2023-10-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Huvud kommer rulla inom Mossad och IDF oavsett vad som händer i konflikten. Vilken sanslös miss de gjort. Araberna har fått Israel att framstå som totala klåpare. När dammet lagt sig kommer många karriärer vara över.

Med all rätt.
Det blir en våldsam natt
Citera
2023-10-07, 22:48
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
I Berlin var det fest pa gatorna och tyskarna firade judarnas död

källa

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1710753764175434036
Citera
2023-10-07, 22:49
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad är det du snackar om?

Terrorister attackerar Israel, Israel svarar med att bomba bostadsbyggnader och moskeer

Det kallas för krigsbrott.

Din dumma jävel.

Det du säger är att när svenskarna invaderade Afganistan, att det då skulle ge afghanerna den moraliska rätten att utföra terrordåd mot Sverige.

Efterblivna jävla svensson.

Jag tycker helt enkelt bättre om israeler än vad jag gör om muslimer eftersom jag anser att varje muslim är en vandrande cancerböld som bör avlägsnas med frätande syra gjort på grisinälvor.

Det är bättre Netanyahu bestämmer sig för att radera ut varenda palestinier en gång för alla så inte cancern sprider sig, gud förbjude, ända upp hit till Sverige. Vi har nog med cancermuslimer på våra gator och behöver verkligen inte fler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Det har börjat spekuleras i om Hamas fått träning på drönare då de lyckats slå ut pansar på ett sätt experter reagerat på.

Ryssland och Iran har nämnts, Ryssland då de har krigserfarenhet.

Jag tror dock att det är Iran: https://www.timesofisrael.com/iran-sends-military-trainers-to-help-russia-deploy-drones-against-ukraine-reports/

De har troligen skaffat sig erfarenheter i Ukraina.

Jag reagerade också på drönarfilmerna men jag förvånas också att de har lagt så mycket energi på filmerna överlag.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Det har börjat spekuleras i om Hamas fått träning på drönare då de lyckats slå ut pansar på ett sätt experter reagerat på.

Ryssland och Iran har nämnts, Ryssland då de har krigserfarenhet.

Jag tror dock att det är Iran: https://www.timesofisrael.com/iran-sends-military-trainers-to-help-russia-deploy-drones-against-ukraine-reports/

De har troligen skaffat sig erfarenheter i Ukraina.
Jag tycker kopplingen till Ryssland är att dra väl för hårt? Iran är däremot en given aktör, och inget de är diskreta om heller för den delen.
Citera
2023-10-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland

källa

Borde inte de palestinierna åka till Gaza istället för stå och gapa på en gata långt därifrån
Citera
2023-10-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha känns bra när man godtyckligt likt dig kan bestämma vad som är terrorism och inte... jävla klappträ..

Du menar alltså att man bombar med vetskapen att civila kommer dö... och det är acceptabelt men att skjuta är det inte ja jisses

Man bör kanske försöka att se saker i sitt närmaste sammanhang istället för det mest avlägsna.

Delar av attacken mot Israel har varit ren terrorism, flertalet civila har kallblodigt mördats och deras kroppar skändats. Det finns gott om filmade bevis på det.

Oavsett vad du tycker om Israels svar så är det en konsekvens av Hamas/palestiniers våld mot civila israeler, kvinnor, äldre osv.. utfört tidigare idag!

Det är ett barbariskt beteende som kommer straffas hårt, det är verkligheten, välkommen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Och ändå bor det långt fler judar i USA än i deras heliga land Israel. Hur kan det komma sig tro?
Jag tror helt enkelt inte alla får plats i Israel. Sedan är det naturligtvis många som trivs i USA. De lever där som vanliga amerikaner inte i något reservat för judar.
Många judar är inte heller religiösa och bryr sig inte så mycket om templet och klagomuren.
Annat är det med Ryssland. Nästan hela den judiska befolkningen har flyttat till Israel. De trivdes väl inte så bra där och när de enkelt kunde få flytta till Israel tog df chansen
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop78
Israel har apartheid, är ju löjligt att förneka det. Jag gillar varken judar eller araber, med tanke på all skit som sker mot dom kristna i Mellanöstern.

Säger inte att du har fel men att det är en ensidig synvinkel att bedöma situationen utifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Jag tycker helt enkelt bättre om israeler än vad jag gör om muslimer eftersom jag anser att varje muslim är en vandrande cancerböld som bör avlägsnas med frätande syra gjort på grisinälvor.

Det är bättre Netanyahu bestämmer sig för att radera ut varenda palestinier en gång för alla så inte cancern sprider sig, gud förbjude, ända upp hit till Sverige. Vi har nog med cancermuslimer på våra gator och behöver verkligen inte fler.

Det är inte det som det handlar om.
Det rättfärdigar ingenting bara för att du tycker om Israeler mer.

Jag är på ingens sida men sluta rättfärdiga dödande av oskyldiga civila.
Muslimer som judar.
Citera
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
150 000 palestinier har dödats och skadats av Israel sedan 2008. 33 000 av dem var barns. Men ingen pratar om det, ingen kallar dem terrorister.

Jo, jag pratar om dem, och jag kallar dem för frihetskämpar!
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland

källa

Tyskarna? Du ser väl för fan att det där inte är tyskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in