2023-10-07, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Reagerar över arbetshandskarna. Liknande har ofta figurerat i utredningar av brott som utförts av gängkriminella.

Han ör inte gängkriminell. Han ville se ut som han var det men det ör han inte. Han är för det mesta ensam i skolan. Och har få vänner :/
Citera
2023-10-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Säg inte de, Om han skulle ha tagit livet av sig i Säveån säger vi. De är inte så jävla lätt att bara söka igenom snabbt. De är en mörk botten, kroppen kan ligga vid kanten, fastnat i något träd på vägen eller så. De hände väl med henne i Grästorp dom behövde en hund för att hitta henne trots att man varit där och sökt.

Hur tar man sig livet genom att drunka själv? med en sten lindad rund sig? nej jag tror inte han tagit livet av sig. Vi har olika syn på sakerna jag har en du har en jag tror han hamnade i skit, han blev goad mötte någon på bron sen gick dom till en bil nära industriområdet därifrån tog dom han till grönområdet uppåt. ärligt skit samma tror i9 alla fall inte han lever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullmuff
Se svar från medvetenommycketxx ovan

Så kan de vara, men varför inte bara kalla in allmänheten, de finns så många som vill börja söka, och jag tror vi kan komma upp i ett bra antal. Men visst om dom fått från polisen att kolla lite i diken och buskage o så, då behövs de ju inte mer än 10 pers
Citera
Medlem
kaptenkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Finns det någon chans att han lever?

Med tanke på åldern, omständigheterna och att det har gått 5 dygn sen han anmäldes försvunnen så känns det väl tyvärr osannolikt att han hittas i liv. Men ännu har han ju inte hittats så tills dess vet vi inte.
Citera
2023-10-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Hur tar man sig livet genom att drunka själv? med en sten lindad rund sig? nej jag tror inte han tagit livet av sig. Vi har olika syn på sakerna jag har en du har en jag tror han hamnade i skit, han blev goad mötte någon på bron sen gick dom till en bil nära industriområdet därifrån tog dom han till grönområdet uppåt. ärligt skit samma tror i9 alla fall inte han lever.

Skrev om en tjej i Göteborg för några år sedan, som bara vandrade ut i en å/älv och tog livet av sig, har man verkligen bestämt sig så har man. Och de krävs mkt av en sån person, att stå emot när kroppen skriker av panik
Citera
2023-10-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Finns det någon chans att han lever?

Frågan är ju hur det, rent praktiskt, skulle gå till?
Poängen i att kidnappa något och ha dom i ett rum i en veckas tid samtidigt som polisen söker personen är rätt begränsad.
Speciellt om man inte ger sig till känna och vill ha något för att släppa honom.

Hade de nu inplockade gossarna låst in honom i någon källare hade det nog legat i deras intresse att berätta det också, så han inte svälter ihjäl.

Så tystnaden bör ju tolkas som att han inte lär dyka upp levande. Chansen för det måste vara närmast omätbart låg.
Citera
2023-10-07, 23:10
Medlem
Citat:
Reagerar över arbetshandskarna. Liknande har ofta figurerat i utredningar av brott som utförts av gängkriminella.

Det finns ett flertal där han har handskarna på sig och baklava eller vad det heter på hans tiktoksida.

https://www.tiktok.com/@henrik1242/video/7276588658285710625
Citera
2023-10-07, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Det finns ett flertal där han har handskarna på sig och baklava eller vad det heter på hans tiktoksida.

https://www.tiktok.com/@henrik1242/video/7276588658285710625

Det är en klädstil ingen bevisning på kriminalitet. Att se cool ut med handskar betyder inte att han gör brott
Citera
2023-10-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Frågan är ju hur det, rent praktiskt, skulle gå till?
Poängen i att kidnappa något och ha dom i ett rum i en veckas tid samtidigt som polisen söker personen är rätt begränsad.
Speciellt om man inte ger sig till känna och vill ha något för att släppa honom.

Hade de nu inplockade gossarna låst in honom i någon källare hade det nog legat i deras intresse att berätta det också, så han inte svälter ihjäl.

Så tystnaden bör ju tolkas som att han inte lär dyka upp levande. Chansen för det måste vara närmast omätbart låg.
Frågan är ju varför man tror det ligger brott bakom försvinnandet.
Citera
2023-10-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderpundare
Det är en klädstil ingen bevisning på kriminalitet. Att se cool ut med handskar betyder inte att han gör brott

Nej det vet jag men om man börjar spela men den kostymen då kan det sluta illa? precis som med Eainar om du förstår vad jag menar.
Citera
2023-10-07, 23:15
Medlem
Citat:

Äsch. Arbetshandskarna har han förmodligen lånat av far sin för att se cool ut. Killen har ju inte ens Hoodie med luva över huvet utan nöjer sig med kepsen bak och fram.
Citera
2023-10-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderpundare

Vet du om Henrik umgicks med F eller M förra läsåret när ni gick på samma skola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in