Citera
2023-10-07, 23:43
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det cirkulerade uppgifter tidigare på att IDF direkt började kalla in reservister faktiskt. Så IDF har nog snabbt försökt att skrapa ihop det bästa man har för att sätta in i Gaza ja. Värnpliktiga kommer att få ta hand om logistiken förmodligen.

Förr hade ju samtilga israeliska medborgare 2-årig obligatorisk värnplikt. Vet inte om det fortfarande gäller dock?
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag har varit på jobb ikväll, har det varit prat om någon delvis mobilisering ifrån Israel ?

(tänker på då att de kallar in tidigare "special forces")

För de kommer att behövas ett lite större antal, som jag ser det..

Antalet reservister som kallats in för tjänstgöring steg precis med 80k och totalen är nu över 150 000 så vi kanske kan börja gissa att Israel inte kommer att släppa det här med några raserade höghus på Gaza där Hamas-toppar bor.
Citera
Medlem
Apropå att Israel blev tagna på sängen så tror jag att en del av förklarningen är att Hamas hade förmåga att slå ut pansar med drönare.

Jag gissar på att Israel underskattat detta. Nu har Iran gått ut och officiellt sagt att de stöttat attacken:

https://www.politico.eu/article/iran-hamas-attacks-against-israel-palestine-jerusalem/

Det verkar också som de dras direkta linjer till Israels förhandlingar med Saudi Arabien.

Attacken är därför också ett slag i ansiktet på den saudiska ledningen
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Hoppas Israel mejjar ner det medeltida islamska palestinapacket en gång för alla nu!
Det vore en god gärning för resten av världen , så kan vi andra gå vidare och utvecklas i bättre riktning.
Citera
2023-10-07, 23:44
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Hur lyckades Hamas koordinera allt detta utan IDF:s kännedom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag tänker detsamma. Detta är definitivt inget jobb för finniga värnpliktiga inte. Här behövs det råskinn typ "Special Forces" för att rensa upp i Gaza träsket. Stor risk att det kommer att balla ur helt ju och bli ett nytt mini-Afghansitan.

He, he, Gaza är ca 4 mil långt och 1 mil brett, typ max ca 360 kvadratkilometer. Detta är att jämföra med Afghanistans ca 652 000 kvadratkilometer. Finns i längden ingenstans för terroristerna i Gaza att gömma sig så något Mini-Afghanistan blir det aldrig. Nu blir det åka av för palestinierna. Och de har bara sig själva att skylla.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gazaremsan
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Filmklipp på när grupper av män från hamas släpar runt våldtagna och avrättade kvinnor och skriker "allahu akbar" kan nog ha den effekten till sist.

Rent barbari! I nivå med IS. Och det sluta på samma sätt för Hamas nu.

Vi får se imorgon bitti om något överhuvudtaget återstår av Gaza-remsan.
Citera
Avslutad
Citat:
Vetti-tusan men Hamas har ju fått ett nytt vapen, dronerna. Alla har ju sett vilken succe Ukraina har haft med dessa.

Hur många utav dessa har Hamas i lager..det tror jag vi får se snart.
Ukraina är en stor nation, Gaza är en liten skitstad som går att utplåna på en vecka om de verkligen vill, vilket jag hoppas.

De borde börja med att bomba moskeerna, sjukhusen och skolorna för att orsaka så stort lidande som möjligt
Citera
2023-10-07, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Se dig omkring så hittar du videor på kidnappade kvinnor överallt. Varför tror du alla är nakna när de hittas mördade?

Det är ett djuriskt beteende och det är bara att jämna skiten med marken, vi har nog med odjur på denna planet.

Jag har sett nakna Palestinier på flertalet bilder, både män och kvinnor, betyder det att Judarna har våldtagit dom också eller är det ett generaliserat påstående av mig? Tänk efter lite.
Citera
2023-10-07, 23:45
Medlem
Var har dom fått raketerna ifrån Nordkorea tror jag dags att göra nått åt Kimpas vapenexport.
Senast redigerad av Rattan104 2023-10-07 kl. 23:49.
Citera
2023-10-07, 23:46
Medlem
Citat:
Jag har varit på jobb ikväll, har det varit prat om någon delvis mobilisering ifrån Israel ?

(tänker på då att de kallar in tidigare "special forces")

För de kommer att behövas ett lite större antal, som jag ser det..
Reservstyrkor kallas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in